30 aug

Solcon TV problemen

In de loop van de avond zijn er problemen ontstaan met de televisie dienst van Solcon. Hierdoor kunnen gebruikers problemen ondervinden met tv kijken. Het beeld kan verstoord zijn of geheel niet te zien zijn.

Oorzaak van de storing is nog niet bekend. Terugkijken werkt op dit moment nog wel naar behoren, maar live televisie ondervindt storing. De provider heeft de storing nog niet bevestigd en daarom is de oplostijd vooralsnog onbekend.

19 mrt

Solcon IP TV problemen

Sinds een paar dagen kampt Solcon op verschillende verbindingen problemen met haar televisie dienst. We krijgen constant signalen binnen dat het bij verschillende gebruikers storend beeld oplevert.

Wat exact de oorzaak van de TV storing is, is niet bekend. Solcon heeft de televisie problemen niet publiekelijk bevestigd. Een oplostijd voor getroffen gebruikers is niet bekend.

Lees meer
12 jan

Solcon (en Delta) netwerk storing

In de loop van de middag is er een storing ontstaan op het netwerk van Delta. Hier valt Solcon ook onder. Klanten van beide providers kunnen hierdoor storing ondervinden op internet, telefonie en/of televisie.

De provider heeft de storing reeds bevestigd en werkt hard aan een olifant. Oplostijd is niet afgegeven.

Update 12 januari 2022, 14:02

De site van Solcon ligt inmiddels ook plat. Men heeft de storing momenteel in onderzoek.

10 jan

Storing omgeving Hilvarenbeek

begintijd 13:15

eindtijd onbekend

In de loop van de middag is er een storing ontstaan in de omgeving van Hilvarenbeek. Hierdoor zijn klanten van onder andere Caiway, Delta en/of Solcon getroffen. Er is beperkt tot geen internet verbinding.

Hierdoor kan ook televisie en telefonie diensten verstoord zijn. De provider(s) hebben de storing nog niet bevestigd. Oplostijd is dan ook vooralsnog onbekend.

29 sep

Storing omgeving Giessenburg

begintijd rond 22:00

eindtijd onbekend

In de loop van de avond lijken er problemen te zijn ontstaan met verbindingen in de omgeving van Giessenburg. Gebruikers met een glasvezel verbinding lijken ze goed als zeker last te hebben van een storing.

De betreffende provider, in dit geval Solcon, heeft de storing nog niet bevestigd. Hierdoor is de oplostijd nog onbekend.

10 mrt

Solcon TV problemen

In de loop van de avond zijn er bij Solcon problemen ontstaan met TV dienstverlening. Hierdoor kunnen Solcon en Delta klanten problemen ondervinden met het beeld. Er kunnen zich verstoringen in voordoen zoals blokkerige weergave of tijdelijke wegval van het beeld.

De precieze oorzaak is vooralsnog onbekend. Oplostijd is niet bekend aangezien de provider de storing nog niet heeft bevestigd.

15 feb

Caiway problemen Oost-Nederland

begintijd rond 22:00

eindtijd onbekend

Uit veel regio’s krijgen we op dit moment meldingen van problemen met Caiway. Gebruikers kunnen beperkt tot geen gebruik maken van hun internet verbinding. Ook telefonie en televisie lijken getroffen te zijn door een storing.

De provider heeft nog niks bevestigd omtrent een storing. Oplostijd is vooralsnog onbekend.

Update 15 februari 2021, 22:30

Lees meer
11 feb

Solcon storing Oost-Nederland (Borculo, Vorden, Zutphen)

Sinds vanavond is Solcon getroffen door een algemene landelijke storing. Hierdoor kunnen Solcon klanten hinder ondervinden met Solcon diensten zoals internet.

De provider heeft de storing vooralsnog niet aangemeld. Oplostijd is daarom ook nog niet bekend.

Update 11 februari 2021, 21:08

Solcon heeft de storing bevestigd en meer details vrijgegeven. DE storing concentreert zich in de omgevingen van Borculo, Vorden, Zutphen. Alle diensten zijn daar momenteel beperkt tot niet beschikbaar.

20 jun

Glasvezel verbindingsproblemen (packet loss)

Op dit moment kampt een deel van de glasvezelverbindingen met packet loss problemen. Als gevolg hiervan kunnen bepaalde diensten moeilijker of tijdelijk niet bereikbaar zijn, de symptomen zijn instabiliteit of een verminderde snelheid bij het gebruik van internet, telefonie en televisie.

20-6
Update 14:30 : Het probleem is nog actueel. Er wordt met de leverancier gezocht naar een oplossing.
Update 19:00 : Het probleem is nog steeds in onderzoek bij onze leverancier. Wij werken zo spoedig mogelijk aan een oplossing.

21-6
Update 12:00: Op een aantal verbindingen zien we dat er minder packet loss optreed. Het probleem blijft echter aanwezig. Er zijn glasvezelverbindingen bekend welke geen packet loss ervaren maar eveneens een verbinding kunnen opbouwen. Deze worden meegenomen in het lopende onderzoek.

Update 22:58: De netwerkleverancier heeft een probleem gevonden in hun netwerk en heeft om die reden de afgelopen uren een wijziging doorgevoerd in het netwerk. Deze wijziging heeft echter niet tot een oplossing geleid. Om die reden zal vannacht een rollback worden gedaan van onderhoud welke afgelopen maandag op dinsdag heeft plaats gevonden, dit zal morgen om 7:00 uur gereed moeten zijn. Wij hopen dat dit de packetloss problemen op zal lossen. Uiteraard monitoren wij dit.

22-6
Update 05:37 We zien dat door de rollback door onze netwerkleverancier de twee getroffen gebieden (omgeving Deventer & plaatsen rondom Harderwijk (Nunspeet, Ermelo & Putten) waar nog packetloss op trad deze packetloss is opgelost. Ook in de gebieden waar geen packetloss was op dit deel van ons netwerk (WMP+ / WDGO gemigreerde klanten) is nog steeds geen packetloss waar te nemen. Aangezien de melding van onze netwerkleverancier voor de rollback tot 7:00 uur liep monitoren wij dit verder vanochtend voordat we de storing afmelden.

22-6
Update 12:30 We zien sinds de rollback van 05:37 geen packetloss problemen meer. Het probleem is hiermee door onze netwerkleverancier verholpen.

Storingsoverzicht - alle storingen, internet storingen