14 dec

Netwerkonderhoud op 20 december

In verband met de verdere in gebruik name van ons nieuwe 10G netwerk
zullen wij op donderdagochtend 20 december a.s. tussen 0.00 en 6.00 uur
onderhoud uitvoeren aan ons netwerk:

  • er wordt onderhoud uitgevoerd aan het glasvezelcircuit tussen BIT-2
    en SARA (Amsterdam). Alle verbindingen op dit pad worden
    gemigreerd naar onze nieuwe DWDM-apparatuur, wat een onderbreking
    oplevert van enkele minuten. Verkeer wat normaliter via deze verbinding
    loopt zal omgeleid worden via onze andere glasvezelverbinding tussen Ede
    en Amsterdam;
  • we zullen het volgende segment van de oude Ethernet-ring, die
    gebruikt werd voor verkeer tussen Amsterdam en Ede, uitfaseren.
    Inmiddels wordt deze ring al bijna niet meer gebruikt, verkeer wat nu
    nog over deze ring gaat zal over de nieuwe infrastructuur geleid gaan
    worden.
  • de DSL interconnect met bbned wordt gemigreerd naar een nieuwe router
    in Amsterdam. Dit zal naar verwachting een onderbreking van enkele
    minuten opleveren voor DSL lijnen.
  • de Extended Ethernet interconnect met Tele2/Versatel wordt overgezet
    naar de nieuwe 10G Ethernet ring in Amsterdam. Dit zal naar verwachting
    een onderbreking van enkele minuten opleveren voor Extended Ethernet
    lijnen.
  • de UMTS interconnect met Vodafone wordt gemigreerd naar de nieuwe 10G
    Ethernet ring in Amsterdam. Dit zal naar verwachting een onderbreking
    van enkele minuten opleveren voor UMTS gebruikers.
  • de transit verbindingen met KPN Eurorings, Abovenet en Global
    Crossing worden gemigreerd naar ons nieuwe netwerk. Verkeer zal tijdens
    deze onderbrekingen overfalen naar onze andere transit verbindingen.
  • de peerings met AMS-IX, DE-CIX en GNIX op SARA worden gemigreerd naar
    ons nieuwe netwerk. Verkeer zal tijdens deze onderbrekingen overfalen
    naar onze andere peerings via onze tweede verbinding met AMS-IX of via
    onze peerings op LINX danwel NL-ix.
  • de interconnecties van klanten op SARA zullen worden gemigreerd naar
    ons nieuwe netwerk. Dit levert naar verwachting een onderbreking op van
    enkele minuten voor klanten die in SARA aan ons netwerk koppelen.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u
contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 031 648 688 of via
[email protected].

Onze excuses voor het ongemak