12 okt

Tele2 internet, telefonie en televisie storing **UPDATE**

begintijd 13 oktober 2014, ochtenduren (geschat rond 08:00)
eindtijd onbekend

Na de Tele2 storing van gisteravond lijkt wederom teruggekeerd te zijn. De storing lijkt in de ochtenduren te zijn ontstaan. Heeft u Tele2 en ondervindt u storing? Meldt het hieronder als reactie met welke diensten storen locatie.

Update 14:00 uur
Tele2 ondervindt problemen met alle diensten en er lijkt nog geen herstel zichtbaar op dit moment.

Update 15:00 uur
Bijna 8 uur is de Tele2 storing al gaande en nog geen signalen van herstel. Zuid-Holland en Noord-Holland zijn het zwaarst getroffen.

Update 16:35 uur
We zijn de 100+ reacties gepasseerd! De Tele2 storing is nog steeds op volle sterkte en wederom geen nieuws van Tele2 met meer informatie over de storing. Het blijft vooral stil. We hopen zo spoedig als mogelijk meer informatie te kunnen geven.

Update 18:50 uur
We zijn de 200 reacties verder en de Tele2 storing passeert 10 uur. Helaas nog steeds geen verbetering. Daarnaast zien we dat de berichtgeving van Tele2 zelf helemaal niet klopt. In hun melding wordt gecommuniceerd dat enkel Utrecht en Zwolle storing hebben, terwijl onderstaande reacties een compleet ander beeld geven van een veel grotere Tele2 storing. Wij hebben inmiddels een poging gewaagd Tele2 direct te benaderen via onze contacten, maar helaas (nog) geen response.

Update 20:15 uur
Tele2 heeft na uren radiostilte van zich laten horen en bevestigt een Tele2 storing in de omgeving van Rotterdam. Tele2 heeft verder geen detail update of oplostijd meegegeven.

Update 20:28 uur
Enkele Tele2 gebruikers melden weer internet verbinding te hebben, maar het grootste gedeelte meldt nog storing. Lijkt beweging in te zitten.

Update 20:50 uur
Een steeds groter deel van Tele2 gebruikers komt weer online. De modem herstarten zou nu een goed idee zijn: stekker eruit, 30 seconde wachten, stekker erin.

Update 20:50 uur
Ondanks een deel van de verbindingen is hersteld, lijkt het nog een beetje op Russische Roulette. Sommige diensten zijn dan hersteld zoals internet, terwijl telefoon en tv het laten afweten. Het is in ieder geval raadzaam een modem herstart zoals hierboven minimaal 1x te proberen.

Update maandag 13 oktober 2014, 08:55 uur
De Tele2 storing is nog niet helemaal opgelost. Een deel van de gebruikers heeft inmiddels alles terug, terwijl een ander deel nog steeds storing ondervindt met één of meerdere Tele2 diensten.

Update maandag 13 oktober 2014, 10:40 uur
Wij hebben Tele2 inmiddels intern benaderd, om in ieder geval naar alle reacties te kijken en aangeven nu echt in te grijpen. Voor een deel van Tele2 gebruikers begint nu 30 uur Tele2 storing al te naderen.

Update maandag 13 oktober 2014, 11:30 uur
Tele2 heeft om 11:00 uur een update geplaatst:

“Mocht je op dit moment problemen hebben met je internetsignaal, tv en vaste telefonie.
Dan willen we vragen om je modem opnieuw op te starten. Door de stekker er 10 sec uit te trekken en weer aan te sluiten, maakt het modem opnieuw verbinding en is het probleem verholpen”.

We zijn benieuwd of dit bij de resterende problemen de oplossing is, laat het hieronder weten!

Update maandag 13 oktober 2014, 12:30 uur
We zijn inmiddels de 400 reacties gepasseerd. Hiermee staat de Tele2 storing qua impact op nummer 2 in grootste/langste storingen sinds wij storingen melden (2007). De grootste storing qua impact is nog steeds op naam van KPN, met een storing op haar mobiele netwerk en 1025 reacties op de teller!

Update maandag 13 oktober 2014, 13:45 uur
Tele2 heeft een nieuwe update gegeven:

Van de problemen in de regio Utrecht is de oorzaak inmiddels gevonden. Voor omgeving Rotterdam adviseren we nog steeds een reset waarbij je het modem uit en aan zetten door de stekker er 10 seconden uit trekken. Het kan maximaal 10 minuten duren voordat je modem helemaal is opgestart.

Update maandag 13 oktober 2014, 14:00 uur
Inmiddels heeft Tele2 nog een storing aangemeld betreft mobiele Tele2 gebruikers, waar op dit moment een systeemstoring plaatsvindt.

Update maandag 13 oktober 2014, 18:00 uur
Tele2 heeft werkzaamheden voltooid in Rotterdam. Utrecht was men ook bezig, maar daar is nog niks over gezegd. Blijkbaar moet TV het nu doen, volgens de laatste update:

In de regio Rotterdam waren vandaag problemen met het tv-signaal van Tele2.
Vanmiddag om half vier is een reparatie uitgevoerd om dit probleem te verhelpen.

Als je onverhoopt toch nog niet ongestoord tv kunnen kijken, dan willen we je vragen om je decoder uit en aan te zetten.
Dit kan door aan de achterkant van de decoder de stekker uit het apparaat te halen en deze vijftien seconden laten weer aan te sluiten.
De decoder herstart nu automatisch.

Update maandag 13 oktober 2014, 18:55 uur
Tele2 maakt er een heus herstart feestje van. De volgende update maakt het herstart feest compleet:

In de regio Rotterdam en Utrecht waren vandaag problemen met het internet en tv-signaal van Tele2. Vanmiddag om half vier is een reparatie uitgevoerd om dit probleem te verhelpen.
Als je onverhoopt nog problemen hebt, dan willen we je vragen om je modem en decoder uit en aan te zetten. Dit kan door:

1) je modem uit en aan te zetten door de stekker eruit te halen en deze 10 sec. later weer aan te sluiten. Het modem start automatisch op.
2) als alle lampjes op je modem weer branden, moet je vervolgens aan de achterkant van de decoder de stekker uit het apparaat halen en deze 15 sec. later weer aansluiten. De decoder herstart nu automatisch.

Update maandag 13 oktober 2014, 19:25 uur
Voor de Tele2 gebruikers die vanavond Oranje willen zien, maar nog verstoken zijn van Tele2 TV. Je kan de wedstrijd Nederland – IJsland zien via de NOS EK Livestream (vanaf 20:30 zeker beschikbaar).

Update maandag 13 oktober 2014, 23:25 uur
Nog een klein deel lijkt problemen te ondervinden door de Tele2 storing. Het is van groot belang de herstart van zowel modem als decoder exact zoals hierboven uit te voeren en minstens 10 minuten na herstart alles zo te laten, om tijd te geven om zich te herstellen.

Update maandag 14 oktober 2014, 14:35 uur
Tele2 heeft een exact stappenplan aangegeven, om de problemen de Tele2 storing met internet en televisie te verhelpen:

1) Trek de stekker uit modem en decoder
2) Steek de stekker van je modem na 10 seconden weer in het stopcontact.
3) Het modem start automatisch op.
4) Wacht tot alle lampjes op je modem weer groen branden.
5) Steek daarna de stekker van je decoder weer in het stopcontact.
6) De decoder herstart nu automatisch. Het kan enkele minuten duren voordat je decoder weer volledig is opgestart.

450 reacties op deze storing:

  1. Zowaar! Weer internet hier in Utrecht! Stappenplan exact opvolgen hielp niet, maar wél de oude telefoonstekker uit en weer in het contact doen (en we hebben geeneens telefonie). Misschien is dit ook de oplossing voor anderen?

  2. Nog geen internet in Roosendaal helpdesk niet te bereiken, 10 wachtende voor u!!! Wil oplossing voor nu en opzeggen zodra het kan, wat een ellende!

    • Meer oplossing dan in het artikel beschreven is er helaas niet. Daarna moet Tele2 er echt zelf naar gaan kijken, want dan is er wel nog iets meer aan de hand. Maar probeer in ieder geval de instructies zo exact als mogelijk op te volgen, dat kan soms echt een verschil maken.

  3. Kunnen jullie niet met wat nuttigs komen dan kabel erin en eruit decorder aan en uitzetten word hier beetje gek van ben al 3 dagen met dat bezig !!!!

    • Zoals eerder gezegd: als dat niet werkt, contact opnemen met Tele2. Het heeft bij het grootste gedeelte zoals je misschien ook hebt kunnen lezen wel gewerkt. Daarnaast moet je gewoonweg het melden (staat ook in jouw contract), als het niet werkt en de storing praktisch voorbij is. Anders loopt het enkel nog meer uit de hand en daar heb je enkel jezelf mee.

    • Check voor de zekerheid of alle bekabeling goed zit (desnoods even opnieuw in de poort stoppen). Als na een laatste herstart het weer niks oplevert, neem dan contact op met Tele2.

      Als je liever niet via telefoon kosten wilt maken, is Tele2 ook goed bereikbaar via Twitter.

  4. Rare shit, omgeving Badhoevedorp. Wel TV maar de hele dag/avond/nacht al geen wifi/internet! Na alle tips geprobeerd te hebben gebeurd er niks….ik heb nog wel tv maar wacht op een oplossing… Meerdere mensen last van? (In mijn omgeving?)

  5. 14 Oct 2014 00:06u internet is nog steeds bagger hier in Etten-Leur. Ook na div. malen reset. #overstapweken!!!

  6. Nou, na tig keer resetten nog geen tv. Wel via vaste telefoon bereikbaar. Maar tv ho maar! Wanneer word iemand wakker bij Tele2. Dit kost klanten!!! Schiedam nog steeds zonder en resetten helpt dus niet! Ben er klaar mee!!!!

  7. In Zwijndrecht: Al die tijd nog steeds geen TV. Internet was zo af en toe aanwezig;lijkt nu wat stabieler te zijn.
    We komen er nu achter dat de telefoon het ook weer schijnt te doen.
    Alles ondanks eigen initiatief en volgens advies van tele2 (welke we hier overigens pas lezen) reeds meerdere malen resetten / stekker uit het stopcontact halen, dus nog steeds geen TV.

  8. Het internet van tele 2 hier in rdam zuid blijf nog steeds vaak wegvallen bij ons iemand in omgeving van rotterdam hier ook last van wegvallende internet

  9. In Rotterdam west na het even uitzetten van modem en decoder nog steeds een zwart scherm. uitzending gemist doet het echter wel.

    Ik kende deze site niet en ga hem in het vervolg vaker checken, want ik denk vaak eerst dat ik zelf misschien iets verkeerd heb gedaan na wisselen van hdmi kabel bijv..
    Niet dus

  10. ook hier in Raalte al 2 dagen geen tv, geen internet en telefoon.

    Als tele 2 alleen met resetten als oplossing komt dan ben ik bang dat het nooit meer goed komt

  11. Bij ons in Spijkenisse doet niks het nog (tv, internet en telefonie). Geen idee of anderen uit Spijkenisse er ook nog last van hebben of dat het voor hun al verholpen is. Ons DSL lampje knippert voortdurend. Zelfs na modem reset. Iemand die weet of dit gerelateerd is aan de storing of dat het aan het modem ligt?

  12. @Manon, je schreef “Modem resetten” er staat “de stekker van de modem er 10 seconden uithalen, er weer in stoppen, en dan 10 minuten zou alles het weer moeten doen.”

    Dat werkte althans mij bij, TV is er weer….

  13. Nog steeds geen internet en telefoon. Kan resetten tot ik een ons weeg grrrr. Echt ik zit al meer dan 10 jaar bij Tele2 maar de abominabele berichtgeving zorgt ervoor dat ik definitief overstap!

  14. Ondanks een modem reset hier in Schiedam nog steeds geen TV, nu dus al 2,5 dagen geen tv, en 1,5 dag zonder telefoon en internet gezeten. Communicatie van Tele2 is abominabel!

  15. Hoogvliet 3191, internet bleef het doen, sinds vandaag weer telefoon, nog steeds geen digitale tv!

  16. Gaat dit nog lang duren Tele2 !!!???
    2dagen zonder tv! internet doet het wel maar gaat soms erg traag
    Leuk voor me kinderen en velen anderen met kinderen of mensen die op belangrijk nieuws zitten te wachten die geen gebruik kunnen maken van de telefoon of mensen die internet gebruik maken voor werk

    Snap heus dat er weleens een storing kan zijn maar dit is niet normaal meer Tele2 jullie staan nu op 1 voor slechte provider! Wat zullen jullie klanten verliezen !

  17. Ben ik weer (jammer genoeg). Website gelezen. Modem gereset. Geen rode lampjes. Logo Tele2 in beeld, tvgids wordt geladen en toen bleef het zwart.
    . Grrr. Wel internet en telefonie overigens. We blijven positief: blij dat ik niet bij Tele2 werk

  18. In gouda sinds afgelopen zaterdagavond geen internet, tv én telefoon meer. Niets doet al een aantal keren de stekker uit de modem gehaald én opnieuw geprobeerd. Nog steeds niets. Hoe lang gaat dit nog duren tele2??

  19. Ondanks bericht van Tele2 nog steeds geen TV in regio Utrecht. Technische storingen kunnen gebeuren, daar heb ik alle begrip voor. Het is de slechte communicatie van Tele2 waaraan ik me stoor.

  20. het is nu 16:01 alles werkt perfect weer ,omgeving Krommenie,
    ben benieuwd wat voor compensatie we krijgen!!! ik vind 11/2 dag zonder internet en telefoon mag wel wat tegen over staan.

  21. Gister op alle mogelijke manieren vd wereld afgesloten 😉 inmiddels internet en telefoon terug, tv blijft zwart… Dwz in Zoetermeer.

  22. De internetverbinding in postcode gebied 1338WR ligt er ook al 2 dagen uit.
    Dezelfde ervaringen met het bellen naar de klantenservice Tele2. Lang wachten zonder het gewenste contact. Goedbeschouwd, Tele2 laat haar klanten in de kou staan. Ongeveer 1 maand geleden overgegaan van Alice naar Tele2 ( Alice is overgenomen door Tele2) maar nu al spijt hiervan. Het was 10 jaar geleden droef gesteld met de klantenservice van Tele2 maar ik moet constateren dat er geen enkele verbetering te bespeuren is. Het was droef en het is nog steeds droef!!!!!!!!

Reageren is niet meer mogelijk.