15 jun

Landelijke storing meerdere internet providers

In de loop van de ochtend zijn er landelijke problemen ontstaan bij meerdere internet providers. Providers zoals KPN, T-Mobile, Tele2 zijn zeker getroffen door een technische problemen. Hierdoor is het voor delen in het land niet mogelijk om gebruik te maken van hun internet verbinding.

De oorzaak is vooralsnog onbekend en er is nog geen informatie beschikbaar over de exacte toedracht. Zodra er mee informatie vrijkomt, wordt dit artikel geupdate.

Heeft u ook problemen op dit moment met uw verbinding? Vermeldt in de reacties de provider en plaats.

Update 15 juni 2021, 09:30

Ook het Ziggo netwerk lijkt problemen te ondervinden. Aantal gebruikers melden dat hun internet verbinding ook deze ochtend niet meer functioneert. Ook grote instanties zoals de IND, ANWB, Politie en veel bedrijven ondervinden problemen. Dat valt vooral te merken doordat men telefonisch verminderd bereikbaar zijn op dit moment.

Lees meer
08 jun

Zware wereldwijde websites storing

Sinds het begin van de middag is er een zware wereldwijde storing gaande waarbij verschillende grote websites zijn getroffen. Het gaat om sites zoals Reddit, New York Times, Stack Overflow, Amazon en vele anderen. De oorzaak is nog onduidelijk.

Sommige sites zijn nog deels bereikbaar, maar dit komt hoogstwaarschijnlijk door (server) caching.

Op dit moment bestaat het vermoeden, dat het gaat om een grote storing bij cloud provider Amazon Web Services (AWS), de grootste cloud hosting provider ter wereld.

Update 8 juni 2021, 17:34

De storing wordt veroorzaakt door grote problemen bij cloud provider Fastly. Deze provider levert cloud/CDN diensten aan grotere partijen en zodoende zijn ook grote websites getroffen door deze storing. Het is nog niet bekend hoe lang de storing nog duurt.

04 mei

KPN e-mail storing

In de loop van de ochtend is er een mail storing ontstaan bij KPN. Hierdoor kunnen gebruikers van een KPN, Hetnet en/of Planet mail adres problemen ondervinden met het ontvangen en versturen van e-mail.

De provider heeft de storing nog nier bevestigd. Oplostijd is vooralsnog onbekend.

Update 4 mei 2021, 14:08

De storing is nog steeds niet opgelost. KPN is wel inmiddels met haar engineers bezig de mail storing op te lossen.

22 apr

Landelijke problemen Ethernet verbindingen

Momenteel hebben we een storing op onze apparatuur in een datacenter in Amsterdam. Hierop zijn verschillende (Ethernet) interconnecten aangesloten van verschillende service providers die landelijk verbindingen leveren. Eurofiber is in onderzoek. Verwachte hersteltijd: onbekend.

Update 22 april 2021, 15:32 uur

Op dit moment is het nog onduidelijk wat de oorzaak is. De field engineer is inmiddels onderweg. Oplostijd is vooralsnog niet bekend.

Lees meer
11 feb

Solcon storing Oost-Nederland (Borculo, Vorden, Zutphen)

Sinds vanavond is Solcon getroffen door een algemene landelijke storing. Hierdoor kunnen Solcon klanten hinder ondervinden met Solcon diensten zoals internet.

De provider heeft de storing vooralsnog niet aangemeld. Oplostijd is daarom ook nog niet bekend.

Update 11 februari 2021, 21:08

Solcon heeft de storing bevestigd en meer details vrijgegeven. DE storing concentreert zich in de omgevingen van Borculo, Vorden, Zutphen. Alle diensten zijn daar momenteel beperkt tot niet beschikbaar.

04 feb

Landelijke problemen door NL-ix internetknooppunt storing

In de loop van de dag heeft het internet knooppunt NL-ix een storing opgelopen, waardoor er verbindingsproblemen zijn met internet verkeer tussen verschillende providers. De storing lijkt volgens onze data even na het middaguur te zijn ontstaan.

Het probleem is geconcentreerd op de Nikhef locatie. Verschillende links zijn daar geraakt. Men werkt met man en macht om de problemen zo spoedig als mogelijk op te lossen.

Corona vaccinaties getroffen

De storing van het NL-ix internet knooppunt heeft ook helaas het corona vaccinatie programma getroffen. Door de storing blijkt het registratiesysteem van de GGD te zijn getroffen en daardoor liepen vaccinaties vertraging op.

Update 4 februari 2021, 14:30

Lees meer
27 jan

T-Mobile landelijke storing

Momenteel kampt T-Mobile met een landelijke storing op haar netwerk. Hierdoor zijn alle vaste internet verbindingen verstoord en kunnen klanten geen internet diensten gebruiken.

T-Mobile is op de hoogte van de storing en werkt hard aan de oplossing. Oplostijd is onbekend.

Voor mensen die thuis werken is het advies om via hun 4G verbinding van de smartphone te werken. Dit kan via de tethering modus, zodat jouw laptop of andere apparaten gebruik kunnen maken van de 4G verbinding.

Update

De storing is inmiddels opgelost.

30 nov

T-Mobile landelijke problemen

Sinds vanochtend ondervindt T-mobile een storing op haar netwerk waardoor er landelijke problemen zijn ontstaan. Hierdoor kunnen T-mobile gebruikers problemen ondervinden met hun internet verbinding. Het lijkt hier voornamelijk te gaan om klanten die gebruik maken van glasvezel verbinding via T-Mobile. Mobiel internet lijkt vooralsnog geen problemen te hebben.

Oorzaak van de problemen is vooralsnog niet bekend. De storing is nog niet bevestigd door de provider. Oplostijd is hierdoor ook onbekend.

Heb je nog steeds problemen door deze T-Mobile storing? Laat dan een reactie achter met plaats en soort problemen.

Update 30 november 2020, 13:20

De oorzaak van de storing is bekend. Het gaat om een storing in het DNS systeem van T-Mobile. Hierdoor kan niet de juiste server gevonden worden voor het adres waar je naartoe wilt surfen. Dit valt ook op te lossen door een andere DNS server in te stellen. Bekijk daarvoor ons artikel over de beste DNS gratis servers.

Lees meer
05 nov

Ziggo glasvezel storing

Sinds vanochtend ondervindt Ziggo een landelijke storing met haar glasvezel netwerk. Het gaat hier voornamelijk om zakelijke Ziggo gebruikers.

Door de storing kunnen gebruikers via Ziggo glasvezel problemen ondervinden met een klapperende lijn wat mede daardoor packetloss veroorzaakt. Hierdoor zijn diensten beperkt bereikbaar.

Ziggo is op de hoogte van de problemen en werkt momenteel hard aan de oplossing.

Update 5 november 2020, 14:00

Lees meer