30 okt

Traag internet

Op basis van verschillende meldingen lijkt KPN momenteel problemen te hebben op haar netwerk. Hierdoor kunnen gebruikers last hebben van een trage verbinding. Hier ook last van? Laat dan hieronder een reactie achter met soort verbinding en woonplaats.

60 reacties op deze storing:

  1. @XS4all klanten: Bij XS4all is er geen storing whatsoever bekend. Ze proberen je af te schepen met de gebruikelijke testprocedures, maar ik heb ze een ticket laten openen. Ik adviseer andere klanten die last hebben van een extreem trage verbinding dat ook te laten doen.

    • Gisteren gemaild naar XS4ALL en kreeg vandaag een reactie. Op dat moment was mijn internetverbinding weer redelijk normaal (6,7 mbit/s), maar helaas.. de snelheid is nu weer belabberd. 150kbit/sec. Helaas nu weer te laat om te bellen 🙁

      Reactie van XS4ALL:

      Hartelijk dank voor uw bericht.

      Excuses voor het ongemak dat u ervaart.

      Helaas moet ik zeggen dat de website (http://storingsoverzicht.nl/) die u door geeft een onbekende site is voor ons.
      Hoe deze dan aan die melding komen is mij onbekend.

      Wij hebben verschillende ingangen bij KPN en geen enkele ingang kon ons vertellen dat er een storing gaande was.
      Dit betekend niet dat er niets aan de hand was, wij kregen namelijk ook klanten aan de lijn die melden dat ze een trage verbinding hadden.
      Hiervoor moeten wij dan tickets aanmaken, net zo lang, tot dat de storings coordinatoren aangeven dat er iets aan de hand is.

      Indien u nog steeds problemen ervaart, wil ik u vragen de helpdesk te bellen op het nummer 020-3987666, dit kan dagelijks tussen 8:00 – 23:00.
      Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag van u.

      Met vriendelijke groet,

      • Storingsoverzicht.nl kan inderdaad niet bij alle medewerkers bekend zijn binnen providers, dat klopt. Deze site is onafhankelijk van alle providers, waardoor zo transparant als mogelijk storingen verzameld kunnen worden en het overzicht tot stand kan komen.

        Hoe de melding tot stand is gekomen is vrij simpel: opvallend veel gebruikers, die op korte tijd contact met ons opnemen voor exact hetzelfde problemen en wij vervolgens deze op de site plaatsen en gebruikers vragen of er meer problemen zijn. De reacties in dit artikel zijn vervolgens een bevestiging van de storing. Op die manier kunnen we storingen aan het licht brengen, welke door providers wordt genegeerd dan wel om andere redenen gewoonweg niet wordt gemeld.

  2. Hier in Schiedam via telfort ook uitval van het modem en lage download ik weet niet of dat ook hieronder valt?

  3. Vanmorgen rond 08:30 werd ik gebeld door de KPN met de mededeling dat de problemen zijn verholpen en dat het aangemaakte ticket wordt verwijderd.
    Helaas blijkt de praktijk anders en hoewel de verbindingssnelheid iets is verbeterd heb ik bij lange na mijn 50 Mbps niet terug. Kortom de KPN maar weer gebeld en het ticket opnieuw laten activeren.

    Zijn er meer die door de KPN zijn benaderd en zijn er mensen in de regio Flevoland die problemen ondervinden??

    • Ik heb vanmorgen rond 07:00 uur nog een test gedaan, en toen had ik weer bijna 100% van mijn bandbreedte van 100/100 (testdownload uit nieuwsgroep). Locatie: Almere

      • Mijn verbindingssnelheid is weer normaal dat wil zeggen 49 down en 43 up van de 50. Wat ik wel even het vermelden waard vind is het feit dat er zelfs een monteur langs geweest is om de boel nogmaals te controleren en dat terwijl ik daar niet eens om gevraagd heb, netjes geregeld mag ook wel eens een keer gezegd worden 😉

  4. Als een paar dagen verschrikkelijk traag internet in Leeuwarden Jelsumerstraat. Is bijna niet werkzaam. Graag zsm opheldering over de situatie, we runnen een gezelschapsdierenpraktijk, is zo niet werkzaam

  5. In Nigtevecht werkt de verbinding helemaal niet meer.
    Dus geen Internet en telefoon en televisie.

  6. Traag internet sinds vorige week.

    Veenendaal internet EXTRA 20 mb down
    Overweeg morgen om overstappen nar een andere proivder
    Is wel leuk geweest met Kpn

  7. Ik heb al weken traag internet. Facebook doet er minuten over om te laden. T-Mobile. Moet wel snel opgelost worden anders ga ik shoppen naar een andere aanbieder.

  8. Internet was net even sneller (600 kB/sec), maar viel daarna helemaal uit, nu wel weer verbinding, maar op de ‘oude’ snelheid (120 kB/sec). Zit op een 8mbit XS4ALL verbinding

  9. Problemen met verbinding met internet van hi van mijn gsm.
    Meer mensen last van?

    Groeten uit Driebergen

  10. Ik ben bang dat de zomertijd een eeuw hebben terug gezet i.p.v. een uur.
    Jammer zo’n storring en een enthousiasme dsat het voor 15:00 uur verholpen zou zijn en ik lees nu dat het nog enkele dagen kan aanhouden. Foutje bedankt.
    Gaat het ITV wel bij iedereen gewoon door, of loopt dat ook niet lekker???

  11. zijn er ook mensen die problemen hebben met hun vaste telefoon, ik kan niet bellen of gebeld worden, haarlem

  12. ipv max 40mbit krijg ik 1.67 Mbit ( 200-300kilobytes)

    Speedtest.nl en Net geven hetzelfde resultaat.
    Geen package losses
    Ik heb het al sinds Afgelopen donderdag.

    ADLS Verbinding, 92meter van een ventralen.

    De helpdesk zegt dat hij 50mb krijgt als hij connectie maakt met mijn modem, maar het blijft hetzelfde, HEEL laag download/upload.

  13. Hang de TD net op. Het is inderdaad een algehele storing. Die met name optreed bij KPN Glasvezel. Morgen in de loop van de dagen hopen ze het opgelost te hebben…

  14. Momenteel heeft KPN storing die naar mijn inzien niet voor de avond verholpen zal zijn.
    Van de 50Mbps, wordt 10 mbps behaald, klantenservice geeft aan dat het een storing is ..
    Dit speelde vrijdag al ….

  15. Ook in Nieuwerkerk aan den IJssel erg traag internet. Normaal 16mb snelheid op dit moment nauwelijks 4mb/s

  16. Mensen met snelheidsproblemen via Glasvezel/ADSL doen er verstandig aan om even te bellen met de klantenservice van KPN. Als niemand belt, is het volgend jaar nog niet opgelost.

    Klantenservice KPN Glasvezel: 0900-0747
    Klantenservice KPN ADSL: 0900-0244
    (beide nummers kosten € 0,10 per minuut, maak maar flink stennis, dan krijg je dat wel weer terug 😉 )

    • Hier ook in Enschede max 3,5 Mbit 50/50 glasvezel hier. Zilver pakket. Normaal haal ik zo’n 5 MB per sec nu nog maar 1.5MB sec max

      • Ook hier (Almere) een snelheids probleem. Ik heb het wel even gemeld bij de KNP maar daar weten ze nog van niets. Mijn vraag heeft een ieder die momenteel problemen ondervindt dit gemeld bij de KPN??

  17. Net een speedtest uitgevoerd en hij download met 35kb/s.
    Heb een 20mbit verbinding.

    Laatste tijd veel problemen met traag internet van KPN
    Emmeloord/flevoland

  18. KPN zit nog midden in de zomertijd zo te zien. Zij klokken iets op een moment dat tijdtechnisch gezien in de toekomst ligt.

  19. Hier ook een behoorlijke snelheidsdaling, omgeving Enschede. kpn glas. 4 mbit ipv 50 mbit. 14:52.

  20. De boel is hier aardig ingekakt op dit moment. Ik haal nog slechts 5 ipv 30mb/s.
    Tijdstip 14.30 uur

Reageren is niet meer mogelijk.