Netwerkonderhoud op 20 december
In verband met de verdere in gebruik name van ons nieuwe 10G netwerk
zullen wij op donderdagochtend 20 december a.s. tussen 0.00 en 6.00 uur
onderhoud uitvoeren aan ons netwerk:
- er wordt onderhoud uitgevoerd aan het glasvezelcircuit tussen BIT-2
en SARA (Amsterdam). Alle verbindingen op dit pad worden
gemigreerd naar onze nieuwe DWDM-apparatuur, wat een onderbreking
oplevert van enkele minuten. Verkeer wat normaliter via deze verbinding
loopt zal omgeleid worden via onze andere glasvezelverbinding tussen Ede
en Amsterdam; - we zullen het volgende segment van de oude Ethernet-ring, die
gebruikt werd voor verkeer tussen Amsterdam en Ede, uitfaseren.
Inmiddels wordt deze ring al bijna niet meer gebruikt, verkeer wat nu
nog over deze ring gaat zal over de nieuwe infrastructuur geleid gaan
worden. - de DSL interconnect met bbned wordt gemigreerd naar een nieuwe router
in Amsterdam. Dit zal naar verwachting een onderbreking van enkele
minuten opleveren voor DSL lijnen. - de Extended Ethernet interconnect met Tele2/Versatel wordt overgezet
naar de nieuwe 10G Ethernet ring in Amsterdam. Dit zal naar verwachting
een onderbreking van enkele minuten opleveren voor Extended Ethernet
lijnen. - de UMTS interconnect met Vodafone wordt gemigreerd naar de nieuwe 10G
Ethernet ring in Amsterdam. Dit zal naar verwachting een onderbreking
van enkele minuten opleveren voor UMTS gebruikers. - de transit verbindingen met KPN Eurorings, Abovenet en Global
Crossing worden gemigreerd naar ons nieuwe netwerk. Verkeer zal tijdens
deze onderbrekingen overfalen naar onze andere transit verbindingen. - de peerings met AMS-IX, DE-CIX en GNIX op SARA worden gemigreerd naar
ons nieuwe netwerk. Verkeer zal tijdens deze onderbrekingen overfalen
naar onze andere peerings via onze tweede verbinding met AMS-IX of via
onze peerings op LINX danwel NL-ix. - de interconnecties van klanten op SARA zullen worden gemigreerd naar
ons nieuwe netwerk. Dit levert naar verwachting een onderbreking op van
enkele minuten voor klanten die in SARA aan ons netwerk koppelen.
Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit onderhoud, dan kunt u
contact opnemen met onze afdeling Customer Care op 031 648 688 of via
[email protected].
Onze excuses voor het ongemak