25 okt

[ Storing (update) ] Mailproblemen nog steeds niet volledig onder controle

Update 9:35: Al onze acties ten spijt zijn de mailproblemen helaas nog steeds niet volledig onder controle. Onze technici hebben afgelopen nacht een aantal extra monitor scripts gemaakt waarmee wij extreme overgebruikers sneller kunnen identificeren. Hieruit blijkt dat er aantal partijen zijn die met hun mailbox vrijwel een complete server gebruiken. Waarschijnlijk ligt dit aan het gebruik van een mailprogramma dat continu nieuwe processen opent op de servers. Wij zijn dit verder aan het onderzoeken. Zodra hierover meer zekerheid is zullen wij de mailboxen van deze partijen uitzetten en hen hierover informeren.

Verder zijn wij bezig geweest met het optimaliseren van onze fileserver en slaan wij mail nu op een andere manier op. Daarnaast hebben wij nog extra servers in het datacenter opgehangen om de mail naar een rustig segment van ons serverpark te verplaatsen.

Wij hopen dat al deze maatregelen, of een combinatie hiervan, de rust gaat terugbrengen op onze servers.

Belangrijk bericht voor Mac Mail gebruikers

Wanneer u middels Mac Mail geen mails meer kunt ontvangen en onderstaande foutmelding krijgt, probeer dan eerst of u wel e-mail ontvangt via onze webmail (http://webmail.byte.nl). Wanneer de webmail wel werkt, dan is de kans groot dat u gebruik maakt van APOP verificatie. Deze dienst ondersteunen wij niet.

Zie onderstaand artikel op onze kennisbank voor een oplossing voor dit probleem:

Mail instellingen Mac Mail

 

“UNABLE TO RECEIVE MAIL. There may be a problem with the mail server or network. Verify the settings for account “domeinnaam.nl” or try again. The server returned: The POP server “pop.byte.nl” doesn’t support Authenticated POP (APOP) authentication. Verify your settings and try again.”

 

Oorspronkelijk bericht: Helaas ondervinden wij op dit moment weer problemen aan onze mailservers. Mail komt wel gewoon binnen, maar het versturen van mail kan soms errors geven.

Alle tot op heden ondernomen acties hebben helaas niet het geoogde effect.

Onze technici zitten er bovenop en proberen vandaag een aantal instellingen te wijzigen op de servers, in de hoop de druk te verlagen.

De acties bestaan uit het terugbrengen van het aantal lopende processen, het terugbrengen van het aantal mogelijke connecties per ip-adres (grote organisatie zouden hiervan hinder kunnen ondervinden) en het server-side sorteren uitzetten.

Wij hopen dat dit ervoor zorgt dat de druk wat afneemt totdat wij structurele wijzingen kunnen doorvoeren om de maildruk weer onder controle te krijgen.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak. We hopen op uw geduld.