05 feb

Wijzigingen zenders UPC Digitale Televisie, Zendmast in uw omgeving kan sneeuw, strepen of blokjes geven op uw tv, E-mail in omloop met verzoek gegevens te bevestigen

Wijzigingen zenders UPC Digitale Televisie Per 2 februari 2009 is een aantal wijzigingen in het zenderaanbod van UPC Digitale TV doorgevoerd. Klik hier voor een volledig overzicht – – – Zendmast in uw omgeving kan sneeuw, strepen of blokjes geven op uw tv In de afgelopen jaren zijn er op meerdere plaatsen NOZEMA-zendmasten in gebruik genomen. De straling van deze zendmasten kan storing geven op uw televisie. Mogelijk kunt u hierdoor sneeuw, strepen of blokjes ervaren op een aantal zenders. De storing kan ontstaan omdat de straling van de nieuwe zendmast binnendringt in de binnenhuisbekabeling (bij niet goed geïsoleerde kabels, stekkers, splitters of wandcontactdozen). Hoewel gelukkig niet iedereen last zal hebben van de stoorzenders, kan UPC helaas niet voorkomen dat de storing mogelijk optreedt. Uiteraard helpen wij u wel zo goed mogelijk bij het oplossen van het probleem. In sommige regios hebben UPC klanten die nabij een nieuwe stoorzender wonen van ons een brief ontvangen met daarop een speciaal telefoonnummer. Door uw gegevens achter te laten op dit speciale telefoonnummer ontvangt u van ons gratis een goede kabelset van 1 en 5 meter. In veel gevallen zal het gebruik van goede coax-kabels het probleem oplossen. Aanvullende informatie en advies kunt u vinden op: upc.nl/bekabeling – – – E-mail in omloop met verzoek gegevens te bevestigen Momenteel is er een e-mail in omloop waarin u gevraagd wordt uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw e-mail te bevestigen. Deze e-mail is niet afkomstig van UPC en wij vragen u deze e-mail te negeren. UPC Nederland – – -, Wijzigingen zenders UPC Digitale Televisie, Zendmast in uw omgeving kan sneeuw, strepen of blokjes geven op uw tv, E-mail in omloop met verzoek gegevens te bevestigen

2 reacties op deze storing:

  1. Eind januari heb ik een nieuwe grootbeeld LCD TV aangeschaft. Alle analoge kanalen waren behoorlijk scherp. Echter na een paar dagen gaf Nederland 1 ineens zeer hinderlijke diagonale strepen. Ik heb van alles geprobeerd, maar kan het niet beter krijgen. Mijn huisinstallatie is opgebouwd uit een professionele Hirschmann antenne versterker, extra kwaliteit coaxkabels en volledig afgeschermde stekkers. Ik kan me niet voostellen wat daar nog aan te verbeteren valt. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat wij mogelijk last hebben van storing van een nieuwe NOZEMA zendmast bij mij in de buurt die in gebruik is genomen. Ik begrijp uit de toelichting van UPC dat dit niet tijdelijk is en dat er weinig aan te doen valt.

    Ik heb grote moeite om na honderden euros uitgegeven te hebben genoegen zou moeten nemen met een ontvangstkwaliteit die niet veel beter is dan 20 jaar geleden met de ouderwetse dakantenne. Als het nu een of andere Duits kanaal was had ik er geen moeite mee gehad, maar NED1 moet gewoon goed zijn.

    Kan mijn vermoeden kloppen. En graag advies hoe dit probleem opgelost kan worden.

    Met vriendelijke groet,

    M. Geerdink

    • Beste heer Geerdink,

      Ik verwijs u graag naar een betere bron van informatie omtrent UPC zaken: chelloo.com. Ook kunt u terecht bij UPC Webcare via Twitter. Daar antwoorden UPC medewerkers wat meer direct op vragen en/of opmerkingen omtrent de dienstverlening van UPC.

      Met vriendelijke groet,
      Storingsoverzicht.nl

Reageren is niet meer mogelijk.