26 jul

Amsterdam glasvezel storing door kabelschade

begintijd rond 09:00

eindtijd rond 19:30

In de loop van de ochtend is er door kabelschade een storing ontstaan op delen van het glasvezel netwerk in Amsterdam. Hierdoor kunnen klanten met een glasvezel internet verbinding geen gebruik maken van alle diensten.

De storing is ontstaan door de zware werkzaamheden op de A10 aan ring Noord in Amsterdam. Tijdens de uitvoering van werkzaamheden heeft men tijdens het snijden van ijzer de kabel aangetast. De glasvezel kabel is door de hitte van het snijwerk bezweken.

Lees meer
20 jun

Eurofiber kabelschade storing regio Amsterdam

begintijd rond 09:15

eindtijd onbekend

In de loop van de ochtend is er een storing ontstaan op glasvezel netwerk van Eurofiber in de regio van Amsterdam. De oorzaak lijkt hoogstwaarschijnlijk kabelbreuk door werkzaamheden.

De provider heeft de storing reeds bevestigd. Hoe de kabelschade is ontstaan, wordt momenteel onderzocht. Oplostijd is vooralsnog onbekend.

Lees meer
16 nov

Grote Eurofiber storing in Amsterdam

In de loop van deze ochtend is er een grote storing ontstaan in het netwerk van Eurofiber in de regio Amsterdam. Hierdoor kunnen vooral zakelijke Eurofiber klanten last hebben van netwerk problemen en storing met hun zakelijke glasvezel verbinding.

De provider vermoedt dat er door graafwerkzaamheden bekabeling is geraakt en deze de storing heeft veroorzaakt. Men is inmiddels ter plaatse voor onderzoek.

Lees meer
09 jun

Grote storing regio De Meern

Grote storing in de omgeving De Meern. Meerdere klanten zijn geraakt. Verwachte oplostijd vooralsnog onbekend. We zijn het op dit moment aan het onderzoeken. Meer nieuws volgt.

Update 9 juni 2021, 05:00

Onze hardware leverancier heeft inmiddels onderzoek gedaan en gaat zo snel mogelijk een engineer ter plekken sturen. Nog geen ETA bekend.

Update 9 juni 2021, 06:15

ETA is nu 07:00 ETR is niet bekend tot nu toe. 

Lees meer
10 mei

Stroomstoring datacenter Capelle a/d IJssel

Op dit moment is er een stroomuitval op een 3th party datacenter in Capelle a/d IJssel. Hierdoor is al onze apparatuur op deze locatie uitgevallen en werken de actieve diensten in de omgeving momenteel niet. We proberen het betreffende datacenter telefonisch te bereiken. Oplostijd is nog onbekend.

Update 10 mei 2021, 13:00

Ondertussen is alle apparatuur weer terug online. Het datacenter heeft bevestigd dat ze een stroomstoring hebben gehad en dat alles momenteel op de noodgenerator draait. Ze laten ons weten wanneer de stroomstoring is opgelost. Oplostijd is nog onbekend.

04 mei

Stroomstoring Lelystad

Op dit moment ervaart Eurofiber een stroomstoring in de regio Lelystad. Het gaat om een algehele stroomstoring in de regio. Monteur is onderweg met noodstroom.

De verwachte tijd van herstel is rond 15:00.

Update

De stroomstoring is inmiddels opgelost.

22 apr

Landelijke problemen Ethernet verbindingen

Momenteel hebben we een storing op onze apparatuur in een datacenter in Amsterdam. Hierop zijn verschillende (Ethernet) interconnecten aangesloten van verschillende service providers die landelijk verbindingen leveren. Eurofiber is in onderzoek. Verwachte hersteltijd: onbekend.

Update 22 april 2021, 15:32 uur

Op dit moment is het nog onduidelijk wat de oorzaak is. De field engineer is inmiddels onderweg. Oplostijd is vooralsnog niet bekend.

Lees meer
21 apr

Klapperende verbindingen in Tilburg door probleem met node(s)

We hebben op dit moment problemen met een van onze nodes in Tilburg. Dit zorgt er tevens voor, dat de achterliggende apparatuur ook problemen ondervind. Eurofiber is druk bezig om het probleem te verhelpen, samen met onze hardware leverancier.

Er is op dit moment helaas nog geen oplostijd bekend.

Update 21 april 2021, 19:10

We zijn nog steeds druk bezig met het onderzoek, samen met onze hardware partner. Volgens onze logs is de node nu up sinds 17:49 CET. Maar helaas kunnen we op dit moment nog niet verzekeren, dat dit zo zal blijven.

Update 21 april 2021, 20:40

Onze hardware partner gaat een monteur sturen naar de node in Tilburg, om daar verder te troubleshooten. Er zal op locatie hardware worden vervangen, wat voor down-time zal zorgen. We zullen tenminste 30 minuten van te voren laten weten, wanneer de lijnen weer down zullen gaan. Op dit moment weten wij nog niet wat de exacte aankomsttijd van de monteur zal zijn.

Lees meer
03 apr

Stroomstoring in Nijmegen Kerkenbos

Op dit moment ervaren wij een stroomstoring in Nijmegen locatie Kerkenbos Liander is daar bezig om de storing te verhelpen

Wij hebben ondertussen onze engineer aangestuurd met apparatuur richting Nijmegen aanvang tijd van de engineer is 11:45.

Update 3 april 2021, 13:00

De Liander is nog steeds bezig met de storing er is nog geen oplos tijd doorgegeven wij hebben op dit moment nog een node die down is hier wordt de actie uitgezet.

Lees meer