19 apr

Grote mail storing Zonnet / Versatel

begintijd 18 april 2022, 23:30

eindtijd onbekend


Sinds vanochtend ondervindt het legacy e-mail platform bij Tele2 problemen. Hierdoor kunnen gebruikers met een Zonnet en/of Versatel e-mail adres storing ondervinden bij ophalen of verzenden van e-mail.

Ook webmail is hierbij getroffen en beperkt tot niet beschikbaar. De provider heeft nog geen helderheid geboden omtrent de oorzaak van de storing en oplostijd is ook vooralsnog niet bekend.

Lees meer
31 mrt

Zonnet en Versatel e-mail storing

begintijd rond 10:30

eindtijd onbekend

In de loop van de ochtend is er e-mail storing ontstaan bij Zonnet. Hierdoor kunnen gebruikers met een @zonnet.nl en/of @versatel.nl e-mailadres problemen ervaren met het ontvangen en/of versturen van e-mail.

Het is sterk aan te raden geen wijzigen aan uw e-mail configuratie aan te brengen, als poging om mail binnen te krijgen. De provider werkt hard aan een oplossing. Oplostijd is vooralsnog onbekend.

21 jan

Zonnet / Versatel e-mail storing

Op dit moment kan je problemen ervaren met het versturen en ontvangen van e-mail via een mailprogramma. Dit geldt alleen voor klanten die net zijn overgestapt naar een tot 40Mb/s abonnement. Wij raden jullie aan om in te loggen op jullie webmail. Via deze weg is het wel mogelijk om gewoon e-mails te versturen en te ontvangen. Wij zijn hard bezig met het werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

16 sep

Storing webmail (@versatel en @zonnet) **UPDATE**

**Onderstaande storing is reeds opgelost** Zie hier de actuele webmail storingen.

Klanten met een @Versatel en @Zonnet webmail account kunnen problemen ervaren met het inloggen in de webmail. Het is ook mogelijk dat, wanneer je ingelogd bent, webmail traag werkt. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te verhelpen!

Update 16 september 2014, 20:27 uur
Tele2 heeft inmiddels aangegeven, dat de storing is opgelost. Mail zou weer als normaal moeten functioneren.

Update 16 september 2014, 23:58 uur
Tele2 laat weten dat de storing toch nog niet is opgelost en vraagt getroffen gebruikers te wachten tot morgen.

Update 17 september 2014, 10:32 uur
Tele2 heeft een workaround ingezet, om klanten met @zonnet of @versatel adressen alsnog via webmail e-mail te kunnen bereiken.

@tele2.nl klanten jullie kunnen via webmail.tele2.nl inloggen.
@zonnet en @verstatel klanten kunnen via webmail.versatel.nl inloggen.

Tele2 werkt nog steeds aan de uiteindelijke oplossing voor de mail problemen.

Update 17 september 2014, 14:30 uur
De webmail workaround lijkt voor de meeste niet te helpen. Tele2 heeft ook nog geen vooruitgang gemeld.

Update 17 september 2014, 16:45 uur
Nog steeds geen vooruitgang. Wij hebben Tele2 zelf nu op de hoogte gesteld van de melding op deze site en naar de reacties te kijken. Mocht jij als gebruiker dus last hebben van de storing, laat dan vooral hieronder een reactie achter.

25 jul

Nieuwe update problemen @versatel en @zonnet mailadressen **UPDATE**

Vandaag hebben we diverse updates uitgevoerd met betrekking tot de mailmigratie. We hebben de afgelopen uren steeds minder vragen van klanten gekregen over problemen met het kunnen zien en het versturen van e-mail. De resultaten van onze eigen onderzoeken en de afname van het aantal vragen die we krijgen, geven aan dat de grootste problemen zijn verholpen.

In sommige gevallen bestaan er nog problemen met inloggen op de webmail of met het bekijken van e-mails. Dat kan te maken hebben met de instellingen van de browser die je gebruikt. Zorg er in ieder geval voor dat je cookies kunt accepteren (een uitleg staat hier) en dat het javascript geactiveerd is (de uitleg hiervan vind je hier).

Mocht je toch nog andere problemen ondervinden met je mail, dan komen we graag met je in contact via onze klantenservice, zodat we naar een passende oplossing kunnen zoeken. Morgen voorzien we je van een nieuwe update.

Update 26 juli 2014, 13:45
Dat zal je altijd zien; op het moment dat de problemen met het migreren van alle e-mailaccounts van onze klanten naar een nieuw en overzichtelijk platform zijn opgelost, gaat een van onze servers kapot. Het is daarom mogelijk dat het langer duurt voordat je ingelogd bent of dat je mail geladen is. We doen daarbij een beroep op je geduld, als je jouw mail aan het laden bent.

We vinden het ongelofelijk vervelend dat je opnieuw wordt geconfronteerd met deze problemen en daarvoor bieden we onze excuses aan. We weten wat er aan de hand is, en doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk weer ongestoord van je mail gebruik kunt maken. We verwachten dat de problemen aan het begin van de avond zijn opgelost.

Update: 26 juli 2014, 16:08
Net als in de rest van Nederland wisselen zon en regen elkaar af in onze webmail, gelukkig is daar de zon weer gaan schijnen! Met de werkzaamheden die vandaag aan onze systemen hebben plaatsgevonden, zijn de grootste problemen met het inloggen op de webmail en het laden en bekijken van e-mails opgelost, je zou dus weer normaal gebruik moeten kunnen maken van jouw webmail. Mocht je toch nog problemen ondervinden met je mail, dan komen we graag met je in contact via onze klantenservice, zodat we naar een passende oplossing kunnen zoeken. Nogmaals sorry, als je ongemakken hebt ondervonden met je mail.

22 jul

Nieuwe update omtrent e-mail problemen @versatel en @zonnet.nl

**NIEUWERE UPDATE VINDT U HIER***

Vorige week zijn alle mailaccounts van zonnet en versatel overgezet naar een nieuwe omgeving. Nadat donderdag de grote werkzaamheden waren afgerond, hebben wij de oproep gedaan om eventuele problemen met het gebruik aan ons door te geven.

Problemen met vergeten wachtwoorden of volle mailboxen konden wij gelukkig direct oplossen. Uit overige meldingen blijkt dat een aantal mensen een van de drie onderstaande problemen heeft:

1. Zij kunnen niet inloggen
2. Zij missen nog mails of hebben zelfs helemaal geen mail
3. Ze kunnen niet onderling mailen tussen @Versatel en @Zonnet mailadressen.

Onze technische experts zijn druk aan het onderzoeken hoe deze problemen opgelost kunnen worden.
Morgenochtend verwachten we hier meer over te kunnen vertellen.

Daarnaast hebben wij een aantal zaken die je zelf kunt controleren, mocht je problemen hebben met het gebruik van je webmail.

Inlogproblemen

Het kan zijn dat je nog gebruik maakt van de oude URL, dit kan inlogproblemen veroorzaken. Klik daarom op CTRL + F5 of gebruik de nieuwe URL.

Kan je niet inloggen op je iPad? Zet privé browsing dan uit en probeer het nog eens.

Bestandenbeheer / homepage

Bestandenbeheer is veranderd in de nieuwe omgeving. Kun je hierdoor je homepage niet meer terug vinden ga dan naar de Virtuele Assistent en voer daar je homepage in. De VA geeft dan een omschrijving over wat te doen.

Nogmaals onze excuses, we doen ons uiterste best om alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden en de problemen op te lossen.

12 jul

Problemen met Versatel en Zonnet e-mail **UPDATE**

Op dit moment kan je problemen ondervinden met je webmail. Het gaat hier om klanten met een @versatel of een @zonnet mailadres en je kunt tegen het volgende aan lopen:

@versatel lijkt @zonnet
Bij @versatel-mailadressen lijkt het of het mailadres eindigt op @zonnet. Dit probleem is enkel visueel. Mail komt wel gewoon aan op het juiste mailadres.

Bijlagen
Bijlagen worden wel ontvangen, maar je kunt de bijlage niet openen. Je ziet wel dat er een bijlage is meegestuurd, maar de bijlage is niet klikbaar.

Update: Het niet kunnen openen van bijlagen is inmiddels verholpen!

Gmail-mailtjes komen niet aan
Mailtjes verzonden vanuit een Gmail account komen niet of pas later aan op dit moment.

De problemen zijn bij ons in onderzoek en er wordt hard aan een oplossing gewerkt. Sorry voor het ongemak.

UPDATE 11 juli 2014 16:47 uur
Het probleem met de bijlagen is inmiddels verholpen. Aan de andere issues wordt nog hard gewerkt.

Update 14 juli 2014, 16:20 uur

Zoals aangekondigd verhuizen wij momenteel alle e-mailaccounts met @versatel.nl en @zonnet.nl van onze klanten naar een nieuw, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk uiterlijk. Daarbij verhuizen wij alle e-mails en mappen van de oude naar de nieuwe plek. We willen zorgvuldig te werk gaan en verplaatsen daarom niet alle e-mailaccounts tegelijkertijd.

Net als bij de verhuizing van je huis, hebben wij ook bij deze verhuizing een korte periode waarbij we even ’uit de dozen moeten leven’. Met andere woorden; het kan zijn dat je in de periode vanaf afgelopen donderdag tot aanstaande donderdag zo nu en dan problemen ondervindt met je webmail.

Wat kun je merken van de verhuizing?

Als je inlogt op je webmail lijkt het alsof je mailadres opeens is veranderd van @versatel.nl naar @zonnet.nl. Wees niet ongerust, je mailadres blijft gewoon hetzelfde en als je een mail verstuurt, gebeurt dit gewoon vanuit het bij jou bekende mailadres. Als je in de komende twee dagen een keer hebt ingelogd, zie je anderhalf uur later je vertrouwde mailadres weer gewoon in beeld staan (je hoeft hiervoor overigens niet ingelogd te blijven).

Bij het inloggen op je webmail is je mailbox nog helemaal leeg of zie je alleen de mails van de afgelopen zeven dagen. Ook hier hoef je je geen zorgen over te maken, de verhuizers zijn dan nog onderweg met jouw e-mailaccount. Uiterlijk donderdagochtend 17 juli a.s. zijn alle e-mailaccounts op de goede plek uitgepakt.

De afgelopen dagen waren er sommige mensen die meldden dat zij bijlagen niet konden openen of dat de mail die zij hadden verstuurd niet goed aankwam. Deze problemen hebben we inmiddels gelukkig allemaal kunnen oplossen.

**ZIE NIEUWSTE UPDATE HIER**