25 okt

Storing regio Venlo – Roermond

Eurofiber ondervindt thans een storing op haar diensten in de regio Venlo – Roermond – Sittard NL. Een team van meettechnici is onderweg om onderzoek te verrichten naar de oorzaak en deze te verhelpen.

Update 25 oktober 2020, 02:14

Verwachte aankomsttijd eerste monteur 02:48 uur.

Update 25 oktober 2020, 02:37

Metingen vanuit Venlo tonen vezels kapot in Reuver, monteurs onderweg naar locatie van de metingen.

Update 25 oktober 2020, 04:16

Geen zichtbare schade te vinden op het tracé, er moeten nieuwe metingen verricht worden vanuit een nabijgelegen ondergrondse lasput om de schade te vinden.

Update 25 oktober 2020, 06:20

Nieuwe metingen komen wederom uit in Reuver; opgeschaald met monteurs om schadeplek te vinden.

Update 25 oktober 2020, 07:50

Onze aannemer is nog steeds druk bezig met het vinden van de schade plek, deze is nog niet gevonden.

Update 25 oktober 2020, 09:13

Onze aannemer laat weten dat ze nog druk bezig zijn met meten, om de schade locatie te kunnen vinden. 

Update 25 oktober 2020, 10:44

Het lijkt er op dat niet alleen Eurofiber last heeft van deze schade, maar dat er nog een andere grote Telecom provider, Rond dezelfde tijd lijnen down heeft, we zijn nu ook met deze provider aan het checken. Tevens is de exacte schadeplek nog steeds niet gevonden, maar word er wel vordering gemaakt.

Update 25 oktober 2020, 12:35

Helaas is de schadeplek nog steeds niet gevonden, hopelijk word deze snel gevonden. Tevens is er op dit moment geen ETR.

Update 25 oktober 2020, 14:15

Onze aannemer komt steeds dichter bij de schadeplek, door constant metingen te doen. We realiseren ons, dat het heel lang duurt om de schadeplek te vinden. Maar we doen er echt alles aan, het schade punt zo snel mogelijk te vinden en indien nodig op te graven.

Update 25 oktober 2020, 14:55

Onze aannemer vermoedt dat ze nu de schadeplek hebben kunnen lokaliseren, en ze komen uit in een nieuwbouw gebied. Ze gaan daar naar de kabel graven, als ze niet direct de schade met het oog kunnen waarnemen.

Update 25 oktober 2020, 19:30

Op de vermoedelijke storing plek ligt een bed van buizen welke niet in beweging te krijgen zijn zonder speciaal materieel. Dit materieel is nodig om het bed naar boven te krijgen zodat ze een buis kunnen gebruiken om te storing te traceren. Het materieel is aangevraagd aankomsttijd nog onbekend. 

Update 25 oktober 2020, 21:00

Meerdere aannemers zijn ter plekke alsook de stroomleverancier. Het vermoeden is dat er een stroomkabel ondergronds geknapt is en hierdoor zijn de buizen en kabels door weggesmolten. De stroomleverancier zal dit eerst moeten repareren zodat de aannemers daarna aan het werk kunnen.

Update 25 oktober 2020, 22:00

De stroomleverancier heeft de kapotte kabel getraceerd en heeft de stroom van de kabel afgehaald zodat de aannemers veilig aan het werk kunnen. De grootte van de schade is bekend en het materiaal is onderweg om de schade te herstellen. Op dit moment is de hersteltijd nog niet bekend.

Update 25 oktober 2020, 06:39

De engineers hebben de beide handholes in de grond geplaatst en de kabels zijn in de eerste handhole ingebracht.

De werkzaamheden hebben vertraging opgelopen door complicaties met de handhole deze past niet men gaat hiervoor een kleine variante gebruiken.

De handhole zitten er nu in en de kabels zijn geplaatst en de vezels doorheen geblazen het lassen kan zo dadelijk beginnen.  

Update 25 oktober 2020, 07:47

De lassers zijn op dit moment op locatie, en onze aannemer liet weten nog extra lassers te hebben laten komen. Wat het totaal op 8 lassers brengt. Er kan over ongeveer een uur iets worden gezegd over een ETR volgens de aannemer. 

Update 25 oktober 2020, 09:25

Aannemer liet ons weten dat we snel de eerste lijnen terug moeten zien komen, ETR voor alle vezels is op dit moment 12:00 CET.

Update 25 oktober 2020, 11:26

Onze aannemer vertelde dat het binnen nu en een uur snel zou moeten gaan met het opkomen van de Verbindingen. We hebben al een aantal lijnen zien terug komen. ETR is nu 13:00 CET. 

Update 25 oktober 2020, 13:00

De aannemer laat weten dat alle lijnen zijn gelast, mocht u nog steeds problemen ondervinden, zou ik u willen vragen ons te bellen of te mailen. Graag met vermelding van uw ticketnummer en/of lijnbenaming.