15 nov

Storing: ADSL (internet en vast bellen) verschillende regio’s (opgelost)

Deze storing geldt voor zowel KPN als Telfort!

Als gevolg van wegwerkzaamheden bij de A2 is een kabelbreuk ontstaan waardoor het momenteel niet mogelijk is om in onderstaande regio’s gebruik te maken van internet en vast bellen. Er wordt op dit moment gelast, om ervoor te zorgen dat de internetverbinding kan worden hersteld. Naar verwachting is dit om 14:00 uur vandaag opgelost.

Update 16-11-2010, 12.00 uur
Tijdens de laswerkzaamheden is een tweede kabelbreuk aangetroffen. We hebben te maken met een zeer complexe kabelbreuk waardoor de werkzaamheden langer zullen duren dan eerder gemeld. We verwachten dat de klanten die hier hinder van ondervinden in de loop van de avond weer gebruik kunnen maken van internet en vast bellen.

Update 16-11-2010, 17.00 uur
De storing is opgelost. Heeft u nog geen verbinding? Herstart uw modem.

De storing doet zich voor in de volgende regio’s:

– Almere
– Amersfoort
– Almelo
– Harderwijk
– Haarlem
– Maarssen
– Maastricht
– Spakenburg
– Sittard
– Uden
– Weert

Onze excuses voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

78 reacties op deze storing:

  1. Sinds gistermiddag doet de telefoon en het internet van adsl kpn het niet in regio noord-holland noord . Het internet doet het sinds gisteravond weer maar de telefoon nog niet.

  2. Heh, net TweakDSL gebeld er is inderdaad een kabel geraakt, ze hebben mij verteld dat er 12:00 weer internet is. Maar dat geloof ik niet zo.

  3. wij hebben in de Dommelstraat Eindhoven ook geen internet, maar wij hebben KPN. Zakelijk ADSL.
    Ik zag dat de website van KPN er ook uit ligt !!!
    Hoop dat het snel hersteld wordt!!!!

  4. Zojuist vernomen dat het nog wel even kan gaan duren.
    Schijnt ergens een kabel kapot getrokken te zijn.
    Kan nog max. duren tot 17 nov, wat niet te hopen is.

  5. Wat een ongelofelijk geneuzel hier van mensen die menen dat de provider hier iets aan kan doen…. Gewoon goed lezen: de breuk ligt kennelijk op een moeilijk bereikbare plaats. Het lijkt me dat er met man en macht aan wordt gewerkt, de provider zit hier ook niet op te wachten. Zielig dat mensen kennelijk zi afhankelijk zijn (geworden) van hun internetverbinding. Of zou het gewoon ‘zeuren om het zeuren’ zijn?

    • Wat denk je van Zakelijke internet gebruikers , ons bedrijf ligt helemaal stil!!!!
      Dus over zeuren gesproken….!

    • Ja, en wat dacht je van internetgebruik voor de studie. Ik moet binnenkort mijn afstudeerproject inleveren. Ik heb gewoon informatie van het internet nodig. Tijd kost geld. Dus ja… daarom ‘ zeuren’ we…

      Ik heb overigens niet zo vaak problemen met Telfort. Ben ooit overgestapt van @home…. over problemen gesproken…

    • MY er zijn inderdaad mensen afhankelijk, medisch gezien ! zal wel zeuren zijn? wat zit jij eigenlijk hier te zeuren indien je niet afhankelijk bent van internet??? wie is hier zielig…….

      • Internet is tegenwoordig voor veel gebruikers niet meer zomaar vrije-tijds websites en wat e-mail doen, maar het gaat ook om bedrijfskritische en medische zaken.

        Dat terzijde genomen: het is hier bedoeld, om elkaar op de hoogte te houden en soms even het hart te luchten. Voor de één is het zeuren en voor anderen is het delen. Laten we het wel leuk houden. De storing is al lastig genoeg en met modder lopen gooien helpt niet.

  6. Lastig deze storing, toen ik gistermiddag met Telfort belde, kreeg ik na enkele keuzemenu’s de mogelijkheid om aan te geven of ik teruggebeld wilde worden, de wachttijd was te lang. Ik heb hier ja op gezegd. Tot mijn aangename verrassing werd ik netjes teruggebeld en op de hoogte gebracht van wat er loos was. Had ik niet verwacht , knap en hulde. Telfort ga zo door.

  7. Voortgang timeframe: 15:30 – onbekend
    Update: 08:47 – [Melding van Tiscali]
    Doordat we te maken hebben met een zeer complexe breuk op een locatie waar derden (weg)werkzaamheden uitgevoerd hebben, wordt een aanzienlijke lengte (+/-100 Meter) aan kabel getrokken en ingelast. We hebben we een verwachte eindtijd van de verstoring medegedeeld gekregen. Op dit moment staat het op morgen middag 12:00 uur. De eerst volgende update zal morgenochtend omstreeks 07:00 uur zijn.

  8. Update 5: 15-11-2010 22.35
    Vanaf lokatie wordt melding gemaakt van een Complexe breuk. Verwachte hersteltijd momenteel ca 12:00 (16-11)

  9. Was al aan het nadenken over een andere provider. Ben een jaar lid van deze shitzooi en heb nu de tweede hele grote storing, los van verschillende kleine. Ook is de snelheid overdag veeeeeel lager dan waar ik voor betaal. Dus ja, na nu is de overstap naar glasvezel zeker..weet nog niet wie. @Almere

  10. Één keer in de zoveel tijd is er wel weer een storing bij Telfort. Ook al is het niet de schuld van hunzelf. Een storing bij telfort duurt minstens een dag zij zijn niet de snelsten wat betreft een storing. Je bent compleet van de wereld afgesloten en niet meer te bereiken. Een vergoeding zit er niet in, daar beginnen ze niet aan, en de klantenservice niet te bereiken. Daarom hebben ze vast een duur servicenummer levert lekker veel geld op

  11. Beschrijving: Er is momenteel een landelijke storing bij Tiscali/KPN.
    De precieze impact en storing is nog niet bij ons bekend. Zodra we meer weten zullen we een update plaatsen.

    Voortgang timeframe: 15:30 – onbekend
    Update: 22:10 – De breuk zit op een moeilijk bereikbare plaats. Hierdoor moet een groter stuk kabel vervangen worden. De werkzaamheden zijn voorlopig nog bezig.

  12. ook in geleen ligt telfort inet+bellen eruut sinds gistermiddag.. reteirritant kan nergens lezen wat er aan de hand is of binnen welk tijdsbestek er een oplossing gaat komen

  13. Dit heeft niets met telfort te maken!
    Idd er zijn glas kabels geraakt en veel providers hebben hier last van.
    Telfort mag wel beter informeren!

  14. Hengelo kpn glas er nu ook uit, half uur geleden deed ie het nog, modem wel even van de stroom gehad, tv leek het even te doen, maar niks meer dus, telefoon heeft wel kiestoon, hoop wel dat ie het straks in de ochtend wel doet, want moet belangrijke mails versturen………blij dat ik nog een smartphone heb.

  15. Ook regio Arnhem getroffen: heb al vanaf vanmiddag 15:30 uur geen 3g-netwerk meer op mijn smartphone (via KPN netwerk).
    Op geen enkele site, zowel KPN als Telfort, informatie te vinden over een storing. Slechte service!

  16. inderdaad peter… weet iemand een betere provider…als vervanger voor Telfort ???? of is t allemaal 1 pot nat.. (kpnnnn)

    • @ah persoonlijk vind ik xs4all een van de betere, maar daar betaal je ook flink meer voor, meer dan het dubbele kwa maandlasten.. Ik kies er dan ook voor om die twee superstoringen bij (in dit geval) telfort voor lief te nemen, bespaart je zo 250 euro per jaar..

  17. in leusden om 0045 nog steeds geen internet, halve dag niet normaal kunnen werken (3g, yay!) .. En geen enkele informatie vanuit telfort.. Als ze alleen al een te verwachten herstel tijd zouden aangeven, maar dat schijnt te veel gevraagd;) hopelijk is het morgen beter..

  18. Inderdaad buitengewoon irritant dat de boel weer eens plat ligt, ook bij ons in Harderwijk.
    En dus niemand te bereiken hè, schiet weer lekker op zo, maar als klant ben je gewoon het bokje. Even zien hoelang het nu gaat duren. ( ondertussen is het dinsdag 0.45 uur.)

  19. Ook in Hengelo ligt zowel KPN internet (valt onder Telfort d8 ik?) en Digitenne uit sinds vanavond. Op KPN is totaal geen informatie beschikbaar en bellen ga ik niet eens proberen rond deze tijdstip!

  20. F**K telfort. Je kunt helemaal niets zelfs bellen lukt niet, daar zullen we een fikse korting voor krijgen, na al die onnuttige keren bellen, niemand thuis, ik ga slapen, zie morgen wel, hopelijk hebben ze een goed excuus. 22:55uur

  21. Hier in Maarssen ook nog steeds geen internet, toch een slechte zaak.

    Telefoniste van Telfort had het over een glasvezelkabel die door graafwerkzaamheden kapot zou zijn gemaakt, wel vreemd dat het dan op meerdere lokaties in het land is.

    Zou het te maken kunnen hebben met de nieuwe firmware die ze hebbe uitgerold voor modems?

  22. wat ik echt schandalig vind is dat je gewoon geen update krijgt. als je belt is de helpdesk niet meer bereikbaar… dit is echt een terkortkoming van Telfort echt slechte terug koppeling naar de klant toe. De klant heeft hier recht op vooral met de kosten die je moet betalen als je belt… ze zullen genoeg verdiend hebben vanavond.

  23. Ook hier in Almelo via Telfort van af 15:35 geen internet meer.
    Eerst lag @home er ook uit maar die is al uren weer terug
    @home heeft vast meer kennis in huis.

  24. het is nu 21:55uur nog steeds niets in Uden, Telfort dit is geen reklame…… gewoon wat meer technische mensen inzetten we betalen tenslotte meer dan genoeg…. Krijgen we korting… Volgens mij heeft Youp nog gelijk…

  25. Echt belachelijk, internet, televisie, en telefoon werken al vanaf eind van de middag niet meer, wordt geroepen dat er een grote storing is.
    Ronduit schandalig dat mijn provider zijn klanten na 20:00 niet meer te woord kan staan.
    Wij zijn in de ICT dienst verlening toch echt gewent dat wanneer er zo een grote storing is alle hens aan dek, klanten te woord staan informeren over de voortgang enz:
    Maar bij vodafone hoor je na 1 minuut á € 0,50 pm + de kosten voor je mobiel dat ze niet bereikbaar zijn.

    Ach Youp zal het wel een stuk drukker krijgen nu.

  26. Al vanaf 11uur vanochtend geen toegang tot MSN
    Melding: je contactpersonenlijst in nu niet beschikbaar; probeer het later opnieuw

Reageren is niet meer mogelijk.