21 okt

Internet van XS4ALL / Business DSL / ADSL van KPN Storing Houten

Als gevolg van een storing kunnen klanten met een Internet van XS4ALL,
Business DSL en ADSL van KPN verbinding in Houten
momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met de
ADSL/BDSL verbinding.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het probleem
zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

35 reacties op deze storing:

  1. Zaterdag vanuit de KPN-winkel Laag Raven gebeld met KPN. Anders kost het € 1,50 per minuut + mobiele kosten (Zakkenvullers). De dame aan de lijn zei dat het verholpen was. ’s avonds geconcludeerd dat het niet verholpen was. Hoe moeilijk is het om de getroffenen een mail te sturen. Deze is te bekijken via webmail. Zaterdagavond gebeld met de vraag waarom het niet op de website staat werd beantwoord met : “Dit is van hogerhand bepaald”. Op de vraag waarom er niet op mijn mail van vrijdag was gereageerd meldde de helpdesk dat er wel gereageerd was. Niet per telefoon zoals ik had gevraagd. Die optie kennen ze niet zei de klantenservice-medewerker. Mijn mail was wel beantwoord. Dit klopt, er staat in : “Bedankt voor uw bericht. We nemen binnen 1 dag contact met u op.” Ja feitelijk hebben ze geantwoord. Ik heb de klantenservice nog gevraagd om het woord klantenservice in 2 woorden te splitsen en aan te geven bij wie welk woord hoort. Als tip heb ik gegeven dat ik de klant ben. Waardeloos deze noncommunicatie van KPN-glasvezel.

  2. Ik vind inderdaad ook dat de informatie minimaal op de site moet staan, veel mensen hebben een mobieltje met internet of je belt even een bekende die dan voor je kijkt.. Wanneer je belt en je postcode intoetst zegt het er is geen storing bekend.. Waardoor je nog gaat kijken of het aan jezelf ligt.. Verder ben ik wel tevreden met kpn.. In tegenstelling tot ziggo die bij ons erg slechte kwaliteit leverde..

  3. Nou Astrid, ik vind die negativiteit erg meevallen. Nette mensen blijkbaar in Houten 😉
    De storing is intussen verholpen, maar ik vond de informatie vanuit KPN ook erg slecht. Waarom staat het niet op de KPN-site vermeld? Waarom krijgen bellers naar de onbereikbare nummers geen bandje dat meldt dat er een storing is, ipv in-gesprek-toon?

  4. Wat een negativiteit zeg van iedereen. Ik heb twee keer naar KPN gebeld en kreeg eerst een duidelijke melden dat er een storing was in de omgeving van Houten en als ik daarna doorverbonden wilde worden lukte dit gewoon. Beide keren ook iemand aan de lijn gekregen, die mij keurig te woord stond dat er een breuk was in een kabel vlakbij het spoor in Houten en dat ze niet konden beloven wanneer de storing was opgelost, maar ze er mee bezig waren. Dat je het op de KPN site zelf niet kon zien, lijkt me niet uitmaken, als je toch niet op internet kan.
    Goed opgelost KPN, een positieve reactie mag ook wel eens.

    • Hier ben ik het helemaal mee eens.
      Al is een melding van de storing en een voortgang status op de site van KPN wel een aanbeveling. Kan je via via even checken hoe de stand van zaken is.

    • De ervaring kan verschillen. Vrijdag middag totaal 40 minuten in de wacht gehangen (16 Euro verbeld) en toen alleen vernomen dat er een storing was. Alle informatie verder via andere kanalen vernomen (zoals deze site en helden.nl). Deze ervaring komt dan bovenop andere minpunten zoals de experia box problemen, tegenvallende tv (t.o.v. Ziggo) en ontbrekende informatie op de KPN website (sommige mensen kunnen bijvoorbeeld nog via smartphone naar buiten, heeft mij wel 100Mb extra gekost). Dat goed opgelost valt ook wel tegen, 36 uur lijkt mij aan de lange kant. Ook had de infrastuctuur wel beter gekund, ik had meer redundacy verwacht, en niet dat een enkele kabelbreuk alles zo lang plat legt.

      • Als ik zoveel geld verbeld had zou ik een claim indienen bij KPN.
        Maar als ik het zo lees dan heb je meer problemen met KPN, de expriabox en tegenvallende tv kanalen.
        Misschien dan toch een andere provider b.v. Ziggo al heb ik daar ook wel negatieve reacties van gelezen.
        Ik denk dat alle providers ergens wel een steekje laten vallen en je kiest voor de provider die je het beste gevoel geeft maar elke provider kan hier niets aan doen als er door werkzaamheden iets kapot getrokken wordt. En dat het dan langer duurt dan verwacht of hoopt is een logische reactie maar kan je niet (altijd) de provider de schuld van geven.
        Wel vind ik dat KPN een tegemoetkoming moet geven en storingen beter moet ventileren op de eigen website maar voor de rest geen negativiteit.

  5. Handig zo’n alles in 1 pakket
    van vrijdagmorgen tot zaterdagnacht
    Geen e-mail, geen TV, geen radio, geen internet en geen telefoon

    Wel grappig dat je een foutmelding van ZTE corporation uit Shenzhen China krijgt. Het Chinese ZTE zit ook in Nederland.

    ZTE Corporation
    Prinses Margrietplantsoen 74
    2595 BR ‘s- Gravenhage
    tel 070 – 304 29 80

  6. Na 36 uur toch nog opgelost. Heeft wel erg lang geduurd, maar toch nog in het weekend. Het meest irritante is de slechte informatie van Kpn. Laat in voorkomende gevallen in ieder geval de status weten. Nu is alleen via veel omwegen iets te weten te komen.

  7. Niet te geloven. Vanaf vrijdag 13:15 geen telefoon, tv en vooral internet en email. De site van xs4all geeft tenminste nog enige informatie. Kpn zwijgt in alle talen. Net dit weekend moet ik mijn studie opdracht uploaden, dat wordt nog puzzelen. Ook ben ik zeer ontevreden over de rest van de producten. Dacht ik nog mijn dochters met wat oude opnames van de HDrecorder bezig te kunnen houden. Dikke pech. Zonder connectie werkt de Kpn recorder dus ook niet.
    Een zeer gefrustreerde Kpn gebruiker. (Maar niet lang meer, nog 2 maanden en dan kunnen we gelukkig overstappen naar iets fatsoenlijks).

  8. sinds gisteren een uur of 1 al geen internet en tv. verschillende malen gebeld, maar een echt antwoord krijg je niet. Kpn wees eens een keer eerlijk, dan weten wij waar we aan toe zijn. Hoe lang gaat dit duren? Jullie vergeten ook dat er mensen zijn die afhankelijk zijn van internet voor hun werk.

  9. Een lasploeg aan het werk in het weekend terwijl er “slechts” 1 gemeente zonder itv zit? Laat me niet lachen! Kpn gaat gewoon maandag aan de slag tijdens gewone kantooruren. Wordt dus op z’n vroegst in de loop van Maandag opgelost. Let maar op mijn woorden.

  10. Het is een triest verhaal dat een dergelijk bedrijf je niet fatsoenlijk te woord kan staan als je vraagt wat de problemen zijn en hoe lang het kan gaan duren.
    Aangegeven dat de telefoonaansluiting voor ons belangrijk is gezien de ziekte van mijn vrouw alsmede de koppeling telefoonnummer met UMC. Blijkbaar hebben zij hiervoor geen aandacht, antwoord jammer.
    Naar mijn mening moeten wij lekker wachten tot na het weekend. Schadeclaim alsmede een eventuele aansprakelijkheidsstelling zal ik zeker bij de directie van de KPN deponeren.
    SCHANDE!!!!!!!!!!!!!!

  11. Echt heel slecht van kpn. Communicatie is heel ver te zoeken. Na weken diverse problemen te hebben met de hd recorder nu dit weer. Of het nou aan glasvezel ligt of niet. Zorg direct voor een stuk communicatie. Kranten genoeg maar ja, dan komen ze negatief in het nieuws. Na jaren ontevreden te zijn over ziggo (met nam klantenservice) hier het vervolg van kpn ??? Het gaat me met name om de kosten die men moet betalen om de ‘klacht’ te melden…. Ik hoop op een goede financiele oplossing!!!!! Wie gaat mijn werkuren en mobiele telefoonkosten betalen?

  12. Weer zo’ n dramatisch slechte reaktie van zo’ n groot bedrijf om steeds andere inlichtingen te verstrekken omtrent de oplossing…
    Stel voor dat we gewoon de helft van het abonnementsgeld van de rekening afhalen ivm niet geleverde diensten!

  13. De storing staat op dit moment nog open. De oorzaak is gistermiddag door KPN vastgesteld. Er is zoals eerder vermeld sprake van glasvezel breuk. Vanochtend zouden verbindingen hersteld moeten zijn, maar daar is nog geen sprake van. Er is op dit moment nog niet bekend, hoe lang de storing nog gaat duren.

  14. typisch weer iets voor KPN, geen informatie m.b.t. deze storing op hun site. Om 09:00 uur is er een nieuwe lasploeg aan het werk gegaan en ze gaan gebruik maken van een lege gasbuis onder het spoor door om een stuk nieuwe glasvezelkabels te leggen. Het zal nog wel enige uren duren. Jammer dat ze de glasvezel apparatuur in de wijken niet dubbel (linksom-rechtsom) voeden, echt zo van “we bieden het wel aan maar het moet zo goedkoop mogelijk”.

  15. Ook glasvezel van Plinq in Houten Castellum ligt eruit, dat zal dan wel over het netwerk van KPN gaan.

  16. Ik hen kpn nog gebeld.. Het staat idd niet op de site, maar het zou vanmorgen om 7 uur opgelost zijn..maar helaas geen internet tv en telefoon .. Gelukkig heb ik een mobieltje ..

  17. En het werkt nog steeds niet. Doet kpn er wel wat aan? Het is tenslotte weekend. Wordt het net zo’n blackberry verhaal?

  18. Via mijn telefoon geprobeerd op de kpn site nadere informatie te krijgen. Maar niets bekend van een storing. Echt irritant.

  19. Jammer dat je idd goed moet zoeken op internet/twitter om het probleem te ontdekken en te volgen. Ook wijk De Steen in Houten is getroffen vanaf 1230 uur vrijdamiddag. Hopelijk heeft iedereen morgenochtend weer verbinding.

  20. wij hebben geen telefoon radio internet en tv,wij zijn pas aangesloten op kpn glasvezel in houten zuid.
    dit is geen goed begin en erg vervelend.

  21. inderdaad vreemd dat er niets op de website van KPN staat ook niet bij glasvezel. Zal wel weer in een onduidelijk ‘hoekje’ staan op de site van kpn.com.

  22. Toch jammer dat deze storing op de site van kpn totaal niet benoemd word, wij hebben ook glasvezel houten zuid.. En kunnen dus niks gebruiken.. Jammer

  23. Voor het glasvezel in elk geval was er een breuk in de hoofdkabel, welke zsm gemaakt schijnt te worden. Ik wacht af..

  24. Dat is al de tweede keer sinds korte tijd.
    Ik mag toch wel hopen dat ze dit op lossen en niet pas maandag.

Reageren is niet meer mogelijk.