18 jan

Storing netwerkbackup van 15 januari t/m 18 januari

Storing netwerkbackup
Sinds 15 januari j.l. tot woensdagmiddag 18 januari heeft de backup dienst van BIT niet gewerkt. De laatste vier backups zijn daardoor mislukt. De storing is heden ochtend opgemerkt en inmiddels verholpen. Vanaf vandaag zullen er weer backups gemaakt worden.

De storing op de backup dienst is veroorzaakt na een probleem met de ISCSI filers zondagochtend. Meer informatie over dit probleem vindt u in de storingsmelding die zondag op onze site is geplaatst. Na een reboot van de backup server is de op het moment van de storing draaiende backup job handmatig voltooid. Vervolgens is abusievelijk geconstateerd dat de backup server weer correct functioneerde en de backup dienst volgens schema werkte.

Het niet correct functioneren van de backup dienst had door monitoring opgemerkt moeten worden. Er worden aanpassingen in deze monitoring doorgevoerd die ervoor moeten zorgen dat dergelijke storingen in het vervolg wel opgemerkt worden. Daarnaast zijn de procedures bij storingen op de backup dienst aangepast zodat direct geconstateerd wordt dat de dienst na een storing nog niet correct werkt.

Heeft u vragen of opmerkingen naar aanleiding van deze storing, neemt u dan contact op met onze afdeling Customer Care op telefonnummer 0318 648 688 of via email op [email protected].

storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.