05 sep

[ opgelost ] Internet van XS4ALL / Business DSL / ADSL van KPN Storing Rheden

Als gevolg van een storing kunnen klanten met een Internet van XS4ALL,
Business DSL en ADSL van KPN verbinding in Rheden momenteel geen
verbinding maken of problemen ondervinden met de ADSL/BDSL verbinding.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het probleem
zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

2 reacties op deze storing:

  1. Het probleem klinkt, zoals de helpdesk als heeft aangegeven, als een lokaal probleem met de lijn. Dergelijke problemen kunnen ontstaan door verouderde bekabeling of problemen in de wijkcentrale. Beide zaken wat door de 2e/3e lijn helpdesk opgepakt moet worden bij de provider, welke zij dan de specialisten noemen. Even afwachten op hun feedback.

  2. Ik weet het niet zeker, maar het lijkt erop dat deze storing ook in Oosterbeek is (volgens de Online helpdesk, zit hun verbinding op de ADSL lijn van KPN).
    Zowel ik als mijn bovenbuurman ervaren sinds gister middag plots een enorm onstabiele verbinding – veel disconnects van seconden variërend tot uren, enorm verlies in snelheid, zowel up als down, en connecties per minuut (bij mij meer dan 80% verlies (van 8Mbit/s naar nog geen 900Kbit/s), bij mijn bovenbuurman, die via Telfort op de ADSL lijn zit, ruim 60% (van 20Mbit/s naar net geen 8Mbit/s), maar veel meer en langere disconnects). Wat ik wel raar vind, is dat zijn snelheid dus nog wel te doen is, maar de mijne helemaal niet. Hij zit op het moment net over de snelheid die ik normaliter zou moeten hebben, maar toch krijg ik die snelheid nu niet?
    Ik heb gister met de Online klantenservice gesproken, zij wisten nog van niets, maar aan de hand van mijn informatie besloten ze het wel door te spelen naar specialisten. Het probleem zou, volgens de helpdesk, mogelijk lokaal met de telefoonlijn te maken hebben, maar er werd gister hier nergens in de omgeving aan de kabels gewerkt, zo ver ik mee heb gekregen.
    Vandaag heeft mijn bovenbuurman met Telfort gebeld, zei hadden al meer klachten gekregen, maar wisten nog niet wat het probleem was noch hoe het te verhelpen.
    Vandaag heb ik ook nog een keer de klantenservice van Online proberen te bellen, hier was vandaag echter niet doorheen te komen – gister werd ik direct geholpen, vandaag na 15 minuten wachten maar opgehangen.
    Vraag me af hoe het zo op eens is gebeurd en wat er precies aan de hand is. Vooral het feit dat mijn bovenbuurman ruim 3 uur eerder klachten ervoer dan ik, maakt het erg raar – vooral aangezien we vervolgens wel allebei precies dezelfde klachten zijn gaan ervaren.

    Iemand hier die meer weet? Tips heeft voor mogelijke manieren om mijn internet tijdelijk weer te versnellen? Of misschien ideeën om te zorgen dat het sneller gemaakt wordt?

Reageren is niet meer mogelijk.