10 mrt

Hostnet webmail en webhosting storing

In de loop van de ochtend is er bij Hostnet een storing ontstaan met haar Webmail dienst. Hierdoor kunnen gebruikers geen gebruik maken van webmail. De hosting provider is op de hoogte van de storing en heeft het probleem momenteel in onderzoek.

Er is nog steeds een lopende storing sinds gisteren op het shared webhosting platform van de provider. Een gedeelte van het webhosting geeft nog steeds problemen, waardoor websites en e-mail gehost bij Hostnet niet bereikbaar zijn. Een verwachte oplostijd is nog niet bekend.

27 dec

Hostnet e-mail storing

Begintijd 07:15

Eindtijd onbekend

In de loop van de ochtend is er een storing ontstaan op het e-mail platform van hostingbedrijf Hostnet. Hierdoor kunnen klanten problemen ondervinden met het ontvangen/versturen van e-mail.

De provider heeft de storing inmiddels bevestigd. Oorzaak is nog niet getraceerd. Oplostijd is vooralsnog ook onbekend.

Lees meer
01 feb

Hostnet onderhoud

Hostnet is continu bezig zijn dienstverlening te verbeteren. Hierdoor wordt er minimaal eens per maand onderhoud uitgevoerd. Tijdens het onderhoud proberen we downtime zoveel mogelijk te voorkomen. Omdat wij begrijpen dat de impact van downtime enorm kan zijn, plannen we de onderhoudswerkzaamheden altijd ‘s nachts in.

Het onderhoud

In de nachten van dinsdag 2, woensdag 3 en donderdag 4 februari tussen 01.00 uur en 06.00 uur, voeren wij onderhoud uit aan onze infrastructuur.

Lees meer
14 jan

Storing Hostnet nameservers door DDoS aanval

Sinds eind deze middag kampt Hostnet met een storing aan haar nameservers. Hierdoor kunnen websites gehost bij Hostnet storing ondervinden.

Door de problemen met de nameservers is het voor website bezoekers niet mogelijk de betreffende DNS records te bereiken, waardoor de website ook onbereikbaar wordt.

De storing is nog niet officieel aangemeld bij de provider en oplostijd is daarom ook nog onbekend.

Update 14 januari 2021, 16:32

Storing is inmiddels aangemeld bij de provider. Het blijkt te gaan om een DDoS aanval. Engineers van de provider zijn bezig de aanval af te mitigeren.

Update 14 januari 2021, 17:40

De storing is inmiddels verholpen. Hostnet monitored de systemen voorlopig extra om verdere verstoring te voorkomen.

08 jan

Hostnet e-mail storing

Hostnet ondervindt een storing op het e-mailplatform. Hierdoor kan uw e-mail en de Hostnet webmail niet of verminderd bereikbaar zijn. Uw e-mails worden nog wel ontvangen en afgeleverd zodra de verstoring is verholpen. Technici zijn momenteel bezig de storing te verhelpen.

Update 8 januari 2021, 18:10

Engineers hebben de storing zojuist verholpen. Mogelijk ervaart u nog hinder van de eerdere verstoring. De komende uren blijft Hostnet daarom de situatie monitoren, om eventuele nieuwe problemen snel te verhelpen.

10 feb

Onderhoud DNS Belgium

DNS Belgium, de uitgevende instantie van .be domeinen, voert op zaterdag 11 februari van 9.00 tot 18.00 uur werkzaamheden uit aan zijn registratiesysteem.

Gevolg van het onderhoud

Deze werkzaamheden hebben tot gevolg dat het op 11 februari tussen 9.00 en 18.00 uur voor Hostnet niet mogelijk is om aanvragen voor .be domeinnamen aan DNS Belgium door te geven. Lees meer

06 dec

Hostnet netwerk onderhoud 6 t/m 8 december

In de nachten van dinsdag 6, woensdag 7 en donderdag 8 december tussen 22.00 uur en 08.00 uur, voert Hostnet onderhoud uit aan onze infrastructuur.

Tijdens het onderhoud worden het shared webhostingplatform, Managed VPS’en en Managed Dedicated Servers voorzien van de laatste updates. Tevens voeren we onderhoud uit aan het netwerk en virtualisatieplatform waar wij onze Unmanaged VPS’en op hosten. Ook wordt onze Cloud-infrastructuur voorzien van de laatste updates.

Gevolg van het onderhoud

Tijdens het onderhoud is uw dienst mogelijk verminderd bereikbaar.
Gedurende het onderhoud is het Control Panel niet bereikbaar

23 nov

Upgrade Hostnet Cloud

Om onze dienstverlening te verbeteren, voeren wij in de nacht van donderdag 24 november een upgrade uit van Hostnet Cloud. Met deze upgrade komen nieuwe features en software-updates beschikbaar.

Wat betekent dat voor u?

Tijdens de upgrade is alleen uw Dashboard niet beschikbaar. Uw actieve omgevingen blijven tijdens de upgrade gewoon bereikbaar.

22 nov

Storing Shared webhosting

Getroffen diensten

  • Webhosting Start, Pro, Plus
  • CMS webhosting (Joomla!, WordPress, Drupal, etc.)
  • Website Maker Lite, 20, Unlimited

Update 24 november, 08.30 uur

Afgelopen nacht hebben onze technici doorgewerkt aan het herstellen van alle data, rond 6.30 uur hebben wij het probleem opgelost. Alle websites zijn weer optimaal bereikbaar.

Ondervindt u nog problemen? Dan raden wij u aan contact op te nemen met onze Klantenservice via onze online chat of 020-7500800. Wij helpen u dan direct verder.

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak dat u heeft ervaren. Bovendien willen wij u hartelijk bedanken voor uw geduld.

Update 23 november, 17.45 uur

Een deel van de getroffen websites is weer bereikbaar. Wij doen er alles aan om ook de resterende websites zo snel mogelijk online te brengen.

Update 23 november, 13.30 uur

Onze technici zijn druk bezig om de data te herstellen. De verwachting is dat alle websites over 24 uur weer volledig bereikbaar zijn. Wij proberen op alle mogelijke manieren dit proces te versnellen.

Er is op dit moment geen enkele reden om aan te nemen dat er data verloren is gegaan.

Onze excuses
Wij betreuren enorm dat wij u niet eerder van concrete informatie hebben kunnen voorzien. Uiteraard begrijpen wij hoe ontzettend belangrijk de bereikbaarheid van uw website is: wij doen dan ook alles wat mogelijk is om uw website weer online te krijgen. Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen?
Dan zijn wij er voor u. Neem contact op met onze Klantenservice via de chat op hostnet.nl of 020-7500800.

Update 23 november, 08.15 uur:

Onze technici hebben de hele nacht doorgewerkt om de verstoring op ons Shared webhostingplatform te verhelpen. Helaas is de verstoring nog niet volledig opgelost. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn updaten wij deze pagina. Onze excuses voor het ongemak.

Update 22 november, 17.05 uur:

Wij kunnen u helaas geen nieuws melden. Onze technici blijven doorwerken aan een oplossing. Zodra er nieuws is, informeren wij u via deze pagina.

Update 22 november, 14.00 uur:

Helaas kunnen wij nog geen nieuwe ontwikkelingen melden. Onze technici werken nog altijd hard aan een oplossing.

Update 22 november, 11.35 uur:

Onze technici werken nog steeds hard aan het verhelpen van de storing. Zij hebben opnieuw een gedeelte van de getroffen websites bereikbaar gemaakt. Het is nog niet bekend wanneer alle websites weer bereikbaar zijn. Zodra er nieuws is, plaatsen wij een update op deze pagina. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Update 22 november, 9.00 uur:

Onze technici werken hard om de verstoring te verhelpen. Een deel van de getroffen websites is inmiddels weer bereikbaar. Het is nog niet bekend wanneer alle getroffen websites weer bereikbaar zijn.

Storing: Shared webhosting, 22 november, 7.50 uur:

Momenteel ondervinden wij een verstoring op een deel van het shared webhostingplatform. Hierdoor is uw website mogelijk niet bereikbaar. Onze technici werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.