26 okt

[ Storing (opgelost) ] Maildiensten zijn weer beschikbaar

Update 15:05: De mailproblemen zijn opgelost, alle maildiensten zijn voor iedereen weer beschikbaar. Heb je nog problemen? Stuur dan een mail naar [email protected], voorzien van zoveel mogelijk informatie zoals je e-mailbox, protocol (IMAP, POP, wel/geen SSL) en het tijdstip.
We houden alles nog steeds goed in de gaten.

 

Maak je gebruik van IMAP? Lees dan onze tips & tricks om je IMAP mailbox schoon te houden.

 

Update 14:00: De 500 mailboxen van de grootverbruikers zijn op dit moment in verhuizing. Hierna gaan we ze weer gefaseerd inschakelen. De verwachting is dat dit binnen 2 tot 4 uur zal gebeuren. Dan zullen alle maildiensten voor alle klanten weer beschikbaar zijn.

 

Update 12:30: De mailprobleem lijken te verminderen. We hebben de grootste mailverbruikers gevonden en inmiddels tijdelijk uitgeschakelt. Deze gebruikers worden overgezet op een derde fileserver, waarna ze weer worden ingeschakelt. Dit lijkt effect te hebben, alle maildiensten werken weer en de mailservers worden weer rustiger.
We houden dit uiteraard scherp in de gaten en zitten er nog steeds boven op.


Update 11:15: We komen steeds dichterbij het isoleren van de probleemgebruikers en daarnaast gaat er steeds meer mail over op de tweede fileserver.

 

Update 10:30: We zijn flink aan het testen om de problemen op te lossen. Hierdoor loopt de load op de mailservers af en toe flink op. Hierdoor loopt de mailserver af en toe vast. We starten deze zo snel mogelijk weer op, zodat we verder kunnen zoeken naar de oorzaak.

We zijn nu de capaciteit aan het vergroten én opsporen van de overgebruikers. Door het overgebruik ontstaat er als het ware een plotselinge ‘file’ op de mailserver, waardoor het mailverkeer vastloopt.