02 mrt

Mail en website problemen (opgelost)

Begintijd ochtenduren

Naast InterNLnet lijkt ook Alice (beide onderdeel van Tele2) een storing te ondervinden met haar mail servers. Ook hier is de site van Alice zelf onbereikbaar. Heeft u ook problemen met mail van Alice? Laat hieronder een reactie achter.

Update 19:25 De provider heeft zojuist een update gegeven:

“Op dit moment ervaren wij een grote storing aan ons storage platform. Hierdoor worden diensten als hosting, DNS, email en internet geraakt.

Samen met specialisten van Dell zijn wij naarstig op zoek naar een oplossing. Zodra wij enig zicht hebben op een geschatte oplos-tijd, zullen wij u dit direct melden.”

Update 20:59 De site van Alice werkt inmiddels weer. Controleer of uw mail weer werkt.

Update 21:15 De provider heeft zojuist wederom een update gegeven:

“Op dit moment zijn de technische problemen opgelost. Dit betekend echter nog dat alle diensten per direct zullen werken. Wij verwachten in de aankomende uren alle diensten weer online te krijgen.”

Update 23:59 De provider heeft de storing afgemeld:

“Hierbij kunnen wij de storing afmelden. Alle problemen zijn weer opgelost.”

18 reacties op deze storing:

  1. Ik krijg langere tijd ‘host zoeken’, dan ‘verbinding maken’, resultaat :
    Het verbinding maken met de server is mislukt.
    Account: ‘alice.nl’,
    Server: ‘in.alice.nl’,
    Protocol: POP3,
    Poort: 110,
    Beveiligd(SSL): Nee,
    Socket-fout: 10060,
    Foutnummer: 0x800CCC0E

    Gr M

  2. Op dit moment zijn de technische problemen opgelost. Dit betekend echter nog dat alle diensten per direct zullen werken. Wij verwachten in de aankomende uren alle diensten weer online te krijgen.

  3. 20.55 u En nog steeds geen email via Internetnl. Communicatie uiterst slecht!!

  4. al hele dag geen emails kunnen verzenden of binnenhalen. Wanneer is dit probleem opgelost?

  5. Beste lezer,

    Op dit moment ervaren wij een grote storing aan ons storage platform. Hierdoor worden diensten als hosting, DNS, email en internet geraakt.

    Samen met specialisten van Dell zijn wij naarstig op zoek naar een oplossing. Zodra wij enig zicht hebben op een geschatte oplos-tijd, zullen wij u dit direct melden.

  6. Rotterdam: geen email.
    Ik ben het met Ronald eens. Sinds Tele2 Alice heeft overgenomen zijn er vaker storingen, is mijn internetsnelheid aantoonbaar met ruim 10% gedaald en de laatste maanden wordt het bezoeken van websites moeizamer, het gaat “stroperiger” bij gebrek aan een beter woord; dat lijkt op een DNS-probleem. Volgens de klantenservice (nee, u moet eerst een ander nummer bellen) is er niets aan de hand..

  7. Hier hetzelfde probleem. Al de hele dag geen verbinding. Gelukkig heb ik een tweede account elders, maar e-mail verzenden of ontvangen is niet mogelijk.

  8. Zoveelste storing in korte tijd.
    Lijkt wel of tele2 alice gebruikers aan het pesten is omdat die een goedkoop abonnement hebben.
    Wordt tijd om over te stappen, maar niet naar Tele2 dus.
    Slechte service.
    Loop veel mails mis en ook belangrijke.

  9. Ook in Rijswijk helemaal bagger met email van Alice
    Wel internet verbinding en heel even email binnen kunnen halen. Nu niet meer mogelijk om te ontvangen en te versturen

  10. Jammer dat Internlnet niets laat weten over de storing noch de vooruitzichten over hoe de verwachtingen zijn i.v.m. hoelang dit nog gaat duren …..
    Groet-je,
    Bart Janssen

  11. Yep, niet bereikbaar, website niet en mail werkt ook al de hele dag niet. (Den Bosch)

  12. Ook wij hebben de hele dag geen verbinding en kunnen dus geen mail versturen of ontvangen

  13. Ik kan de hele dag al geen mail verzenden of binnen halen ook niet via webmail
    ik verwacht een belangrijk bericht dus groot probleem

Reageren is niet meer mogelijk.