26 feb

Ziggo verhoogt internet snelheden

Ziggo heeft deze week bekend gemaakt, dat men komende maand start met een verhoging door te voeren van de internet snelheden voor alle abonnementen.

De provider geeft een een statement af dit nu aan alle klanten (zonder prijsverhoging) door te voeren:

 “Met betrekking tot upload snelheid zien we bij het gebruik van onze klanten duidelijk dat de behoefte aan downloadsnelheid groter is dan upload snelheid. We stemmen ons aanbod daarop af.”

Hieronder vindt je de exacte snelheidsverhoging per abonnementstype:

AbonnementOude snelheid (down/up)Nieuwe snelheid (down/up)
Lite100 Mbit/s – 25 Mbit/s125 Mbit/s – 25 Mbit/s
Start200 Mbit/s – 30 Mbit/s250 Mbit/s – 30 Mbit/s
XXL400 Mbit/s – 40 Mbit/s500 Mbit/s – 40 Mbit/s
Complete en Max750 Mbit/s – 60 Mbit/s775 Mbit/s – 60 Mbit/s
Giga en Elite1000 Mbit/s – 100 Mbit/s1100 Mbit/s – 100 Mbit/s

Alle Ziggo klanten krijgen deze verhoging gratis doorgevoerd en hoeven daarvoor ook niks te doen. Doe je niks, dan gaat de verhoging automatisch per april 2025 doorgevoerd worden in jouw modem.

Wil je eerder van de snelheidsverhoging profiteren?

Lees meer
06 feb

Den Haag (Binnenhof) storing door kabelbreuk

Richting het eind van de middag is een netwerkkabel beschadigd geraakt tijdens bouwwerkzaamheden op het Binnenhof. Hierdoor hebben ongeveer 2000 VodafoneZiggo klanten in Den Haag hoogstwaarschijnlijk de rest van de dag geen internet, tv en telefoon.

Naar verwachting duurt de storing nog zeker tot minstens 22.00 uur, omdat er eerst voorbereidingen nodig zijn voordat de kabelbreuk kan worden gerepareerd. Daarna kunnen de monteurs echt starten met het herstellen van de kabel.

04 feb

Grote storing Gemeente Rotterdam

De gemeente Rotterdam kampt momenteel met een ernstige internetstoring, wat leidt tot aanzienlijke verstoringen in de dienstverlening. Burgers met geplande afspraken op gemeentelijke locaties worden gecontacteerd om deze te verzetten.

Diensten zoals het aanvragen of vernieuwen van paspoorten en rijbewijzen zijn tijdelijk niet beschikbaar.

Bepaalde essentiële diensten blijven wel operationeel. Huwelijksvoltrekkingen gaan door zoals gepland, en het registreren van geboortes en sterfgevallen is nog steeds mogelijk. Bovendien worden afspraken bij vraagwijzer en de afdeling werk & inkomen niet geannuleerd.

Lees meer
24 jan

Ziggo Go app problemen

In de loop van de avond zijn er problemen ontstaan met de streamingsdienst van de Ziggo Go app. Hierdoor kunnen klanten van Ziggo geen gebruik maken van de betreffende app. Gebruikers krijgen de foutcode CS2010 te zien.

De provider heeft de storing reeds bevestigd en zegt onderzoek te doen naar de oorzaak van de problemen. Een oplostijd is niet bekend gemaakt.

Lees meer
30 mei

Ziggo prijsverhoging (inflatiecorrectie)

Ziggo mag middels het contract haar prijzen aanpassen obv. inflatiecorrectie. Dit gebeurt dit jaar op de CBS consumentenprijsindex van vorig jaar (2022). Door deze correctie worden de prijzen op alle pakketten en overige diensten verhoogd.

Daarnaast wijzigt de provider haar Algemene Voorwaarden. Deze zal iets later dit jaar ingaan, namelijk per 1 augustus 2023.

Voor de pakketten zullen per 1 juli 2023 de volgende prijzen gelden:

Lees meer
23 jan

Ziggo verhoogt internet snelheden

Ziggo heeft bekend gemaakt om ook dit jaar de internetsnelheden voor alle internet pakketen te verhogen. De provider ziet het internetgebruik onder klanten nog steeds flink toenemen en komt daarmee tegemoet aan de stijgende vraag naar bandbreedte en datagebruik.

De verhoging is niet perse stevig te noemen. De meeste pakketen gaan er op download snelheid niet op vooruit. Enkel upload snelheid wordt ietsjes omhoog geschroefd. Het ‘Internet Complete’ pakket is vrijwel de enige met een download snelheid verhoging.

Lees meer
09 dec

Ziggo mail storing

In de loop van de ochtend is er een storing ontstaan op het e-mail platform van Ziggo. Hierdoor is het voor gebruikers met een Ziggo mailadres niet mogelijk om mail te versturen en/of te ontvangen.

De provider heeft de storing reeds bevestigd en men werkt momenteel hard aan een oplossing. Over de oorzaak is nog niks bekend. Ook een oplostijd is voor deze storing nog niet afgegeven.

Lees meer
22 jul

Ziggo DNS storing

In de loop van de ochtend is er een storing ontstaan bij Ziggo op haar DNS servers. Hierdoor kunnen gebruikers problemen ondervinden met het bereiken van websites. De verbinding zelf werkt wel maar het opzoeken van IP adres bij opvragen hostnamen lukt niet.

De provider is hard bezig de storing op te lossen. Oplostijd is onbekend. In de tussentijd kunt u het probleem oplossen door gebruik te maken van alternatieve DNS servers.

Lees meer
19 jul

Ziggo verhoogt internetsnelheid

Ziggo verhoogt de internetsnelheden van al haar abonnementen voor alle Ziggo klanten. De verhoging was al eerder aangekondigd, maar de provider vanaf deze maand begonnen met stapsgewijs de snelheden gesegmenteerd in te voeren.

Ook na de corona periode werken steeds meer mensen thuis en wordt de verbinding steeds intensiever gebruikt voor meer veeleisende applicaties. Ziggo heeft door de veranderde behoefte besloten dat het gepast is daarin extra te voorzien door de snelheden per juli 2022 (deze maand) te verhogen.

Lees meer
14 jul

Ziggo televisiezender storing

In de loop van de middag is er een kortstondige storing ontstaan bij Ziggo bij één van de aangeboden televisie zenders. Het gaat hier om de zenders Sporza (kanaal 51 en 52). Hierdoor konden gebruikers een storing ervaren doordat er geen beeld en geluid door kwam.

Ziggo meldt zojuist dat de storing lijkt verholpen en het beeld en geluid inmiddels terug moet zijn gekeerd.