29 aug

Eweka site / usenet storing (opgelost)

begintijd rond 00:30
eindtijd 03:15

Momenteel lijkt Eweka problemen te hebben. Ben jij Eweka usenet gebruiker en ervaar je problemen? Meldt het hieronder als reactie.

Update 01:05
Zoals de reacties hieronder bevestigen, ligt Eweka er geheel uit.

Update 01:19
Wij hebben Eweka inmiddels op de hoogte gebracht van de storing. Hopelijk komt men snel met meer info of een spoedige oplossing.

Update 02:18
Het probleem lijkt te wijzen op een loop, zoals deze traceroute laat zien: Lees meer

17 mrt

Onderhoud 18/3

Geachte klant,

Donderdag 18 maart 2010, tussen 05:00 en 08:00 uur, zullen een aantal onderdelen van de website niet bereikbaar zijn, doordat wij onderhoud en updates gaan uitvoeren aan onze website.
Onder andere het onderdeel ‘Vraag en Antwoord’ wordt vernieuwd; het wordt uitgebreider en overzichtelijker. Tijdens het onderhoud zal het aanmeldingsformulier, Mijn Eweka en het forum niet bereikbaar zijn. Tevens is het niet mogelijk om te betalen via SMS, iDEAL of ClickandBuy. Neemt u vooral een kijkje op onze website zodra het onderhoud is afgerond.

Wij vertrouwen op uw begrip voor dit tijdelijk ongemak.

Eweka Internet Services

15 mrt

Storing SMS-betalingen T-Mobile

Geachte klant,

Wij hebben bericht ontvangen van T-Mobile dat de storing geheel verholpen zou zijn. U kunt weer volop gebruik maken van onze SMS dienst.

—-

Geachte klant,

Sinds een week is er een storing met vele SMS-betalingen via T-Mobile. Let op: niet alle betalingen gaan fout. Eventueel neemt u contact op met de Support Desk van T-Mobile.
Als u na de betalingsopdracht geen sms-bericht terug ontvangt, is uw betaling niet goed verlopen en zal er geen beltegoed worden verrekend. Wij adviseren u uw SMS-betaling(en) voorlopig via een andere mobiele provider te verzenden.

30 nov

Stroomstoring 30/11

Reeds de hele dag is er een stroomstoring in ons data center in Amsterdam. Hierdoor is het usenet platform en een gedeelte van colocation niet bereikbaar. Wij doen ons best om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen, maar een exacte tijd kunnen wij u niet geven. Onze excuses voor het ongemak. Eweka Internet ServicesReeds de hele dag is er een stroomstoring in ons data center in Amsterdam. Hierdoor is het usenet platform en een gedeelte van colocation niet bereikbaar.

Wij doen ons best om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen, maar een exacte tijd kunnen wij u niet geven. Onze excuses voor het ongemak.

Eweka Internet Services

29 jun

Helpdesk onbereikbaar

Helpdesk onbereikbaar Geachte klant, Door een storing in onze zakelijke voip verbinding is de helpdesk verminderd tot niet bereikbaar. Wij doen ons best om het probleem zsm op te lossen, onze helpdesk is wel bereikbaar via email en Live Chat. Excuses voor het ongemak. Eweka Internet Services

11 jun

Storing Colocation

Storing Colocation Geachte klant, Vanavond is er een storing opgetreden op de verbinding tussen onze colorouter en core netwerk. Dit had gevolg dat ons hele colocation netwerk niet bereikbaar was. De storing is veroorzaakt door een defect blade welke is vervangen. Excuses voor het ongemak.

29 mei

Retentie problemen

Retentie problemen Geachte klant, Mogelijk ervaart u problemen met het binnenhalen van bestanden die meer dan 130 dagen geleden zijn gepost. Eweka is op de hoogte van de volgende problemen die zich voor kunnen doen: – verminderde downloadsnelheid – verminderde compleetheid – hangende connecties Eweka is momenteel bezig met een uitbreiding van haar servercapaciteit die deze problemen eind juni zouden moeten hebben opgelost. We hebben tijdelijk een zogenaamde workaround geïnstalleerd, die de problemen moeten verminderen. Dit brengt met zich mee dat u een post die u eerst niet kon binnenhalen, misschien een dag later wel kan binnenhalen. Onze excuses voor het ongemak.

12 mei

UPC download snelheid

UPC download snelheid Geachte klant, Sinds vrijdag 8 mei 2009 ervaren klanten met een UPC/Chello internetverbinding soms een verminderde downloadsnelheid. Helaas kan Eweka dit probleem niet voor u oplossen, daar het veroorzaakt wordt door een snelheids ‘cap’ (beperking) door UPC. Ook andere Usenet Providers hebben last van deze snelheidsbeperking en tevens wordt het Bittorent verkeer erdoor gehinderd. Wij raden UPC/Chello klanten aan om hun klacht neer te leggen bij UPC, in de hoop dat UPC dit probleem spoedig gaat oplossen. Zend uw – uitsluitend schriftelijke – klachten aan: UPC Nederland Postbus 320 8200 AH Lelystad