22 nov

[opgelost] Storing smtp-server

gemeld door Bart op 22-11-2018, 09:05
begintijd: 08.15, duur:

Als gevolg van een storing is het mogelijk dat u momenteel geen
verbinding kunt maken met onze mailserver (smtp.xs4all.nl) of dat u
problemen ervaart met Webmail (https://webmail.xs4all.nl).

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het probleem
zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

10 feb

Storing KPN mail (opgelost)

Na de recentelijk voorgaande storing, lijkt KPN wederom problemen te hebben met haar mail systemen. Ondervindt u (wederom) problemen met KPN mail? Hieronder graag een reactie met meer info.

Update 16:50 uur
Hackers blijken gegevens van 500 KPN gebruikers, zoals wachtwoorden en andere gevoelige gegevens, online te hebben gezet. De oorzaak ligt bij het opslaan van de wachtwoorden op één van haar systeem door KPN in zogenaamde plain text, wat neerkomt op een tekstbestand. KPN heeft daardoor zelf alle servers offline gehaald. Geen exacte verklaring van KPN tot nu toe.

Update 17:25 uur
KPN heeft een eerste korte update gegeven omtrent de inbraak op haar systemen, die geleid hebben tot het offline halen van de mail servers.

“De webmail van KPN is uit voorzorg uit de lucht gehaald om reden dat vermoedelijk klantgegevens online zijn gezet. Dit wordt nader onderzocht en uitgezocht, ook in het kader van de opsporing en het onderzoek dat sinds 27 januari loopt.”

Update 20:45 uur
Het blijft stil rond KPN. Er wordt niet aangegeven, waar KPN momenteel aan werkt en hoe lang dit nog gaat duren.

Update 22:15 uur
In het programma Nieuwsuur heeft een woordvoerder van KPN zojuist gemeld, dat de uitgaande mail binnen een uur weer operationeel moet zijn

Update 23:15 uur
De officiële reactie van KPN vanavond op NOS.

Update 23:35 uur
KPN meldt dat alle mail systemen zo spoedig als mogelijk hersteld worden, maar heeft geen oplostijd aangegeven. Om alle risico op misbruik te vermijden, raadt KPN klanten aan om hun huidige password niet meer te gebruiken. Ook niet voor andere internetdiensten zoals bijv. Facebook, Marktplaats en internetbankieren.

Update zaterdag 11 februari, 11:30 uur
Er lijkt nog geen beweging in de mail te zitten na de laatste berichtgeving. KPN had eerder beloofd rond 09:00 mail weer werkend te hebben. KPN plaatst momenteel extra capaciteit bij, om straks wachtwoord aanpassingen van klanten te kunnen verwerken. In de loop van de dag moet mail weer volledig functioneren. Hou de reacties hieronder van andere gebruikers vooral in de gaten. Die zijn uiteindelijk het meest actueel.

Update zaterdag 11 februari, 14:15 uur
KPN test momenteel de capaciteit, welke nodig is om de aanstormende hoeveelheid te kunnen verwerken. Laatste tests gaven echter aan, dat de huidige extra capaciteit niet voldoende is voor het verwachte volume aan e-mail berichten. KPN is momenteel bezig, om dit op het benodigde niveau te krijgen.

Update zaterdag 11 februari, 16:45 uur
De storing heeft zonet de 24 uur gepasseerd, maar de mail (zowel ophalen als versturen) lijkt nu op gang te komen.

Update zaterdag 11 februari, 19:00 uur
Mail moet nu weer werken. Ook webmail is door KPN opengezet. Nogmaals, het wordt met klem aangeraden uw wachtwoord direct te wijzigen. Het wijzigen van uw wachtwoord kunt u op deze pagina regelen.

Update zaterdag 11 februari, 19:15 uur
Opmerkelijk nieuws is zojuist gepubliceerd. De lijst met gebruikers, welke vrijdag op het internet verscheen, zijn niet bij KPN vandaan gestolen. Het gaat om klanten van een verkoper in babymaterialen. Meer hierover vindt u in dit artikel.

Update zondag 12 februari, 16:30 uur
De pagina voor wijzigen van het wachtwoord lijkt sinds openstelling traag en slecht bereikbaar. Mensen die nog geen wachtwoord hebben gewijzigd, wacht dit nog even tot morgen af. KPN zal daarnaast ergens morgenmiddag een formulier beschikbaar stellen, om klachten en schademeldingen in te dienen. Zodra het formulier beschikbaar is, zal de link naar het formulier hier verschijnen.

Update maandag 13 februari, 15:50 uur
KPN heeft zojuist het schade formulier open gesteld voor alle gedupeerden, welke aantoonbare schade hebben geleden door de storing. Gebruikers kunnen hun claim tot 15 maart indienen. Het indienen kan op twee manieren:

1. Het online formulier [Klik Hier]
2. Per post [Klik Hier]

17 okt

storing KPN e-mail (opgelost)

Het lijkt erop dat KPN een storing ondervindt op haar e-mail dienstverlening. Kunt u ook  niet mailen op dit moment? Laat hieronder een reactie achter.

Update  (17 oktober 2011, 14:00): de storing is bij KPN bekend, staat aangemeld sinds 13:36. Wanneer de storing is opgelost, is niet bekend.

Update  (17 oktober 2011, 17:20): de e-mail storing bij KPN is nog steeds gaande. KPN heeft nog geen update gegeven met extra informatie dan wel een mogelijke eindtijd van de storing.

Update  (17 oktober 2011, 19:50): het blijft stil rond KPN. Er is nog geen update/nieuws naar buiten gekomen.

Update  (17 oktober 2011, 21:20): nog steeds geen zicht op herstel. Tip: een alternatief voor versturen/ontvangen van uw e-mail, is webmail. Daarvoor kunt u hier terecht.

Update  (17 oktober 2011, 23:00): er lijkt nu beweging in te zitten. Steeds meer gebruikers melden, dat ze weer email kunnen verzenden en ontvangen.

Update  (18 oktober 2011, 09:00): KPN heeft de storing officieel sinds 22:00 gisteravond afgemeld. De storing werd veroorzaakt door een software probleem in de opslagserver. De software is per groep vervangen, waardoor niet iedereen tegelijkertijd weer beschikking had over zijn/haar e-mail.

Mocht u nog steeds problemen ondervinden met uw e-mail, probeer als eerst uw account opnieuw in te stellen in uw e-mail programma. Instructies hiervoor vindt u hier. Komt u er nog steeds niet uit? Dan kunt u contact opnemen met KPN via Twitter of uiteraard de reguliere kanalen.

01 jul

Mail platform maintenance

Startdate: July 10th 2011 03:00:00(CEST)
Enddate: July 10th 2011 06:00:00(CEST)

Dear Customer,



On the night of 10-07-2011 we will perform maintenance on parts of our mailplatform.

Between 03:00 and 06:00 you can expect a error when accessing your emailbox. Mail received during the maintence will be delivered after the maintencense is completed.



If you have any questions, please contact our support department on support@leaseweb.com



Kind regards,

LeaseWeb support