29 sep

Storing omgeving Giessenburg

begintijd rond 22:00

eindtijd onbekend

In de loop van de avond lijken er problemen te zijn ontstaan met verbindingen in de omgeving van Giessenburg. Gebruikers met een glasvezel verbinding lijken ze goed als zeker last te hebben van een storing.

De betreffende provider, in dit geval Solcon, heeft de storing nog niet bevestigd. Hierdoor is de oplostijd nog onbekend.

10 mrt

Solcon TV problemen

In de loop van de avond zijn er bij Solcon problemen ontstaan met TV dienstverlening. Hierdoor kunnen Solcon en Delta klanten problemen ondervinden met het beeld. Er kunnen zich verstoringen in voordoen zoals blokkerige weergave of tijdelijke wegval van het beeld.

De precieze oorzaak is vooralsnog onbekend. Oplostijd is niet bekend aangezien de provider de storing nog niet heeft bevestigd.

15 feb

Caiway problemen Oost-Nederland

begintijd rond 22:00

eindtijd onbekend

Uit veel regio’s krijgen we op dit moment meldingen van problemen met Caiway. Gebruikers kunnen beperkt tot geen gebruik maken van hun internet verbinding. Ook telefonie en televisie lijken getroffen te zijn door een storing.

De provider heeft nog niks bevestigd omtrent een storing. Oplostijd is vooralsnog onbekend.

Update 15 februari 2021, 22:30

Lees meer
11 feb

Solcon storing Oost-Nederland (Borculo, Vorden, Zutphen)

Sinds vanavond is Solcon getroffen door een algemene landelijke storing. Hierdoor kunnen Solcon klanten hinder ondervinden met Solcon diensten zoals internet.

De provider heeft de storing vooralsnog niet aangemeld. Oplostijd is daarom ook nog niet bekend.

Update 11 februari 2021, 21:08

Solcon heeft de storing bevestigd en meer details vrijgegeven. DE storing concentreert zich in de omgevingen van Borculo, Vorden, Zutphen. Alle diensten zijn daar momenteel beperkt tot niet beschikbaar.

20 jun

Glasvezel verbindingsproblemen (packet loss)

Op dit moment kampt een deel van de glasvezelverbindingen met packet loss problemen. Als gevolg hiervan kunnen bepaalde diensten moeilijker of tijdelijk niet bereikbaar zijn, de symptomen zijn instabiliteit of een verminderde snelheid bij het gebruik van internet, telefonie en televisie.

20-6
Update 14:30 : Het probleem is nog actueel. Er wordt met de leverancier gezocht naar een oplossing.
Update 19:00 : Het probleem is nog steeds in onderzoek bij onze leverancier. Wij werken zo spoedig mogelijk aan een oplossing.

21-6
Update 12:00: Op een aantal verbindingen zien we dat er minder packet loss optreed. Het probleem blijft echter aanwezig. Er zijn glasvezelverbindingen bekend welke geen packet loss ervaren maar eveneens een verbinding kunnen opbouwen. Deze worden meegenomen in het lopende onderzoek.

Update 22:58: De netwerkleverancier heeft een probleem gevonden in hun netwerk en heeft om die reden de afgelopen uren een wijziging doorgevoerd in het netwerk. Deze wijziging heeft echter niet tot een oplossing geleid. Om die reden zal vannacht een rollback worden gedaan van onderhoud welke afgelopen maandag op dinsdag heeft plaats gevonden, dit zal morgen om 7:00 uur gereed moeten zijn. Wij hopen dat dit de packetloss problemen op zal lossen. Uiteraard monitoren wij dit.

22-6
Update 05:37 We zien dat door de rollback door onze netwerkleverancier de twee getroffen gebieden (omgeving Deventer & plaatsen rondom Harderwijk (Nunspeet, Ermelo & Putten) waar nog packetloss op trad deze packetloss is opgelost. Ook in de gebieden waar geen packetloss was op dit deel van ons netwerk (WMP+ / WDGO gemigreerde klanten) is nog steeds geen packetloss waar te nemen. Aangezien de melding van onze netwerkleverancier voor de rollback tot 7:00 uur liep monitoren wij dit verder vanochtend voordat we de storing afmelden.

22-6
Update 12:30 We zien sinds de rollback van 05:37 geen packetloss problemen meer. Het probleem is hiermee door onze netwerkleverancier verholpen.

13 jun

Storing webmail

Er zijn op dit moment problemen met de Solcon webmail waardoor een vertraging kan worden ervaren in de werking. Er kan hierbij een foutmelding optreden: “kan niet verbindingen met Imap server”.

De oorzaak is bekend en er wordt aan een oplossing gewerkt.

Impact

Niet kunnen mailen en vertraagde functionaliteiten in webmail.solcon.nl (ssw.solcon.nl).

08 jun

Storing op Glasvezel verbinding

Sinds ca 04:00 zijn er problemen bekend op het glasvezelnetwerk. Klanten ervaren hierdoor een onderbroken verbinding. Inmiddels is de onderbreking hersteld. Symptomen nu zijn: hoge packet loss en/of verbinding verlies. Momenteel is het probleem in onderzoek en wordt er samen met onze netwerkleverancier gewerkt aan een oplossing.

Update 11:30:
We hebben het aantal aansluitingen wat hinder ondervind van de packetloss kunnen brengen tot (slechts) enkele verbindingen.

Update 08:00
Een zeer gering aantal verbindingen ervaart nog hinder. Voor deze verbindingen is er ondermeer contact met de netwerkleverancier om het probleem op te lossen.

Update 09-06 16:00:
Momenteel hebben nog 20 klanten problemen. We zijn druk bezig met de netwerkleverancier, evenals de leverancier van de netwerkapparatuur om het probleem voor deze 20 klanten op te lossen. Het betreft echter een nogal ingewikkeld probleem waardoor we geen duidelijkheid kunnen geven over de oplostijd.

Update: 13-06: 08:00:
Na onderhoud werkzaamheden afgelopen nacht zien we op deze verbindingen geen packetloss meer. We houden deze aansluitingen nog korte tijd in monitoring.

Update: 14-06: 08:00:
De betreffende 20 klanten ervaren momenteel geen packetloss meer. Mocht u desonanks nog hinder ervaren van packetloss en u dit nog niet gemeld hebben, neemt u dan contact op met onze servicedesk. Lees meer

24 mei

Solcon TV storing: langzaam zappen en zwart beeld

Sinds de upgrade naar de nieuwste Fritzbox 7360 firmware (06.83) kunnen klanten problemen ervaren met Solcon TV tijdens het zappen.
Het beeld blijft tijdens het zappen voor een langere duur op zwart staan.

Het probleem is bij onze leverancier in onderzoek. Solcon is in afwachting van een update.

Update

Het probleem lijkt zich alleen voor te doen bij klanten met eigen apparatuur (switches, wifi repeaters, wifi access points)
Het onderzoek loopt nog verder.
Impact

Zwart beeld en/of langzaam zappen