19 aug

[NL] Connectivity issues in part of our network

Time: August 19, 2017 12:45:00 (CEST)
Dear LeaseWeb Customer,

We are experiencing issues with one of our Internet Exchanges (AMS-IX).Due to the connectivity issues you might be experiencing latency issues or packet loss to certain external hosts.

In cooperation with AMS-IX NOC department we are looking into this issue, and we will provide an update once more information is available.

25 jul

[open] Storing Regio Amsterdam – Internet van XS4ALL

gemeld door Wladimir op 25-07-2017, 21:47
begindatum: 25-07-2017
begintijd: 25-07-2017 21:27 uur, duur: Onbekend

Als gevolg van een storing kunt u in Regio Amsterdam momenteel
geen verbinding maken of problemen ondervinden met de
internetverbinding. Indien u ook telefonie of TV van ons afneemt,
kunnen ook deze diensten verstoord zijn.

Het betreft hierbij: Internet van XS4ALL

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het
probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Mogelijk dient u het modem
uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken.

Onze excuses voor het ongemak.

24 jul

[NL, AMS-01] Connectivity issues in part of our network

Time: July 24, 2017 10:20:00 (CEST)
Dear LeaseWeb Customer,

Today at 09:45 AM CEST we experienced a line card crash on one of our volume network routers in our AMS-01 datacenter. The line card recovered and connectivity was restored shortly after.

Our engineers are checking the hardware further and will inform you via a maintenance notification if further action is needed that might impact connectivity.

You may have noticed connectivity issues on services running on the below IPs:
– 5.79.80.0/21
– 62.212.72.0/23
– 62.212.82.0/23
– 62.212.85.0/24
– 62.212.88.0/23
– 82.192.78.0/24
– 82.192.80.0/23
– 82.192.84.0/23
– 82.192.90.0/23
– 82.192.94.0/23
– 83.149.70.0/23
– 83.149.124.0/22
– 85.17.24.0/21
– 85.17.90.0/24
– 85.17.132.0/24
– 85.17.147.0/24
– 85.17.172.0/24
– 85.17.190.0/23
– 95.211.88.0/22
– 95.211.128.0/22
– 95.211.132.0/23
– 95.211.136.0/21
– 95.211.144.0/20
– 95.211.200.0/21
– 2001:1af8:4010::/44
– 2001:1AF8:4600::/40

If you are experiencing connectivity issues at this time, please contact our Support department.

05 jul

[open] Storing Amsterdam- Internet van XS4ALL

gemeld door Rudie op 5-07-2017, 10:38
begintijd: 10:15, duur: Onbekend

Als gevolg van een storing kunt u in Amsterdam momenteel
geen verbinding maken of problemen ondervinden met de
internetverbinding.
Indien u ook telefonie of TV van ons afneemt, kunnen ook deze
diensten verstoord zijn.

Het betreft hierbij: Internet van XS4ALL.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het
probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Mogelijk dient u het modem
uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken.

Onze excuses voor het ongemak.

16 jun

[open] Storing Amsterdam-Centrum – Internet van XS4ALL

gemeld door Jasper op 16-06-2017, 15:31
begintijd: 15:16, duur: Onbekend

Als gevolg van een storing kunt u in de Amsterdam-Centrum
momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met de
internetverbinding.
Indien u ook telefonie of TV van ons afneemt, kunnen ook deze
diensten verstoord zijn.

Het betreft hierbij: Internet van XS4ALL.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het
probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Mogelijk dient u het modem
uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken.

Onze excuses voor het ongemak.

15 jun

[NL, AMS-01] Connectivity issues in part of our network

Time: June 16, 2017 00:33:00 (CEST)
Dear LeaseWeb Customer,

We experienced high latency and packet loss between 00:10 and 00:18 due to one of the routers in AMS-01 that crashed and rebooted. Connectivity has been restored now and we are monitoring the behavior closely.
The following network prefixes might have been affected:

5.79.80.0/21
62.212.72.0/23
62.212.82.0/23
62.212.85.0/24
62.212.88.0/23
82.192.78.0/24
82.192.80.0/23
82.192.84.0/23
82.192.90.0/23
82.192.94.0/23
83.149.70.0/23
83.149.124.0/22
85.17.24.0/21
85.17.72.0/23
85.17.90.0/24
85.17.132.0/24
85.17.136.0/24
85.17.147.0/24
85.17.172.0/24
85.17.190.0/23
95.211.88.0/22
95.211.128.0/22
95.211.132.0/23
95.211.136.0/21
95.211.144.0/20
95.211.200.0/21
2001:1af8:4010::/44
2001:1AF8:4600::/40

…………

46.243.0.0/22
46.243.4.0/23
146.185.0.0/23
179.43.173.128/25
190.105.0.0/24
212.7.204.192/26
212.7.206.128/27
212.7.212.0/23
216.59.55.0/24
216.59.59.0/24
216.59.60.0/24
185.72.178.0/23
185.108.84.0/23
190.105.193.0/24
2a04:88c0::/48

13 jun

[open] Storing Amsterdam – Internet van XS4ALL

gemeld door Martin op 13-06-2017, 16:56
begintijd: 16:50, duur: Onbekend

Als gevolg van een storing kunt u in Amsterdam momenteel
geen verbinding maken of problemen ondervinden met de
internetverbinding.
Indien u ook telefonie of TV van ons afneemt, kunnen ook deze
diensten verstoord zijn.

Het betreft hierbij: Internet van XS4ALL.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het
probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Mogelijk dient u het modem
uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken.

Onze excuses voor het ongemak.

22 mei

[NL, AMS-01] Connectivity issues in part of our network [Update]

Time: May 22, 2017 10:41:00 (CEST)
Dear LeaseWeb Customer,

At the moment we are experiencing connectivity issues in part of our network in AMS-01. Our engineers are currently working on the issue. Updates will follow through this NOC posting.

[Update 11:10 CEST]

We experienced a brief network outage in part of our network in AMS-01 between 10:20 and 10:50 CEST. The root cause of the issue was traced to a router crash. All modules on the respective router have recovered and we are carefully monitoring connectivity. If you are experiencing any issues at this time, please contact our Support Department.

Affected IP ranges:

95.211.60.0/23
95.211.105.0/24
94.75.218.0/23
94.75.232.0/24
94.75.250.0/24
82.150.152.0/25
82.150.152.192/26
179.43.173.0/25
188.0.224.0/26
188.0.224.64/27
194.0.5.0/24
194.0.28.0/22
212.7.205.0/24
212.7.207.0/24
212.7.210.0/24
2001:1AF8:4050::/44

17 mei

[open] Storing Amsterdam-Diemen- Internet van XS4ALL

gemeld door Tim op 17-05-2017, 17:14
begintijd: 16:53 , duur: Onbekend

Als gevolg van een storing kunt u in de Amsterdam-Diemen,
momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met de
internetverbinding.
Indien u ook telefonie of TV van ons afneemt, kunnen ook deze
diensten verstoord zijn.

Het betreft hierbij: Internet van XS4ALL.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het
probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Mogelijk dient u het modem
uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken.

Onze excuses voor het ongemak.