12 okt

Tele2 internet, telefonie en televisie storing **UPDATE**

begintijd 13 oktober 2014, ochtenduren (geschat rond 08:00)
eindtijd onbekend

Na de Tele2 storing van gisteravond lijkt wederom teruggekeerd te zijn. De storing lijkt in de ochtenduren te zijn ontstaan. Heeft u Tele2 en ondervindt u storing? Meldt het hieronder als reactie met welke diensten storen locatie.

Update 14:00 uur
Tele2 ondervindt problemen met alle diensten en er lijkt nog geen herstel zichtbaar op dit moment.

Update 15:00 uur
Bijna 8 uur is de Tele2 storing al gaande en nog geen signalen van herstel. Zuid-Holland en Noord-Holland zijn het zwaarst getroffen.

Update 16:35 uur
We zijn de 100+ reacties gepasseerd! De Tele2 storing is nog steeds op volle sterkte en wederom geen nieuws van Tele2 met meer informatie over de storing. Het blijft vooral stil. We hopen zo spoedig als mogelijk meer informatie te kunnen geven.

Update 18:50 uur
We zijn de 200 reacties verder en de Tele2 storing passeert 10 uur. Helaas nog steeds geen verbetering. Daarnaast zien we dat de berichtgeving van Tele2 zelf helemaal niet klopt. In hun melding wordt gecommuniceerd dat enkel Utrecht en Zwolle storing hebben, terwijl onderstaande reacties een compleet ander beeld geven van een veel grotere Tele2 storing. Wij hebben inmiddels een poging gewaagd Tele2 direct te benaderen via onze contacten, maar helaas (nog) geen response.

Update 20:15 uur
Tele2 heeft na uren radiostilte van zich laten horen en bevestigt een Tele2 storing in de omgeving van Rotterdam. Tele2 heeft verder geen detail update of oplostijd meegegeven.

Update 20:28 uur
Enkele Tele2 gebruikers melden weer internet verbinding te hebben, maar het grootste gedeelte meldt nog storing. Lijkt beweging in te zitten.

Update 20:50 uur
Een steeds groter deel van Tele2 gebruikers komt weer online. De modem herstarten zou nu een goed idee zijn: stekker eruit, 30 seconde wachten, stekker erin.

Update 20:50 uur
Ondanks een deel van de verbindingen is hersteld, lijkt het nog een beetje op Russische Roulette. Sommige diensten zijn dan hersteld zoals internet, terwijl telefoon en tv het laten afweten. Het is in ieder geval raadzaam een modem herstart zoals hierboven minimaal 1x te proberen.

Update maandag 13 oktober 2014, 08:55 uur
De Tele2 storing is nog niet helemaal opgelost. Een deel van de gebruikers heeft inmiddels alles terug, terwijl een ander deel nog steeds storing ondervindt met één of meerdere Tele2 diensten.

Update maandag 13 oktober 2014, 10:40 uur
Wij hebben Tele2 inmiddels intern benaderd, om in ieder geval naar alle reacties te kijken en aangeven nu echt in te grijpen. Voor een deel van Tele2 gebruikers begint nu 30 uur Tele2 storing al te naderen.

Update maandag 13 oktober 2014, 11:30 uur
Tele2 heeft om 11:00 uur een update geplaatst:

“Mocht je op dit moment problemen hebben met je internetsignaal, tv en vaste telefonie.
Dan willen we vragen om je modem opnieuw op te starten. Door de stekker er 10 sec uit te trekken en weer aan te sluiten, maakt het modem opnieuw verbinding en is het probleem verholpen”.

We zijn benieuwd of dit bij de resterende problemen de oplossing is, laat het hieronder weten!

Update maandag 13 oktober 2014, 12:30 uur
We zijn inmiddels de 400 reacties gepasseerd. Hiermee staat de Tele2 storing qua impact op nummer 2 in grootste/langste storingen sinds wij storingen melden (2007). De grootste storing qua impact is nog steeds op naam van KPN, met een storing op haar mobiele netwerk en 1025 reacties op de teller!

Update maandag 13 oktober 2014, 13:45 uur
Tele2 heeft een nieuwe update gegeven:

Van de problemen in de regio Utrecht is de oorzaak inmiddels gevonden. Voor omgeving Rotterdam adviseren we nog steeds een reset waarbij je het modem uit en aan zetten door de stekker er 10 seconden uit trekken. Het kan maximaal 10 minuten duren voordat je modem helemaal is opgestart.

Update maandag 13 oktober 2014, 14:00 uur
Inmiddels heeft Tele2 nog een storing aangemeld betreft mobiele Tele2 gebruikers, waar op dit moment een systeemstoring plaatsvindt.

Update maandag 13 oktober 2014, 18:00 uur
Tele2 heeft werkzaamheden voltooid in Rotterdam. Utrecht was men ook bezig, maar daar is nog niks over gezegd. Blijkbaar moet TV het nu doen, volgens de laatste update:

In de regio Rotterdam waren vandaag problemen met het tv-signaal van Tele2.
Vanmiddag om half vier is een reparatie uitgevoerd om dit probleem te verhelpen.

Als je onverhoopt toch nog niet ongestoord tv kunnen kijken, dan willen we je vragen om je decoder uit en aan te zetten.
Dit kan door aan de achterkant van de decoder de stekker uit het apparaat te halen en deze vijftien seconden laten weer aan te sluiten.
De decoder herstart nu automatisch.

Update maandag 13 oktober 2014, 18:55 uur
Tele2 maakt er een heus herstart feestje van. De volgende update maakt het herstart feest compleet:

In de regio Rotterdam en Utrecht waren vandaag problemen met het internet en tv-signaal van Tele2. Vanmiddag om half vier is een reparatie uitgevoerd om dit probleem te verhelpen.
Als je onverhoopt nog problemen hebt, dan willen we je vragen om je modem en decoder uit en aan te zetten. Dit kan door:

1) je modem uit en aan te zetten door de stekker eruit te halen en deze 10 sec. later weer aan te sluiten. Het modem start automatisch op.
2) als alle lampjes op je modem weer branden, moet je vervolgens aan de achterkant van de decoder de stekker uit het apparaat halen en deze 15 sec. later weer aansluiten. De decoder herstart nu automatisch.

Update maandag 13 oktober 2014, 19:25 uur
Voor de Tele2 gebruikers die vanavond Oranje willen zien, maar nog verstoken zijn van Tele2 TV. Je kan de wedstrijd Nederland – IJsland zien via de NOS EK Livestream (vanaf 20:30 zeker beschikbaar).

Update maandag 13 oktober 2014, 23:25 uur
Nog een klein deel lijkt problemen te ondervinden door de Tele2 storing. Het is van groot belang de herstart van zowel modem als decoder exact zoals hierboven uit te voeren en minstens 10 minuten na herstart alles zo te laten, om tijd te geven om zich te herstellen.

Update maandag 14 oktober 2014, 14:35 uur
Tele2 heeft een exact stappenplan aangegeven, om de problemen de Tele2 storing met internet en televisie te verhelpen:

1) Trek de stekker uit modem en decoder
2) Steek de stekker van je modem na 10 seconden weer in het stopcontact.
3) Het modem start automatisch op.
4) Wacht tot alle lampjes op je modem weer groen branden.
5) Steek daarna de stekker van je decoder weer in het stopcontact.
6) De decoder herstart nu automatisch. Het kan enkele minuten duren voordat je decoder weer volledig is opgestart.

450 reacties op deze storing:

  1. Hier gisteren geen televisie de gehele dag. Rond middernacht weer wel en vanochtend ook. Sinds vandaag het middaguur geen tv, telefoon én internet!! Leuk als je jarig bent en mensen je niet kunnen bereiken. Baal hier zo van. Het lijkt steeds meer voor te komen. Op het moment moet ik ook echt belangrijke mails versturen dus dit komt echt heel erg ongelegen allemaal en duurt ook veeeeel te lang!

  2. Hier in Hellevoetsluis t zelfde…al urenlang geen internet,TV en bellen.
    Bijna 4 jaar lang probleemloos maar stap zo snel mogelijk over….liever vandaag dan morgen..

  3. Hier in Schiedam sinds het begin van de middag geen tv, internet en bellen meer. Berichtgeving vanuit tele2 is knudde! Bizar dat dit zo lang kan duren. Juist op een zondag waarop ik toch meer gebruik wil maken van de diensten dan op een doordeweekse dag.

  4. al geen tv meer sinds 21.00 op 11-10 en vandaag sinds vanmorgen geen internet en telefoon meer hier in Sliedrecht

  5. In Sliedrecht ook al geen tv/internet/telefoon sinds vanmorgen, klantenservice gebeld. Die wisten te vertellen, na 29 minuten in de wacht, dat er een storing was in Rotterdam en een straal van 30km eromheen en dat het einde middag weer gefixed zou zijn. Nu lees ik dat het toch zeker wel groter is dan dat en ik heb nu nog steeds geen tv e.d. Bedankt Tele2, voor de duidelijkheid en oprechtheid ! Vanaf volgende week bent u weer een klant armer ! Kl#te Tele2 !

  6. In Rotterdam zuid ook storing. Zojuist van 18:45 tot 19:10 in de wacht gestaan en geen medewerker aan het woord gehad. Ik vind dat ze tenminste eerlijk de storingen op de site moeten vermelden. Vind het echt een slecht bedrijf.

  7. Wij zijn blij met al uw meldingen over storingen in heel het land. Tot onze spijt zijn wij niet competent genoeg om deze storing op te lossen binnen een redelijke termijn. Wij vinden dit heel vervelend voor u. Gelukkig zitten we niet helemaal stil, onze afdeling facturatie werkt gewoon door.

    Een hele fijne avond,
    Tele2.

  8. Lekker die storing het enige wat werkt is een grote rode lamp op modem tv, telefoon internet alles ligt eruit in Maassluis in iedergeval

  9. schandaling Tele2 zo ga je niet met je klanten om,geen informatie en communicatie mogelijk. Ik heb het helemaal gehad met jullie en ik niet alleen vele met mij.dit kost een heleboel klanten ik ben daar een van ben echt helemaal klaar met jullie.

  10. Roosendaal al vanaf 12:00 tot nu 19:30 geen telefoon internet en tv. Maanden daarvoor al met regelmaat bevroren beeld voor enkele minuten en dergelijke, service dienst zegt dan alles thuis te controleren en een eventuele monteur kost 81 Euro. Ben het helemaal zat en ga morgen opzeggen! Als laatste, zo een grote storing en de klantendienst was niet eens meer bereikbaar! Zo gaan ze dus met hun klanten om!

  11. Internet is vanaf 15 uur niet meer bereikbaar in Spijkenisse. Vraag me af of mijn website Droomcreaties nu ook voor klanten onbereikbaar is! Heel vervelend voor kleine ondernemers…

    • Dan nog een beetje goed nieuws: jouw site is gewoon bereikbaar voor alle klanten. Staat ook in een datacenter en loopt over netwerken die niks met Tele2 te maken hebben. Geen zorgen daar.

  12. ook hier (Spijkenisse) al vanaf het middaguur geen internet of televisie. Schandalig en zeker omdat ze er ook niets over communiceren.

  13. Wel vreemd dat er geen verdere informatie komt. Wilde net morgen bellen om aflopend contract te verlengen. Ruim 10 jaar Tele2. Nooit echte storing gehad. Zou er meer spelen?

  14. Delft nog steeds geen tv en telefoon.
    Vanaf vanmorgen 8 uur problemen.
    Internet doet het wel sinds 4 uur.

  15. Als iedereen nu gelijk opstapt hoeven ze niet meer te reageren want dan bestaan ze niet meer die losers, onbeschoft gewoon sluiten gewoon de klantenservice en reageren gewoon nergens op bah. Maar owee als we niet op tijd betalen…..

  16. Sinds 18.00 geen televisie in Tilburg. Helpdesk telefoon geeft storing aan,website niet.

  17. Niets in Vlaardingen. Hele week al problemen (wel geluid, geen beeld). Storing kan gebeuren, maar ik zag geen melding voor regio Rotterdam, dus ik heb onnodig veel tijd verspild aan het zelf proberen te herstellen. Kijken welke provider dit beter kan.

  18. sinds 10u weer eens geen tv en telefonie, haperend internet. Locatie gouda. Geen teken van verbetering. Ik stap volgende week over, obv ingebreke zijnde tele2, communicatie webcare is voor mij de druppel,

    Gr Daan.

  19. Heel storend dat er totaal niet gecommuniceerd wordt hoe lang het duurt! Net klant bij Tele2, nu al spijt!!

  20. geen thuis internet vanaf vanochtend!!!!! wordt er gek van……compenseren straks zou op zijn plaats zijn!

  21. ondertussen wel weer internet en telefoon meer nog geen tv
    was van morgen ook zo toen modem op nieuw op gestart daar na een tijdje niets gehad
    power lampje blijft wel rood branden

  22. Storing Bleiswijk. Alles in 1 pakket maar helaas niets werkt!! (ook mijn verbinding meldkamer alarm niet!!!) Wat mij het meest stoort is de houding van tele2!!! niet bereikbaar en ze doen net of er een kleine storing is rond Utrecht en Zwolle! Tele2??? ik zou zeggen overstappen als het kan!!!

Reageren is niet meer mogelijk.

storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.