04 dec

Inbelnetwerk

Er zijn een aantal klanten die geconstateerd hebben dat er soms meerdere malen geprobeerd moet worden om in te bellen voordat de verbinding tot stand komt. De oorzaak van dit probleem is vooralsnog niet duidelijk. We hebben een ticket geopend bij telecomleverancier Enertel, zij hebben in het netwerk echter niets kunnen vinden. In onze inbelapparatuur hebben wij ook geen fouten kunnen constateren. Het probleem lijkt op alle lijnen op te treden. Aangezien we twee totaal gescheiden inbelservers hebben die beide de helft van de lijnen afhandelen, lijkt het probleem dus ook niet door hardware problemen veroorzaakt te worden.

Wij zijn op dit moment druk aan het zoeken naar overeenkomsten tussen de mislukte calls. We kunnen daarbij alle informatie gebruiken die we krijgen kunnen. Mocht u dit probleem zelf ook ondervinden, zouden we het op prijs stellen als u een mail zou willen sturen naar [email protected] met daarin het nummer waarvandaan u belt, de loginnaam, of u met ISDN of met een modem belt en de tijdstippen waarop het goed of fout ging.

Gebruikers met een Flat-Rate ISDN abonnement ondervinden geen hinder van dit probleem. Ook als de verbinding eenmaal is opgebouwd zijn er geen problemen met de Internet toegang.