21 jun

Outlook storing

Aan het begin van de middag is er een storing ontstaan op het e-mail platform van Outlook. Door de technische problemen is het niet mogelijk om connectie te maken met een Outlook mailbox via welk kanaal/protocol dan ook. De storing is beperkt tot Europese gebruikers, waardoor dus ook Nederlandse Outlook gebruikers zijn getroffen door de mail problemen.

Microsoft (de eigenaar van Outlook) is op de hoogte van de storing en werkt met haar engineers hard aan een oplossing. Oplostijd is vooralsnog onbekend.

Update 21 juni 2022, 14:08

Na analyse van de engineers blijkt dat het component waar het verkeer op het platform beheert niet goed functioneert. Microsoft heeft ingegrepen een voor nu een alternatieve verkeer management component ingezet om de connecties weer in goede banen te leiden. Hierdoor kan je als gebruiker als het goed is weer verbinding maken met Outlook en e-mail verkeer op gang krijgen.

Update 21 juni 2022, 20:48

Door een aantal opvolgende ingrepen op het Outlook platform door de engineers lijken de connectie problemen met mail clients te zijn opgelost.

Microsoft meldt echter dat er zich nog steeds problemen kunnen voordoen met Outlook, als je deze gebruikt via de web browser.

Voor nu is het verstandig om als Outlook gebruiker te mailen via een mail programma.

Update 21 juni 2022, 23:58

Microsoft heeft bevestigd, dat de storing geheel is verholpen. Outlook e-mail is nu weer op elke gewenste manier beschikbaar.