06 mei

Storing datacenter Steenbergen wegens DDoS (opgelost)

begintijd 10:06

Er is momenteel een netwerk storing in Steenbergen hierdoor kan het zijn dat uw apparatuur op dit moment niet of slecht bereikbaar is. Onze netwerk leverancier werkt aan een oplossing voor dit probleem. We houden u via deze melding zo goed mogelijk op de hoogte over deze storing. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Update 10:22
In verband met een gigantische DDoS is ons netwerk zijn momenteel alle servers in Steenbergen onbereikbaar. Het betreft hier meer dan 20Gbit aan netwerk verkeer en het doel van deze aanval is op dit moment onbekend.

Update 10:41
De DDoS aanval is nog steeds gaande, er gaat ruim 20Gbit naar onze netwerk omgeving in Steenbergen. Een doel is niet te achterhalen en de DDoS lijkt ook niet af te zwakken. We werken uiteraard aan een oplossing voor dit probleem, gezien de omvang van het probleem is dit helaas zeer ingewikkeld.

Update 12:04
Er zijn op dit moment medewerkers aanwezig in Steenbergen en er wordt samen met onze netwerk leverancier nog steeds gewerkt aan een oplossing. Een andere medewerker van onze netwerk leverancier is onderweg naar Amsterdam om de routers op locatie grondig te onderzoeken.

Update 12:36
De medewerker welke onderweg is naar Amsterdam zou daar met 25 minuten aanwezig moeten zijn, door drukte op de weg duurt dit helaas lang.

Update 13:08
De medewerker van onze netwerk leverancier is in Amsterdam.

Update 13:46
Het netwerk in Steenbergen is terug bereikbaar, een uitgebreide mailing volgt later vandaag.

20 apr

[Onderhoud] Spoed onderhoud routers Steenbergen – Voltooid

Zoals u weet heeft onze netwerk provider vorige week onderhoud uitgevoerd aan het netwerk. Bij dit onderhoud is er een probleem aangetroffen op enkele lijnkaarten in de PER1 en PER2 routers. Deze routers worden gebruikt om onze cabinets aan te sluiten op het netwerk

Hoewel er geen problemen zijn opgetreden, wil onze netwerk leverancier deze lijnkaarten zo spoedig mogelijk vervangen, en een bijbehorende aanpassing doen aan het IOS van de desbetreffende routers.

Het vervangen gebeurd gedurende een spoed onderhoudsvenster in de nacht van donderdag op vrijdag (19 op 20 april). De werkzaamheden beginnen om 0:00 en duren uiterlijk tot 1:30. Het stappen plan is als volgt:

1) Eén voor één vervangen van de lijnkaarten op de PER2 router (downtime: ca 5 minuten)

2) Aanpassing van het IOS, gevolgd door een reload van de PER2 router (downtime: ca 10 minuten)

3) Eén voor één vervangen van de lijnkaarten op de PER1 router (downtime: ca 5 minuten)

4) Aanpassing van het IOS, gevolgd door een reload van de PER1 router (downtime: ca 10 minuten)

We gaan ervan uit dat u nauwelijks hinder zal ondervinden van deze werkzaamheden omdat onze cabinets redundant verbonden zijn met beide routers. Shared en private rack klanten zonder redundante uplink zullen wel enige hinder ondervinden gedurende het onderhoudsvenster.

In het geval van vragen of opmerkingen kunt u vanzelfsprekend contact met ons opnemen.

Het onderhoud is succesvol voltooid.

19 apr

[Storing] Netwerk problemen KPN – Verholpen

Op dit moment zijn er problemen met de connectiviteit van het netwerk in Steenbergen naar KPN. Deze zijn ontstaan na onderhoud binnen het KPN netwerk. We houden u via dit bericht zo goed mogelijk op de hoogte over het voortgang van de storing.

Update 10:30: Het grootste gedeelte van het verkeer loopt nu via Global Crossing. We hebben van meerdere KPN klanten vernomen dat zij de servers op het netwerk weer kunnen bereiken, mocht u het netwerk nog niet kunnen bereiken dan zouden we het op prijs stellen als u ons een traceroute mailt naar info@xynta.nl.

We zullen klanten op een later moment nog een gedetailleerde e-mail sturen.

De storing is voor het grootste gedeelte verholpen en klanten zijn per e-mail geïnformeerd. De verbinding met het KPN netwerk zal tijdelijk uitgeschakeld blijven waardoor routes wellicht minder gunstig werken.

19 apr

[Storing] Netwerk problemen KPN – Verholpen

Op dit moment zijn er problemen met de connectiviteit van het netwerk in Steenbergen naar KPN. Deze zijn ontstaan na onderhoud binnen het KPN netwerk. We houden u via dit bericht zo goed mogelijk op de hoogte over het voortgang van de storing.

Update 10:30: Het grootste gedeelte van het verkeer loopt nu via Global Crossing. We hebben van meerdere KPN klanten vernomen dat zij de servers op het netwerk weer kunnen bereiken, mocht u het netwerk nog niet kunnen bereiken dan zouden we het op prijs stellen als u ons een traceroute mailt naar info@xynta.nl.

We zullen klanten op een later moment nog een gedetailleerde e-mail sturen.

De storing is voor het grootste gedeelte verholpen en klanten zijn per e-mail geïnformeerd. De verbinding met het KPN netwerk zal tijdelijk uitgeschakeld blijven waardoor routes wellicht minder gunstig werken.

18 apr

[Onderhoud] Spoed onderhoud routers Steenbergen

Zoals u weet heeft onze netwerk provider vorige week onderhoud uitgevoerd aan het netwerk. Bij dit onderhoud is er een probleem aangetroffen op enkele lijnkaarten in de PER1 en PER2 routers. Deze routers worden gebruikt om onze cabinets aan te sluiten op het netwerk

Hoewel er geen problemen zijn opgetreden, wil onze netwerk leverancier deze lijnkaarten zo spoedig mogelijk vervangen, en een bijbehorende aanpassing doen aan het IOS van de desbetreffende routers.

Het vervangen gebeurd gedurende een spoed onderhoudsvenster in de nacht van donderdag op vrijdag (19 op 20 april). De werkzaamheden beginnen om 0:00 en duren uiterlijk tot 1:30. Het stappen plan is als volgt:

1) Eén voor één vervangen van de lijnkaarten op de PER2 router (downtime: ca 5 minuten)

2) Aanpassing van het IOS, gevolgd door een reload van de PER2 router (downtime: ca 10 minuten)

3) Eén voor één vervangen van de lijnkaarten op de PER1 router (downtime: ca 5 minuten)

4) Aanpassing van het IOS, gevolgd door een reload van de PER1 router (downtime: ca 10 minuten)

We gaan ervan uit dat u nauwelijks hinder zal ondervinden van deze werkzaamheden omdat onze cabinets redundant verbonden zijn met beide routers. Shared en private rack klanten zonder redundante uplink zullen wel enige hinder ondervinden gedurende het onderhoudsvenster.

In het geval van vragen of opmerkingen kunt u vanzelfsprekend contact met ons opnemen.

13 apr

[Onderhoud] Reminder: Netwerkonderhoud 12 – 13 april – Voltooid

In de nacht van donderdag 12 op vrijdag 13 april 2012 voert onze netwerk leverancier in Steenbergen groot onderhoud uit aan haar netwerk. Tijdens dit onderhoudsvenster wordt onder andere op alle routers het besturingssysteem bijgewerkt, en wordt IPv6 redundant opgenomen in het netwerk.

Hierdoor zal er op af-en-toe geen netwerk verbinding zijn van- en naar uw en onze apparatuur. Uiteraard wordt getracht de overlast zoveel mogelijk te beperken. De werkzaamheden starten om 0:00 en duren ongeveer tot 5:00. Klanten in Haarlem ondervinden geen hinder van dit onderhoudsvenster.

Bedankt voor uw begrip, in het geval van vragen of opmerkingen kunt u contact met ons opnemen.

Het onderhoud is succesvol afgerond.

13 apr

[Onderhoud] Reminder: Netwerkonderhoud 12 – 13 april

In de nacht van donderdag 12 op vrijdag 13 april 2012 voert onze netwerk leverancier in Steenbergen groot onderhoud uit aan haar netwerk. Tijdens dit onderhoudsvenster wordt onder andere op alle routers het besturingssysteem bijgewerkt, en wordt IPv6 redundant opgenomen in het netwerk.

Hierdoor zal er op af-en-toe geen netwerk verbinding zijn van- en naar uw en onze apparatuur. Uiteraard wordt getracht de overlast zoveel mogelijk te beperken. De werkzaamheden starten om 0:00 en duren ongeveer tot 5:00. Klanten in Haarlem ondervinden geen hinder van dit onderhoudsvenster.

Bedankt voor uw begrip, in het geval van vragen of opmerkingen kunt u contact met ons opnemen.

24 mrt

[Storing] Datahouse netwerk offline – Verholpen

Onze servers en de servers van onze colocatie klanten in Capelle aan den IJssel zijn op dit moment offline in verband met een tot nu toe onbekende storing. We houden u via deze melding zo goed mogelijk op de hoogte over de voortgang van deze storing.

Het merendeel van onze apparatuur is ondergebracht in Steenbergen en Haarlem, deze locaties zijn onverminderd bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.

Update 14:01: Storing is nog steeds gaande, hoewel we er niet in zijn geslaagd om direct in contact te komen met het datacenter bereiken er ons ondertussen berichten dat er aan wordt gewerkt en dat men verwacht de storing binnen 30 tot 60 minuten te verhelpen.

De storing is verholpen.

23 mrt

[Onderhoud] Onderhoud webservers – Voltooid

In de nacht van vrijdag op zaterdag plegen we tussen middernacht en 1:00 onderhoud aan onze webservers. Hierbij kan het voorkomen dat uw website of websites enige minuten niet of nauwelijks bereikbaar zijn, in het geval van vragen of opmerkingen kunt u contact met ons opnemen.

Het onderhoud is voltooid.

19 mrt

[Storing] Helios overbelasting – Verholpen

Webhostingserver Helios (77.243.236.180) is op het moment overbelast, we proberen de problemen zo spoedig mogelijk te verhelpen. We houden u via deze melding zo goed mogelijk op de hoogte, onze oprechte excuses voor het ongemak.

Update 22:23: De server is aan het stabiliseren. We zullen zodra de load naar een acceptabel niveau gezakt is de server herstarten. We verwachten binnen 10 ~ 15 minuten de problemen vrijwel verholpen te hebben.

Update 22:26: De server load is genormaliseerd. We gaan de server nu verder optimaliseren en strengere restricties instellen.

De storing is verholpen.