15 nov

Storing: ADSL (internet en vast bellen) verschillende regio’s (opgelost)

Deze storing geldt voor zowel KPN als Telfort!

Als gevolg van wegwerkzaamheden bij de A2 is een kabelbreuk ontstaan waardoor het momenteel niet mogelijk is om in onderstaande regio’s gebruik te maken van internet en vast bellen. Er wordt op dit moment gelast, om ervoor te zorgen dat de internetverbinding kan worden hersteld. Naar verwachting is dit om 14:00 uur vandaag opgelost.

Update 16-11-2010, 12.00 uur
Tijdens de laswerkzaamheden is een tweede kabelbreuk aangetroffen. We hebben te maken met een zeer complexe kabelbreuk waardoor de werkzaamheden langer zullen duren dan eerder gemeld. We verwachten dat de klanten die hier hinder van ondervinden in de loop van de avond weer gebruik kunnen maken van internet en vast bellen.

Update 16-11-2010, 17.00 uur
De storing is opgelost. Heeft u nog geen verbinding? Herstart uw modem.

De storing doet zich voor in de volgende regio’s:

– Almere
– Amersfoort
– Almelo
– Harderwijk
– Haarlem
– Maarssen
– Maastricht
– Spakenburg
– Sittard
– Uden
– Weert

Onze excuses voor het ongemak. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

78 reacties op deze storing:

  1. De storing lijkt opgelost. Herstart het modem. Dan zou de internet verbinding het weer moeten doen.

  2. Ik had sinds gisteren ook geen internet in Harderwijk,maar het werkt net weer vanaf ongeveer 14.30 uur.

  3. Update 7: 15-11-2010 13.05
    Onze leverancier heeft bevestigt dat de werkzaamheden voor de helft zijn voltooid. De verwachting is nog steeds dat onze dienstverlening om 18:00 weer volledig operationeel zal zijn.

  4. Vanaf vrijdagmiddag zitten we al zonder telefoon en internet in Zuilen-Utrecht. Onbereikbaar voor onze clienten, onmogelijk om administratieve zaken uit te voeren. Bij wie kunnen wij een schadeclaim indienen?
    Jet Derks

    • Uw praktijk zit (zover merkbaar) op een niet zakelijke verbinding. Betekent dat u geen aanspraak kunt maken op een schadeclaim op basis van opgelopen bedrijfsschade.

      De voorwaarden zeggen namelijk dat de verbinding is gebaseerd op ‘best effort’. Dat wil concreet zeggen: we zullen ons best doen om het in de lucht te houden, maar bij storing kan je niks claimen.

      Zodoende er ook zakelijke abonnementen zijn. Die zijn vaak wel een stuk duurder, daar is de provider verplicht een bepaald service niveau te halen. Het is zeer verstandig als bedrijf (of praktijk) te oriënteren op een zakelijke verbinding, zeker als er bedrijfskritische zaken over de lijn lopen.

  5. Hoi, dit staat nu op site bij Telfort
    Update 16-11-2010, 12.00 uur
    Tijdens de laswerkzaamheden is een tweede kabelbreuk aangetroffen. We hebben te maken met een zeer complexe kabelbreuk waardoor de werkzaamheden langer zullen duren dan eerder gemeld. We verwachten dat de klanten die hier hinder van ondervinden in de loop van de avond weer gebruik kunnen maken van internet en vast bellen.

    En ik hoor net een spotje, om internet en bellen aan te schaffen voor de eerste helft van het jaar voor de halve prijs, nou zo komen ze erwel uit met de prijs

  6. Ik ben een glazenmaker ik vervang die dingen meestal binnen 10 minuten dus wat is het problemen ?

  7. Hier in Alkmaar ligt ook alles plat. En dat door een kabelbreuk langs de A2???
    Misschien handig als ze eens dingen redundant uitvoeren

  8. Hier in Tilburg ook geen internet of bellen. ( fijn dat ip bellen 🙁 )
    we nu.nl wat heel raar is dat ik deze wel krijg en rest niet. We wachten maar af en straks maar boze klanten te woord staan :-((.

  9. Ook hier in Betuwe troubles bij de helpdesk geven ze de router de schuld maar
    reppen geen woord over een landelijke storing 20 min aan de telefoon gehangen
    nu mag ik een andere storingsdienst bellen voor een afspraak!!! hmmmz ik
    wacht het gewoon maar even af, geen zin om zometeen te laten constateren
    door een behulpzame monteur dat er niks aan de hand is!!! x 15 euri p/u
    verdemme UPC waarom ligt hier geen fatsoenlijke Ethernetkabel dan wist ik het wel!!!

  10. SMS van KPN gehad:

    Betreft netwerk verstoring LANDELIJK.
    De verwachte hersteltijd is gewijzigd 16-11-2010 11:00

  11. Update 6: 15-11-2010 10.25
    Onze leverancier geeft aan dat de herstelwerkzaamheden langer zullen duren dan verwacht, de eindtijd is bijgesteld naar vandaag om 18:00.

  12. eh…zit ik aan de verkeerde kant soms van de A2?
    APELDOORN mis ik in deze lijst, ook hier geen internet of met gelukt 2 minuten zoals nu

Reageren is niet meer mogelijk.