20 jun

Glasvezel verbindingsproblemen (packet loss)

Op dit moment kampt een deel van de glasvezelverbindingen met packet loss problemen. Als gevolg hiervan kunnen bepaalde diensten moeilijker of tijdelijk niet bereikbaar zijn, de symptomen zijn instabiliteit of een verminderde snelheid bij het gebruik van internet, telefonie en televisie.

20-6
Update 14:30 : Het probleem is nog actueel. Er wordt met de leverancier gezocht naar een oplossing.
Update 19:00 : Het probleem is nog steeds in onderzoek bij onze leverancier. Wij werken zo spoedig mogelijk aan een oplossing.

21-6
Update 12:00: Op een aantal verbindingen zien we dat er minder packet loss optreed. Het probleem blijft echter aanwezig. Er zijn glasvezelverbindingen bekend welke geen packet loss ervaren maar eveneens een verbinding kunnen opbouwen. Deze worden meegenomen in het lopende onderzoek.

Update 22:58: De netwerkleverancier heeft een probleem gevonden in hun netwerk en heeft om die reden de afgelopen uren een wijziging doorgevoerd in het netwerk. Deze wijziging heeft echter niet tot een oplossing geleid. Om die reden zal vannacht een rollback worden gedaan van onderhoud welke afgelopen maandag op dinsdag heeft plaats gevonden, dit zal morgen om 7:00 uur gereed moeten zijn. Wij hopen dat dit de packetloss problemen op zal lossen. Uiteraard monitoren wij dit.

22-6
Update 05:37 We zien dat door de rollback door onze netwerkleverancier de twee getroffen gebieden (omgeving Deventer & plaatsen rondom Harderwijk (Nunspeet, Ermelo & Putten) waar nog packetloss op trad deze packetloss is opgelost. Ook in de gebieden waar geen packetloss was op dit deel van ons netwerk (WMP+ / WDGO gemigreerde klanten) is nog steeds geen packetloss waar te nemen. Aangezien de melding van onze netwerkleverancier voor de rollback tot 7:00 uur liep monitoren wij dit verder vanochtend voordat we de storing afmelden.

22-6
Update 12:30 We zien sinds de rollback van 05:37 geen packetloss problemen meer. Het probleem is hiermee door onze netwerkleverancier verholpen.

13 jun

Storing webmail

Er zijn op dit moment problemen met de Solcon webmail waardoor een vertraging kan worden ervaren in de werking. Er kan hierbij een foutmelding optreden: “kan niet verbindingen met Imap server”.

De oorzaak is bekend en er wordt aan een oplossing gewerkt.

Impact

Niet kunnen mailen en vertraagde functionaliteiten in webmail.solcon.nl (ssw.solcon.nl).

08 jun

Storing op Glasvezel verbinding

Sinds ca 04:00 zijn er problemen bekend op het glasvezelnetwerk. Klanten ervaren hierdoor een onderbroken verbinding. Inmiddels is de onderbreking hersteld. Symptomen nu zijn: hoge packet loss en/of verbinding verlies. Momenteel is het probleem in onderzoek en wordt er samen met onze netwerkleverancier gewerkt aan een oplossing.

Update 11:30:
We hebben het aantal aansluitingen wat hinder ondervind van de packetloss kunnen brengen tot (slechts) enkele verbindingen.

Update 08:00
Een zeer gering aantal verbindingen ervaart nog hinder. Voor deze verbindingen is er ondermeer contact met de netwerkleverancier om het probleem op te lossen.

Update 09-06 16:00:
Momenteel hebben nog 20 klanten problemen. We zijn druk bezig met de netwerkleverancier, evenals de leverancier van de netwerkapparatuur om het probleem voor deze 20 klanten op te lossen. Het betreft echter een nogal ingewikkeld probleem waardoor we geen duidelijkheid kunnen geven over de oplostijd.

Update: 13-06: 08:00:
Na onderhoud werkzaamheden afgelopen nacht zien we op deze verbindingen geen packetloss meer. We houden deze aansluitingen nog korte tijd in monitoring.

Update: 14-06: 08:00:
De betreffende 20 klanten ervaren momenteel geen packetloss meer. Mocht u desonanks nog hinder ervaren van packetloss en u dit nog niet gemeld hebben, neemt u dan contact op met onze servicedesk. Lees meer

24 mei

Solcon TV storing: langzaam zappen en zwart beeld

Sinds de upgrade naar de nieuwste Fritzbox 7360 firmware (06.83) kunnen klanten problemen ervaren met Solcon TV tijdens het zappen.
Het beeld blijft tijdens het zappen voor een langere duur op zwart staan.

Het probleem is bij onze leverancier in onderzoek. Solcon is in afwachting van een update.

Update

Het probleem lijkt zich alleen voor te doen bij klanten met eigen apparatuur (switches, wifi repeaters, wifi access points)
Het onderzoek loopt nog verder.
Impact

Zwart beeld en/of langzaam zappen

30 mrt

Landelijke DSL en glasvezel storing

Sinds afgelopen donderdag 30-03 11:00 uur heeft de lijn leverancier KPN een verstoring op het netwerk. Klanten ervaren hierdoor een hoge packet loss en/of verbinding verlies.

06-04 16:00 Het probleem is nog steeds in onderzoek bij onze leverancier. Er is helaas nog geen duidelijkheid omtrent het probleem.
07-04 16:00 Onze leverancier is aan het onderzoeken wanneer het onderhoud uitgevoerd kan worden om het probleem op te lossen. Solcon is in afwachting van een plandatum.
08-04 16:00 Onze leverancier zal in de nacht van zaterdag op zondag tussen 02:00 en 06:00 onderhoud uitvoeren om de storing te verhelpen.
10-04 09:00 Het onderhoud van afgelopen nacht is niet succesvol uitgevoerd.

Impact

Klanten ervaren een hoge packet loss en/of verbinding verlies, dit heeft invloed op Internet,televisie,telefonie,pin en email.

28 mrt

Onderhoud TV platform

Vanwege onderhoud op het TV platform zullen de volgende zenders enkele malen kortstondig worden onderbroken.

Zenders

NPO 1
NPO 2
NPO 3
NPO Politiek
NPO Nieuws
NPO Cultura
NPO 101
NPO Zapp/Best

Impact

Bovengenoemde zenders zijn niet beschikbaar, op te nemen en terug te kijken.

08 mrt

Onderhoud Virtuele telefooncentrale

De leverancier voor de Virtuele Telefooncentrale zal gepland onderhoud uit gaan voeren aan een deel van het platform. Dit geplande onderhoud zal plaatsvinden ter optimalisatie van onze dienstverlening.

Impact

Het onderhoud zal plaatsvinden op 08-03-2017 van 23:00 tot 09-03-2017 01:00. Tijdens het onderhoud kunt u mogelijk in verminderde mate gebruik maken van onze diensten.
De werkzaamheden zullen naar verwachting niet langer duren dan twee uur. Tijdens het onderhoud kunt u mogelijk in verminderde mate gebruik maken van onze telefoniedienst.

Mocht u onverhoopt toch (kleine) problemen ervaren naar aanleiding van de uitgevoerde onderhoud, probeert u dan alstublieft uw telefoontoestel even te herstarten.
Mocht dat niet het gewenste effect hebben, neem dan contact met ons op.

07 mrt

Onderhoud virtuele telefooncentrale

begintijd 8 maart 2017, 23:00
eindtijd 9 maart 2017, 01:00

De leverancier van Solcon voor de Virtuele Telefooncentrale zal gepland onderhoud uit gaan voeren aan een deel van het platform. Dit geplande onderhoud zal plaatsvinden ter optimalisatie van onze dienstverlening.

Impact

Het onderhoud zal plaatsvinden op 08-03-2017 van 23:00 tot 09-03-2017 01:00. Tijdens het onderhoud kunt u mogelijk in verminderde mate gebruik maken van onze diensten. Lees meer