29 mei

[ opgelost ] ADSL van KPN / XS4ALL Only / Business DSL Storing Hoogeveen

Als gevolg van een storing kunnen klanten met een ADSL van KPN, XS4ALL
Only en Business DSL verbinding in Hoogeveen momenteel geen
verbinding maken of problemen ondervinden met de ADSL/BDSL verbinding.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het probleem
zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

2 reacties op deze storing:

    • Providers geven meestal geen prijsindicatie af, omdat deze vaak gezien worden als belofte en deze vrijwel nooit waargemaakt wordt. Daarnaast is het voornamelijk betreft het contract: een consumenten ADSL of kabel internetverbinding (waar het hier om gaat) is gebaseerd op een zogenaamde ‘best effort’ garantie. Dat betekent dat de provider bij falen van haar dienstverlening zich moet inspannen om het probleem op te lossen, maar geen garantie hoeft af te geven omtrent de tijd waarin het probleem daadwerkelijk wordt opgelost. De provider heeft dus geen verplichting om een probleem binnen een aantal uur op te lossen, maar wel een verplichting om daar zoveel als mogelijk inspanningen voor te verrichten.

      Bij zakelijke verbindingen is dat anders en wordt er een zogenaamde SLA overeengekomen. Hierin staat zwart-op-wit wat er exact gebeurt bij een bepaald incident en in hoeveel uur dat opgelost moet zijn. Voldoet de provider niet aan de afspraken, dan mag de klant een vergoeding tegemoet zien voor het niet nakomen van het minimale service niveau. Het verschil zie je direct in het prijskaartje: een ADSL verbinding voor consumenten is een paar tientjes, zakelijk loopt het in makkelijk in de honderden euro’s per maand.

Reageren is niet meer mogelijk.