20 jun

Glasvezel verbindingsproblemen (packet loss)

Op dit moment kampt een deel van de glasvezelverbindingen met packet loss problemen. Als gevolg hiervan kunnen bepaalde diensten moeilijker of tijdelijk niet bereikbaar zijn, de symptomen zijn instabiliteit of een verminderde snelheid bij het gebruik van internet, telefonie en televisie.

20-6
Update 14:30 : Het probleem is nog actueel. Er wordt met de leverancier gezocht naar een oplossing.
Update 19:00 : Het probleem is nog steeds in onderzoek bij onze leverancier. Wij werken zo spoedig mogelijk aan een oplossing.

21-6
Update 12:00: Op een aantal verbindingen zien we dat er minder packet loss optreed. Het probleem blijft echter aanwezig. Er zijn glasvezelverbindingen bekend welke geen packet loss ervaren maar eveneens een verbinding kunnen opbouwen. Deze worden meegenomen in het lopende onderzoek.

Update 22:58: De netwerkleverancier heeft een probleem gevonden in hun netwerk en heeft om die reden de afgelopen uren een wijziging doorgevoerd in het netwerk. Deze wijziging heeft echter niet tot een oplossing geleid. Om die reden zal vannacht een rollback worden gedaan van onderhoud welke afgelopen maandag op dinsdag heeft plaats gevonden, dit zal morgen om 7:00 uur gereed moeten zijn. Wij hopen dat dit de packetloss problemen op zal lossen. Uiteraard monitoren wij dit.

22-6
Update 05:37 We zien dat door de rollback door onze netwerkleverancier de twee getroffen gebieden (omgeving Deventer & plaatsen rondom Harderwijk (Nunspeet, Ermelo & Putten) waar nog packetloss op trad deze packetloss is opgelost. Ook in de gebieden waar geen packetloss was op dit deel van ons netwerk (WMP+ / WDGO gemigreerde klanten) is nog steeds geen packetloss waar te nemen. Aangezien de melding van onze netwerkleverancier voor de rollback tot 7:00 uur liep monitoren wij dit verder vanochtend voordat we de storing afmelden.

22-6
Update 12:30 We zien sinds de rollback van 05:37 geen packetloss problemen meer. Het probleem is hiermee door onze netwerkleverancier verholpen.

08 jun

Storing op Glasvezel verbinding

Sinds ca 04:00 zijn er problemen bekend op het glasvezelnetwerk. Klanten ervaren hierdoor een onderbroken verbinding. Inmiddels is de onderbreking hersteld. Symptomen nu zijn: hoge packet loss en/of verbinding verlies. Momenteel is het probleem in onderzoek en wordt er samen met onze netwerkleverancier gewerkt aan een oplossing.

Update 11:30:
We hebben het aantal aansluitingen wat hinder ondervind van de packetloss kunnen brengen tot (slechts) enkele verbindingen.

Update 08:00
Een zeer gering aantal verbindingen ervaart nog hinder. Voor deze verbindingen is er ondermeer contact met de netwerkleverancier om het probleem op te lossen.

Update 09-06 16:00:
Momenteel hebben nog 20 klanten problemen. We zijn druk bezig met de netwerkleverancier, evenals de leverancier van de netwerkapparatuur om het probleem voor deze 20 klanten op te lossen. Het betreft echter een nogal ingewikkeld probleem waardoor we geen duidelijkheid kunnen geven over de oplostijd.

Update: 13-06: 08:00:
Na onderhoud werkzaamheden afgelopen nacht zien we op deze verbindingen geen packetloss meer. We houden deze aansluitingen nog korte tijd in monitoring.

Update: 14-06: 08:00:
De betreffende 20 klanten ervaren momenteel geen packetloss meer. Mocht u desonanks nog hinder ervaren van packetloss en u dit nog niet gemeld hebben, neemt u dan contact op met onze servicedesk. Lees meer

29 mei

Eurofiber storing regio Dongen

Klanten welke gebruikmaken van een Eurofiber glasvezelverbinding in de regio Dongen kunnen momenteel een verstoring ervaren. Deze verstoring wordt veroorzaakt door werkzaamheden waarbij schade is ontstaan aan de glasvezels van Eurofiber. Er is een monteur onderweg, nadere informatie volgt zo snel mogelijk.

Update 12:15

Eurofiber meldt dat het probleem een beschadigde stroomkabel bleek te zijn. Dit is opgelost en we zien de verbindingen weer online komen. Ervaart u desondanks nog steeds een verstoring? Neem dan contact op met onze service-desk via support@signet.nl of 040 – 707 4 907

27 dec

Storing Smart Connect glasvezelnetwerk

begintijd 14:19
Klanten welke gebruik maken van het Smart Connect netwerk (regio Bemmel, Elst en Huissen) zijn momenteel offline. Smart Connect is druk bezig met het onderzoek, meer info volgt zo snel mogelijk. 

Update 27 december 2016, 15:01

De storing is opgelost, de precieze reden is nog onbekend, het lijkt vooralsnog op een probleem met een van de core-switches te zijn. nadere informatie over de precieze oorzaak volgt zo snel mogelijk.
19 dec

[open] Onderhoud glasvezel verbindingen meerdere regio’s

gemeld door Timo op 19-12-2016, 11:21
begindatum: 20-12-2016
begintijd: 01:00, duur: 3 uur

In de nacht van maandag 19 op dinsdag 20 december zal er onderhoud
uitgevoerd worden aan accessrouters van XS4ALL die gebruikt worden
voor klanten met een glasvezel verbinding.

Daardoor zal er bij een aantal klanten met een glasvezel verbinding
een onderbreking plaatsvinden van de internet verbinding. Wij stellen
alles in het werk om het onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.

Onze excuses voor het ongemak.

07 dec

Glasvezel storing Schiedam

Als gevolg van schade aan het glasvezelnetwerk, veroorzaakt tijdens bouwwerkzaamheden, kunnen een aantal abonnees van Caiway in een gedeelte van Schiedam geen gebruik maken van diensten televisie, internet en telefonie via het glasvezelnetwerk van Caiway.

In onderstaande straten en postcodegebieden kunnen abonnees hinder ondervinden van de storing.
Daltonstraat – 3112ZG / 3112ZC / 3112ZD / 3112ZE
Morsestraat – 3112ZS
Dr. Zamenhofstraat – 3112ZL / 3112ZK / 3112ZJ / 3112ZH
Bellstraat – 3112ZB
Dieselstraat – 3112KB / 3112KC / 3112KA
Professor Keesomstraat – 3112CN
Hogenbanweg – 3112CB

Update 08-12-2016 / 16:30 uur

Naar verwachting zullen de diensten in de loop van vrijdag 9 december hersteld zijn.