31 okt

[open] Onderhoud meerdere regio’s – Internet van XS4ALL

gemeld door Timo op 31-10-2017, 16:23
begindatum: 01-10-2017
begintijd: 02-11-2017, duur: 3 uur

In de nacht van woensdag 1 op donderdag 2 november zal er onderhoud
uitgevoerd worden aan het netwerk van XS4ALL.

Daardoor zal er bij een deel van de klanten met een glasvezel
aansluiting een onderbreking plaatsvinden van de internetverbinding.
Wij stellen alles in het werk om het onderhoud zo spoedig mogelijk af
te ronden.

Onze excuses voor het ongemak.

20 jun

Glasvezel verbindingsproblemen (packet loss)

Op dit moment kampt een deel van de glasvezelverbindingen met packet loss problemen. Als gevolg hiervan kunnen bepaalde diensten moeilijker of tijdelijk niet bereikbaar zijn, de symptomen zijn instabiliteit of een verminderde snelheid bij het gebruik van internet, telefonie en televisie.

20-6
Update 14:30 : Het probleem is nog actueel. Er wordt met de leverancier gezocht naar een oplossing.
Update 19:00 : Het probleem is nog steeds in onderzoek bij onze leverancier. Wij werken zo spoedig mogelijk aan een oplossing.

21-6
Update 12:00: Op een aantal verbindingen zien we dat er minder packet loss optreed. Het probleem blijft echter aanwezig. Er zijn glasvezelverbindingen bekend welke geen packet loss ervaren maar eveneens een verbinding kunnen opbouwen. Deze worden meegenomen in het lopende onderzoek.

Update 22:58: De netwerkleverancier heeft een probleem gevonden in hun netwerk en heeft om die reden de afgelopen uren een wijziging doorgevoerd in het netwerk. Deze wijziging heeft echter niet tot een oplossing geleid. Om die reden zal vannacht een rollback worden gedaan van onderhoud welke afgelopen maandag op dinsdag heeft plaats gevonden, dit zal morgen om 7:00 uur gereed moeten zijn. Wij hopen dat dit de packetloss problemen op zal lossen. Uiteraard monitoren wij dit.

22-6
Update 05:37 We zien dat door de rollback door onze netwerkleverancier de twee getroffen gebieden (omgeving Deventer & plaatsen rondom Harderwijk (Nunspeet, Ermelo & Putten) waar nog packetloss op trad deze packetloss is opgelost. Ook in de gebieden waar geen packetloss was op dit deel van ons netwerk (WMP+ / WDGO gemigreerde klanten) is nog steeds geen packetloss waar te nemen. Aangezien de melding van onze netwerkleverancier voor de rollback tot 7:00 uur liep monitoren wij dit verder vanochtend voordat we de storing afmelden.

22-6
Update 12:30 We zien sinds de rollback van 05:37 geen packetloss problemen meer. Het probleem is hiermee door onze netwerkleverancier verholpen.