27 sep

[open] Storing domeinregistratie Network Solutions – Hosting van XS4all

gemeld door Tim op 27-09-2015, 15:38
begintijd: 15:30, duur:

Als gevolg van een storing bij domeinregistratie van Network Solutions
is het mogelijk dat uw site niet bereikbaar is.

Het betreft hierbij: Hosting van XS4all

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het
probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

18 reacties op deze storing:

  1. Je moet zelf bellen met NS (+1-570-708-8788), kies vervolgens in het keuze menu Technical Support (volgens mij 6). Je krijgt dan iemand aan de lijn die vraagt om de domeinnaam.
    Leg uit dat je domein suspended is, ze hebben er inmiddels zoveel gehad dat ze zelf onmiddelijk voorstellen een “15 day renewal” in te voeren. Dit houdt in dat zij je domein deblokkeren. Binnen 2 uur kun je weer e-mail ontvangen op het domein. Je site zelf zal nog wel een paar keer offline gaan – omdat ze er natuurlijk via XS4all ook mee bezig zijn. Bij mij werkte dit prima. Wees wel voorbereid op een fikse telefoonrekening, je bent zo een kwartier verder.
    Dat mensen geen gehoor krijgen is logisch: TIJDVERSCHIL. Technische Renewal helpdesk gaat op 7:00 locale tijd of tewel 12:15 NL-tijd pas open – voor die tijd krijg je alleen puinruimers aan de lijn – die kunnen je niet helpen. Succes!

    • Heb NS nr. dat Jan Roelof gaf en inderdaad een renewal gekregen. Ik zie nu, na een half uur al verschil (pagina van xs4all met melding niet actief). Zo te zien gaan we snel weer online. Merci !

    • Bellen kan veel sneller dan in een kwartier en bovendien gratis. Via Skype kun je gewoon gratis zgn. “toll-free” nummers aankiezen. Dus bel daarmee naar 1-800-333-7680. Het gaat niet om renewal. De helpdesk die dit kan regelen is 24/7 bereikbaar. Middenin de nacht (zoals toen ik belde) loop je wel kans een Aziaat buiten Amerika aan de lijn te krijgen, maar ook die kan het met een beetje goede wil.

  2. Bij ons lijkt het probleem weer terug te komen.
    Eerder op de avond werkt nagenoeg alle sites.
    Nu zie ik weer dat de DNS resolving richting 208.91.197.132 gaat en ik krijg de pagina’s van Network Solutions weer.

    • Wij zijn nog niet terug geweest. Vanmorgen beloofd dat het opgelost was en het alleen wachten was tot alle servers zijn ververst. Het kon max. 48 uur duren (vanaf gisteren 17:00). Nu staat er ineens : … is onze Amerikaanse partner Network Solutions niet in staat geweest alle domeinen weer online te krijgen. Sommige websites en e-mail zijn daarom nog niet bereikbaar. Het betreft hierbij: Hosting van XS4all. Het probleem is in onderzoek, we wachten op een oplossing van Network Solutions. Vanmorgen een uur in de wacht gestaan bij NS, lijken er niet door te komen. Iemand andere ervaringen/oplossingen?

  3. Zojuist contact opgenomen met Network Solutions (sales afdeling) en zij kunnen het domein opnieuw activeren doormiddel van een 15 dagen extensie. Zie tweakers voor meer info!

  4. Als je XS4all belt weet men geen beter antwoord te geven dan “vandaag”. Bij verder vragen wordt je in de wacht gezet en vervolgens komt men niet meer terug. Onacceptabel. Dit kost ons heel veel geld wat we bij ze gaan terughalen, ons hele email verkeer ligt eruit.. Alles wijst erop dat dit een fout is van XS4all zelf, er wordt verder geen enkle openheid verstrekt over het probleem. We gaan zo snel mogelijk naar een ander, Xs4all levert alleen maar service als alles goed gaat, maar geeft niet thuis bij problemen. Er lijkt ook geen enkele “sense of urgency”te zijn bij xs4all

    • ben eigenlijk benieuw wat de voorwaarden zijn die gebroken zijn. Waren deze onlangs veranderd en ineens actief.
      Terecht of onterecht, thats the question. Misschien moet, als de voorwaarden onacceptabel zijn, XS4ALL met een ander in zee.

  5. Zeer dramatisch. Tekst van de storing is door XS4ALL aangepast:

    ‘Als gevolg van een administratief probleem’

  6. Wij hebben mail gehad van Network Solutions:
    A partner in Network Solutions’ reseller program registered the domain name(s) listed below and you are listed as the primary contact on the registration record. This notice is to inform you that the domain name(s) has been deactivated because the partner’s account with Network Solutions, LLC is inactive. As a result, the domain name registration(s) is currently in a “pending deletion status”. Please note that when a domain name is deleted, any associated services are also deleted.

    • Als Network Solutions ons dit bericht ook gestuurd heeft, zullen we het wel nooit krijgen, want het contactadres voor dit domein is [email protected]

      De situatie lijkt tamelijk dramatisch. Vanuit xs4all was vanmorgen om 8 uur telefonisch de toezegging dat alles binnen een uurtje weer zou draaien. Wij waren – dankzij Network Solutions – weer even terug, maar dat was ook vrij snel weer voorbij.

      Ik denk dat het tijd wordt dat xs4all open kaart gaat spelen!

      • Xs4all zegt nu telefonisch dat het eind van de dag is opgelost…. Onze bedrijven in Argentinië en Maleisië ontvangen nu geen mail. 9 domeinen plat.

    • De meeste XS4ALL klanten hebben een .com naamsreservering op een .nl domein. Dat wil zeggen dat je dan dus gewoon gebruik kunt maken van je .nl domein en e-mail diensten.

      Dit is natuurlijk wel een kapitale blunder van XS4ALL. Klanten worden gedupeerd doordat zij ruzie hebben met een of ander stel cowboys…

      Ik heb gebeld met Network Solutions maar daar wordt je niet veel wijzer van. Ze gaven aan dat de renewal-contract mensen pas vanaf 07:00 Eastern Time beschikbaar zijn, vanaf 12:15 vandaag dus. Wellicht dan even weer bellen dus; zij kunnen het blokkeren, dus ook deblokkeren… Als het wat oplevert meld ik mij weer.

  7. Opvallend dat de storingsmelding nu aangepast is en “Network Solutions” er niet meer in vermeld wordt…

  8. Het is mogelijk om bij Networksolutions een wholesale to retail request aan te vragen, maar dit proces duurt drie werkdagen. Heeft iemand hier ervaring mee?

  9. We hebben midden in de nacht met Network Solutions gebeld. Bericht daar is dat er geen storing is. Hun mededeling: “xs4all has been suspended due to a breach of terms”

  10. Dit duurt nu al ruim 7 uur. Inmiddels wordt er ipv onze site een default pagina van Network Solutions getoond. Rampzalig voor ons bedrijf.

Reageren is niet meer mogelijk.