25 mrt

T-Mobile landelijke storing

begintijd rond 17:00
eindtijd onbekend

Momenteel lijkt T-Mobile een landelijke storing te ondervinden. Er komen op dit moment heel veel meldingen bij ons binnen vanuit het hele land.

De storing lijkt zich te concentreren op het vaste internet netwerk van T-Mobile. Vooralsnog lijkt T-Mobile mobiel internet (4G) geen problemen te ondervinden.

Update 18:05

Het probleem lijkt zich vooral het concentreren op de DNS servers.

Heb je ook last van deze storing? Laat hieronder een reactie achter met probleemomschrijving en plaats.

14 reacties op deze storing:

      • Ik heb zelf die van 1.1.1.1 ingesteld staan met als fallback die DNS van OpenDNS. Het beste is als je het instelt op je router/modem, dan hebben meteen alle apparaten binnen je netwerk de DNS goed staan (misschien wel even op je apparaat het wifi uit en aan zetten om de nieuwe instellingen binnen te halen). Mocht dat te ingewikkeld zijn dan kan je het ook per apparaat instellen.

        Beide DNS-diensten hebben enigszins simpel uitgelegd staan hoe dit in te stellen is op verschillende apparaten:

        https://www.opendns.com/setupguide/

        https://1.1.1.1/dns/

  1. Het is inderdaad een probleem met de DNS-servers van T-Mobile. Voor de technisch onderlegde mensen kan je inderdaad de DNS aanpassen naar Google DNS (8.8.8.8/8.8.4.4) of OpenDNS (208.67.222.222/208.67.220.220).

    Een copy/paste van de T-Mobile Community website (toen die nog laadde):

    [25-3-2020] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte!

    https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

  2. Het is dus DNS gerelateerd. Zodra ik in mijn router, op de WAN instelling het ‘automatisch DNS verkrijgen’ uit zet, en ik de Google DNS Servers invul (8.8.8.8) heb ik nergens meer last van.

  3. Sinds ongeveer 17:15 uur geen Internet meer over T-Mobile Glasvezel, Hardinxveld-Giesendam, 3371 NG.

Reageren is niet meer mogelijk.