15 aug

Verstoring Hosted Exchange

Na de uitval van één van onze switches afgelopen nacht zijn er problemen ontstaan bij het starten van onze Hosted Exchange omgeving. Onze technici zijn afgelopen nacht drukdoende geweest met het oplossen hiervan.

07:30 Op dit moment zijn we bezig de dienstverlening vanaf onze uitvalsbases (secundaire omgeving) te herstellen. Hiertoe kopiëren we momenteel alle informatie (e-mail, kalenders, enz,) vanaf het huidige platform naar deze genoemde locatie.

We verwachten de kopieeractie aan het einde van deze ochtend te hebben voltooid. Hierna zullen we integriteit controles uitvoeren die naar verwachting enkele uren in beslag zullen nemen.

We willen benadrukken dat er momenteel geen data verloren is gegaan die op het huidige platform staat.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak. We werken er aan de dienstverlening z.s.m. te herstellen.

10:30 Het kopieren van de bestanden loopt momenteel nog. We verwachten op dit moment dat dit proces tot begin de middag zal duren.

14:10 Het kopieer proces zal naar verwachting om 15:00 voltooid zijn.

15:00 Het kopieer proces is inmiddels voltooid, we starten momenteel met de integriteitscontrole van de gekopieerde data.

16:00 De integriteitscontrole is inmiddels voltooid. We leggen de laatste hand aan de herstelwerkzaamheden.

17:20 De mailfunctionaliteit is zojuist weer hervat, het is wederom mogelijk om inkomend en uitgaand te mailen, de webmail is bruikbaar en uw mobiele toestel kan wederom verbinden. Mogelijk ervaart u problemen met de verbinding vanuit Outlook, aan een oplossing wordt nog gewerkt.