15 feb

ADSL en ADSL2 landelijk uitfaseren

De leverancier van onze ADSL verbindingen (Bitstream) gaat alle ADSL1 en 2 verbindingen uitfaseren. Dit wordt gedaan omdat deze oude technieken niet meer worden ondersteund.
Als toekomstvaste technologieën zijn ADSL2+ en (Vectored) VDSL beschikbaar.

Bitstream zal op 8 en 15 februari 2016 alle ADSL2+ aansluitingen omzetten naar een ADSL2+ only profiel. Het doel van deze migratie is om te zorgen dat ADSL aansluitingen niet meer kunnen terugvallen op een ADSL1 of ADSL2 profiel.

Deze stap wordt uitgevoerd op 8 en 15 februari 2016 en valt onder regulier onderhoud dat uitgevoerd wordt in service windows. Dit betekent dat deze in de nacht wordt uitgevoerd.

Alle verbindingen die een ADSL1 profiel hebben gekregen, worden omgezet naar een ADSL2+ only profiel.
Verbindingen die niet opkomen met ADSL2+ worden naar een zogenoemd “parkeerprofiel” overgezet, zodat deze tijdelijk weer met ADSL1 opkomen.

Klanten die gebruik maken van een modem van Solcon (in bruikleen) hoeven geen actie te ondernemen. Deze modems zijn geschikt voor ADSL2+.

Let op – belangrijke informatie

Indien u gebruik maakt van een eigen modem, dan kan deze vaak door middel van een firmware update geschikt gemaakt worden voor ADSL2+.
Mocht uw modem alleen ADSL1 of ADSL2 ondersteunen (geen ADSL2+) dan dient u dit modem mogelijk te vervangen.

Solcon zal in de nabije toekomst contact met u opnemen mocht het nodig zijn om actie te ondernemen van uw kant.

Impact

Bij het aanpassen van het profiel zal uw aansluiting opnieuw intrainen op ADSL2+ en minder dan 1 minuut onderbroken worden.

11 jun

BBned storing – Amsterdam Kadoelen

Op dit moment is er een storing in Amsterdam-Kadoelen voor BBned DSL lijnen. Gebruikers op dit netwerk (oa. internetproviders Alice, SpeedXS, BBeyond en meer) kunnen hierdoor onderbrekingen ondervinden.

Update 13:15 uur
De oorzaak van de storing ligt bij een kabelbreuk. Om deze breuk te herstellen zijn graafwerkzaamheden nodig, verwachte oplostijd is vandaag 18:00 uur.

Begintijd: 09:30
Eindtijd: 18:00 (= verwacht)

07 jun

Storing Eastermar – Internet van XS4ALL / Business DSL / ADSL van KPN

Als gevolg van een storing kunnen klanten in Eastermar momenteel geen
verbinding maken of problemen ondervinden met de internetverbinding.
Indien u ook telefonie of TV van ons afneemt, kunnen ook deze diensten
verstoord zijn.

Het betreft hierbij: Internet van XS4ALL, Business DSL en ADSL van KPN.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het probleem
zo snel mogelijk te verhelpen. Mogelijk dient u het modem uit- en aan
te zetten om weer verbinding te kunnen maken.

Onze excuses voor het ongemak.

07 jun

Internet van XS4ALL / Business DSL / ADSL van KPN Storing Aalten

Als gevolg van een storing kunnen klanten in Aalten momenteel
geen verbinding maken of problemen ondervinden met de
internetverbinding. Indien u ook telefonie of TV van ons afneemt,
kunnen ook deze diensten verstoord zijn.

Het betreft hierbij: Internet van XS4ALL,Business DSL en ADSL van KPN.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het
probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Mogelijk dient u het modem
uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken.

Onze excuses voor het ongemak.

12 mei

Storing Houten – Internet van XS4ALL / Business DSL / ADSL van KPN

Als gevolg van een storing kunnen klanten in Houten
momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met de
internetverbinding. Indien u ook telefonie of TV van ons afneemt,
kunnen ook deze diensten verstoord zijn.

Het betreft hierbij: Internet van XS4ALL, Business DSL en ADSL van KPN.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het
probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Mogelijk dient u het modem
uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken.

Onze excuses voor het ongemak.

20 apr

Storing Hoogeveen – Internet van XS4ALL

Als gevolg van een storing kunnen klanten in Hoogeveen momenteel geen
verbinding maken of problemen ondervinden met de internetverbinding.
Indien u ook telefonie of TV van ons afneemt, kunnen ook deze
diensten verstoord zijn.

Het betreft hierbij: Glasvezel van XS4ALL, Internet van XS4ALL,
Business DSL en ADSL van KPN.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het
probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Mogelijk dient u het modem
uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken.

Onze excuses voor het ongemak.