12 aug

Storing ING internetbankieren (opgelost)

begintijd rond 10:00
eindtijd rond 16:15

Momenteel kan een deel van de ING gebruikers de site niet bereiken en niet inloggen op internet bankieren.

Update 10:53
ING lijkt dezelfde problemen te ondervinden als de gelijktijdige grote storing bij Mijn Domein. Beide lijken met dezelfde up-link provider te maken te hebben, welke momenteel een grote storing ondervindt. Hierdoor kunnen verbindingen bij verschillende providers niet met meer met het ING netwerk verbinden.

WAT IS EEN UPLINK PROVIDER?
Een uplink provider, ook wel bekend als peering provider, verzorgt het verkeer tussen de netwerken van (internet)providers onderling. Elke internetprovider heeft in eerste instantie routers en verbindngen, om klanten en eigen servers te bereiken. Als je bijvoorbeeld op een KPN verbinding zit, kan KPN zelf de verbinding naar een KPN server verzorgen. Maar de verbinding naar ING, wat een ander netwerk is, daarvoor is tussen de servers/routers van ING en KPN ook een verbinding nodig. Deze wordt door dergelijke providers verzorgd en de uitwisseling kan zo makkelijker worden overeengekomen tussen meerdere netwerken tegelijkertijd. Het is een manier voor providers om snel grote delen van de hele wereld te kunnen bereiken en niet 1-op-1 afspraken per netwerk te maken.

Update 12:20
De ING storing is nog steeds gaande. De bank lijkt momenteel naarstig opzoek naar welke verbindingen wel/niet werken, om alles in kaart te brengen. Eindtijd is vooralsnog onbekend.

Update 14:35
Nog geen vooruitgang. Storing is nog steeds in onderzoek bij ING.

Update 16:10
De storing is nu 6 uur aan de gang. ING heeft de storing nog steeds niet onder controle. De enige manier om momenteel te verbinden is via verbindingen, die niet via de getroffen netwerkleverancier lopen. Zit je op Wifi, probeer 3G (of omgekeerd). In sommige gevallen werkt dit voor nu.

Update 16:40
De storing is volgens ING opgelost. Vanaf nu moet het weer mogelijk zijn om via de site of de app te bankieren.

18 reacties op deze storing:

  1. Om 23.10 is het wederom niet mogelijk om in te loggen op ING. Dit gaat vast weer een lijdensweg worden, vrees ik.

  2. We wonen 500m over de grens in Duitsland en kunnen al de hele dag niet inloggen.
    Ook nu nog niet, 17.40.
    Dus dat de storing is opgelost klopt helemaal niet!

  3. Telefonisch doet de Saldolijn van de ING het gelukkig wel. Kun je je saldo checken, hoogte spaarrekening, geld overschrijven van spaar naar betaal als je extra geld nodig hebt etc.

  4. Inderdaad, dit heeft niks met de ING te maken. Een uplink provider staat helemaal los van de ING.

    En inderdaad, ebay.com ligt er ook uit.

  5. Grootschalige storing op de backbone van KPN en diverse Exchanges.
    Een overbelasting van de routers. Lijkt op een gericht aanval van hackers.

    Dit uit zich in uitval van diverse internet functies.

    1. Niet kunnen benaderen van websites
    2. Niet kunnen communiceren via Voip, Skype, etc
    3. Niet kunnen verzenden/ontvangen van email
    4. Niet kunnen internetbankieren.

  6. Wederom problemen met ING Internetbankieren.
    Het vertrouwen in deze wijze van bankieren wordt beduidend minder.
    Juist veel ouderen weigeren steeds meer om te Internetbankieren!!

    ING neem a.u.b meer verantwoordelijkheden in deze vorm van bankieren.

  7. Wederom problemen met ING Internetbankieren.
    Het vertrouwen in deze wijze van bankieren wordt beduidend minder.
    Juist veel ouderen weigeren steeds meer om NIET te Internetbankieren!!

    ING neem a.u.b meer verantwoordelijkheden in deze vorm van bankieren.

  8. Het lijkt erop dat er meer aan de hand is.
    Ik krijg als beheerder verschillende klanten aan de lijn die niet meer op websites kunnen, kan ook allerlei domeinen niet meer bereiken via PING commandos. Sommige mensen kunnen niet op websites, terwijl andere er wel op kunnen. Vreemd dit…

    • Het gaat om een grote Nederlandse up-link provider, die meer Nederlandse (hosting) providers heeft getroffen. Zodoende dit ook buiten deze storing kan voorkomen, zoals dat ook bij Mijn Domein aan de hand was.

  9. Massaal overstappen naar een andere bank en alle geld meenemen
    Deze bank geeft niets om zijn klanten

    • Helemaal mee eens.
      Hier word ik zo ontzettend ziek van!
      Je wordt overspoeld met nutteloze informatie van ING, maar nu hoor je (natuurlijk) niets van ze.
      Waardeloos!

Reageren is niet meer mogelijk.