10 aug

Emergency reboot core node Hilversum

-NL

Vanwege urgente problemen in ons netwerk, zijn onze netwerkengineers genoodzaakt om een netwerk device te rebooten in Hilversum.
De reboot zal ongeveer 15 minuten in beslag nemen. Uw verbinding zal in dat window onderbroken zijn voor ongeveer 10 minuten. Onze excuses voor het ongemak.

-ENG

Due to urgent problems in our network, our network engineers are forced to reboot a router in Hilversum.
The reboot will take approximately 15 minutes. Your connection will be interrupted in that window for about 10 minutes. We apologize for the inconvenience.

The post Emergency reboot core node Hilversum

03 aug

Spoedwerkzaamheden regio Breda

NL Vanwege urgente problemen in ons netwerk, zijn onze netwerk engineers genoodzaakt om een netwerk device te upgraden in Breda.
De upgrade zal ongeveer 30 minuten in beslag nemen. Uw verbinding zal in dat window onderbroken zijn voor ongeveer 10 minuten. Onze excuses voor het ongemak.

ENG Due to urgent problems in our network, our network engineers are forced to upgrade a router in Breda.
The upgrade will take approximately 30 minutes. Your connection will be interrupted in that window for about 10 minutes. We apologize for the inconvenience.

18 jul

Emergency planned work in both Hoofddorp and Enschede after 00:00

NL Vanwege acute problemen in ons netwerk, zijn onze netwerkengineers genoodzaakt om na 00:00 uur zowel een router in hoofddorp als in Enschede te rebooten. Uw verbinding zal ongeveer 10 minuten onderbroken zijn. Onze excuses voor het ongemak.

ENG Due to acute problems in our network, our network engineers are forced to reboot a router in both Hoofddorp and Enschede after 00:00 GMT+2. Your connection will be interrupted for around 10 minutes. We apologize for the inconvenience.

17 jul

Vermoedelijke kabelschade omgeving Arnhem / Supected cable cut Arnhem area

NL: Eurofiber ervaart op dit moment problemen in de Arnhem en omgeving, vermoedelijk door een kabelschade. Een herstel ploeg is aangestuurd om de schade te lokaliseren en te herstellen.

EN: Eurofiber is currently experiencing problems in the Arnhem area, probably due to cable damage. A repair team has been directed to locate and repair the damage.

Update 11:00

NL: herstelploeg is bijna op locatie om metingen te gaan verrichten om de schade plek te lokaliseren.

EN: Fiber team is almost on location to take measurements to locate the damage site.

Update 12:30

Lees meer
22 jun

Netwerk storing Eurofiber

NL: Op dit moment ervaart Eurofiber een netwerkincident. Verschillende acties zijn uitgezet om dit zo spoedig mogelijk te herstellen. Verwachte hersteltijd: onbekend.

EN: At this moment we have a networkincident. We are investigating to solve this problem a.s.a.p. ETR: unknown

Update 22 juni 2020, 15:03

Lees meer

19 jun

Spoedwerkzaamheden regio Rotterdam

NL: Vanwege acute problemen in ons netwerk, zijn onze netwerkengineers genoodzaakt om een router in Rotterdam te rebooten.
Uw verbinding zal ongeveer 10 minuten onderbroken zijn. onze excuses voor het ongemak.

ENG: Due to acute problems in our network, our network engineers are forced to reboot a router in Rotterdam.
Your connection will be interrupted for around 10 minutes. We apologize for the inconvenience.

Update 20 juni 2020, 00:46

Lees meer

19 jun

Vermoedelijke stroomstoring Deventer / Suspected power outage Deventer

NL: Eurofiber ervaart op het moment vermoedelijk een stroom storing in Deventer. Onderzoek is gaande.

EN: Suspected power outage Deventer, investigations are ongoing.

Update 19 juni 2020, 19:45

NL: We zijn op de hoogte gesteld van een lokale stroomstoring in Deventer, verwachte oplostijd: 21:15

EN: We have been notified of a local power outage in Deventer, expected resolution time: 9:15 PM

18 jun

Update: Spoed werkzaamheden op een core node Ax1.asd0033

-NL :Onze engineers ga om 00:00 beginnen met het upgrade op de Node ax1.asd0033 dit is echt nodig om verder verstoringen te voorkomen.


-ENG: Our engineers will start upgrading the Node ax1.asd0033 at 00:00 this is really necessary to prevent further disruptions.

Update 19 juni 2020, 00:53

-NL: De Upgrade is afgerond en is succesvol verlopen.

-ENG: The Upgrade has been completed and has been successfully.

16 jun

Kabelschade Delft

NL: Sinds vanmorgen 11:25 kabelschade in regio Delft. Storingsaannemer is reeds aangestuurd voor herstel. Nog geen oplostijd bekend.

ENG: Cable damage in the Delft region since 11:25 CET this morning. Contractor has already been sent for repair. No resolution time available yet.

Update 13:16

NL: Er worden momenteel metingen uitgevoerd om precieze schadelocatie te achterhalen. Nog geen oplostijd bekend.

ENG: Measurements are currently being carried out to determine the exact damage location. No resolution time known yet.

Lees meer

20 mei

Kabelschade regio Arnhem – Weurt

Op dit moment ervaart Eurofiber een mogelijke kabelschade in de regio Arnhem – Weurt. Engineers zijn onderweg.


 20.05.2020, 11:40

Engineer is bijna op mogelijke schade locatie. ETA 12:00 

 20.05.2020, 12:45

Engineer is op locatie, maar heeft de precieze schade nog niet gevonden. Hij gaat nu meting uitvoeren vanuit een handhole. 

 20.05.2020, 16:00

Tijdens grondboring werkzaamheden is een buis met een 96 voudige kabel geraakt, materiaal is onderweg, monteurs zijn al aanwezig. Wanneer duidelijk is waar de buis precies geraakt is zullen de herstel werkzaamheden beginnen. Voorzichtige eindtijd 22:00 CET Lees meer