08 jun

Problemen met de mailserver

Momenteel ondervinden wij technische problemen met onze mailservers. Hierdoor is het voor u, als klant, niet mogelijk om uw mail te ontvangen maar wel te verzenden. Webmail heeft dezelfde beperking.

De te ontvangen email wordt voor u opgeslagen en indien mogelijk aan u verzonden.
Wij verwachten dat later in de middag of vanavond de mail-dienst weer volledig werkt.

Onze excuses voor het ongemak.

40 reacties op deze storing:

  1. Inmiddels heb ik alle mail van gisteren ontvangen(Ga ik van uit tenminste). Ik had eigenlijk ook wel een kort algemeen mailtje van online op prijs gesteld. Waarin ze even vertellen waarom het zo lang duurde en hun excuses daarvoor aan bieden. Maar ze laten niks van zich horen. Beetje slordig

  2. kan nog steeds geen mail ontvangen. wel wordt steeds om mijn wachtwoord gevraagd. hebben andere gebruikers dit ook??

  3. Nog steeds geen verbinding met de mail server.
    Radio stilte wat Online betreft.
    Zouden ze wel door hebben dat er ook nog klanten zijn die gebruik maken van hun diensten ?

  4. Er is door online gezegd zoals hier boven te lezen is

    De te ontvangen email wordt voor u opgeslagen en indien mogelijk aan u verzonden.

    :Nu het probleem is opgelost en ik de ontvangen emails kan bekijken valt op dat bij postvak in 8 juni als het ware een zwart gat is. Ik weet dat mensen mij hebben gemaild en online zegt

    De te ontvangen email wordt voor u opgeslagen en indien mogelijk aan u verzonden.

    Wat zegt men nu bij Online ten aanzien van wat ze op 8 juni naar de clienten zeggen of is dat ook in het zwarte gat verdwenen. Graag hoor ik een antwoord van Onlie hierop. Dat zou het minste kunnen zijn wat men bij Online kan doe naar alle clienten van hun

    Henk

  5. Zojuist mail gecheckt – en er kwam wat binnen maar ik heb niet alles ontvangen.
    Een paar mailtjes van voor het moment dat de storing begon en een aantal mailtjes vanaf het moment dat de storing eindelijk is opgelost.
    Nu maar afwachten waar mijn andere mailtjes blijven/gebleven zijn.
    Uit de vele reacties hier lees je vooral dat abonnees ontevreden zijn over het goed informeren van de klant. Als Online met een regelmaat van b.v. een 1 uur op hun website had aangegeven hoever het staat met de storing, dan voorkomt dat heel veel onnodige klantcontacten en irritaties.
    Ik hoop dat een medewerker van de helpdesk van Online op deze site eens mee leest. Kunnen ze er daar misschien iets van leren ….

  6. Momenteel nog geen inkomende webmail, ontvang wel een popupscherm dat om mijn netwerkpassword vraagt. vervolgens weer een foutmelding dat mijn account onbekend is. Schandalig dat we al 24 uur geen mail ontvangen.
    Dit kan je als ISP niet je klanten verkopen.

  7. Het is nu 9 juni 02.00u en nog steeds niets, gisteren, 8 juni een beichtje op de site van online om 23.30u, dat er vertraging was en dat het probleem waarschijnlijk vannacht verholpen zou zijn. Communicatie is niet het sterkste punt bij Online. Als er een dusdanig groot probleem is, moet je bovenaan je site met koeienletters melden, dat er een giga-storing is en je klanten van minuut tot minuut op de hoogte houdt van eventuele vorderingen, dan weten die klanten, waar ze aan toe zijn, immers er zijn veel mensen, die hun centjes met gebruikmaking van email moeten verdienen. De helpdesk heeft op zo’n moment geen funktie, dus een bandje aanzetten met de betreffende boodschap en een boodschap voor mensen met een ander probleem een ander telefoonnummer opgeven. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet! Online zet de deur open voor allerlei klachten, terwijl dat niet nodig is!

  8. Online is inderdaad van T-Mobile en om even op de teksten hierboven in te gaan het leuke verhaal dat de email POP3 server offline ging was vanaochtend 8 uur
    nu ong 18 uur later nog steeds niks online.
    Als ISP (Internet Service Provider) lijk het mij dat je een dergelijke Backup Server heb draaien voor als de Boel inklapt, Tenzij de email server gehackt is en dus ze de beveiliging opnieuw moeten opbouwen dan zou het wel kloppen dat ze iets langer uit de lucht zijn maar daar in tegen zou je dan verwachten dat ze dat wel op hun website zetten. Verder ben ik ook een Zeer te vrede klant *kuch kuch* en heb niet problemen met het internet want dat doet het gewoon netjes 50% van de dag, Je moet ook niet te veel willen dus en btw ziggo is een goed alternatief niet te duur en redelijke (niet de beste) helpdesk.

  9. De talloze reacties zeggen op zich al genoeg maar vooruit hier nog 1:

    E mailserver van Online is al weer een dag ‘offline’ Nu staat er zowaar een melding waarin gezegd dat weer 50 % van de webmail werkt, dat klopt overigens ook niet. Want bij mij werkte het slecht even en de ander leden van de familie kunnen helemaal niet meer ontvangen of verzenden. Ongelooflijk, je zal als bedrijf maar afhankelijk zijn van zo’n ‘organisatie’

    Hoe vaak ik al met de helpdesk heb gebeld voor €15 eurocent/min : De ellende begon allemaal al bij de aanvang van het abonnement een tijd geleden: Toch een modem sturen als duidelijk is aangegeven dat ik de eigen modem gebruik. Daarna blijkt dat het aantal ingangen van de ongevraagd geleverde router zowiezo minder is dan mondeling toegezegd en minder dan de door Online toegestane 3 aansluitingen. Lang niet de beloofde snelheid, (als er al verbinding is :). Een gratis Pc beveiligingspakket dat toch gewoon in rekening wordt gebracht. Na melding hiervan wordt vrolijk de hele beveiliging gecancelled, na lang heen en weer gepraat lukt het uiteindelijk toch…Waarom zit ik dan n og bij Online? Tja een andere zoeken daar beginnen de probelemen opniew zo dacht ik. Nu is de maat echter vol:

    Wie o wie weet een redelijke provider (meer dan redelijk ben ik al tevreden mee:) die niet al zijn budget aan de reclame besteed maar vooal aan de inhoud (=Dienst). Bestaat een dergelijke instelling eigenlijk nog wel……of is dat ouderwets 🙂 Ik zou me rotschamen. Ik heb gehoord dat XS4All wel ok is.

    (NB: Is Online overigens niet onderdeel van T-Mobile? Dan had Joep dus toch weer gelijk 🙂

  10. Misschien hoorde ik vanmiddag rond 2 uur bij de 50%. Ik heb even mail ontvangen en kunnen versturen. Daarna gewoon de stekker er weer uit hoor. Heel vervelend omdat er net een aantal belangrijke mails onderweg zijn!

  11. We zijn inmiddels een dag verder.
    Laatste “update” van 15.00, waarin beweert wordt dat 50% weer werkt.
    Dat valt helaas niet te controleren, dus dat is gewoon een zoethoudertje geweest.
    Goede informatie moet ook onderdeel van je service zijn.
    Onbegrijpelijk dat men zo met z’n klanten omgaat.

  12. De gehele dag nog geen email kunnen ontvangen via mijn wanadoo-emailadres. Mijn vriendin echter wel. Vreemd we hebben allebei een mailbox via hetzelfde hoofd-emailadres. Bijzonder slechte communicatie van online. Niet eerder zo’n langdurige storing meegemaakt.

  13. Echt waardeloos.
    Heb ook al veel problemen met de telefonie.
    Ben nu zowel via de mail als telefonisch niet bereikbaar dankzij online’

    Kunnen de naam beter wjzigen in Offline

  14. Okee, een storing kan gebeuren. Is erg vervelend, maar okee. Maar ik vind het echt schofterig van Online, dat ze niet eens de moeite nemen om hun klanten op de hoogte te stellen. Ruim 16 uur (!!!) storing en in al die tijd hebben ze 2 berichtjes op de site ‘verstopt’, waarin nauwelijks informatie staat. Dat 50% van de klanten weer kan mailen geloof ik trouwens niet, de inlogpagina is amper bereikbaar en de mensen die ik ken die online hebben, kunnen geen van allen op hun mail. Dit is echt slechte service!

  15. Ben al een tijd bij Online/Orange/Wanadoo. Wel eens kleine storinkjes gehad, maar dit is wel erg extreem.

  16. Helemaal eens met Carin. Het is toch een kleine moeite even op de site te zetten wat er aan de hand is en/of hoelang eea nog duurt. Ik begrijp niet dat een manager dat daar niet aanvoelt.

    We begrijpen allemaal best dat een storing vervelend is en dat er alles aan gedaan wordt, maar dit is eigenlijk onbeschoft naar je klanten toe!

    Kom op Online, laat je eens van de geode kant zien!!

  17. Stelletje prutsers zijn het. Ben benieuwd wie die 50% zijn die wel mail hebben? of is dit een leuke PR stunt dat ze toch echt iets doen. Duurt nu inmiddels 15 uur! 7,5 uur voor 50 % aangesloten is (zeggen ze althans) en de rest moet dan wachten tot ie een ons weegt????

  18. Vooral het niet op de hoogte houden van de klanten wekt bij mij ook tot ergenis. Zorg gewoon voor een eerlijke en open communicatie. Nu ben je de hele dag je mail aan het proberen. Als ’s middags (volgens online) al 50% operationeel is hoe kan het dan dat ’s avonds om 22.10 de andere 50% nog steeds zit te wachten?

  19. Een storing kan altijd gebeuren maar de gehele dag en dan niet de moeite nemen om je klanten goed op de hoogte te houden (laatste melding is van 15.00 uur!!) getuigd van weinig service!

  20. Is het niet zo dat als een storing meer als xxx uur duurt je een deel van je kosten retour krijg?

  21. Na vandaag ben ik het zat met online. Altijd als je ze belt voor een klacht of storing ligt het NOOIT aan hun. Het feit dat ze de telefoon al niet eens meer aannemen bij de klantenservice is een teken aan de wand. Ik hoop dat er dit keer wel een compensatie beschikbaar word gesteld want ik ben alweer een hoop geld kwijt aan belletjes naar de klantenservice. Bestaat er overigens een mogelijkheid om voortijdig van je abonnement af te komen?

    Dat zou ik ook graag weten m ben het goed zat !!!

  22. Erg balen dit.. Realiseer me opeens wel hoe afhankelijk we zijn geworden van internet en e-mailverkeer.. En mobieltjes en digitale media etc. Zouden er nu hackers zitten genieten dat ze de boel plat gegooid hebben? Of is het echt een heeeele lange storing?

  23. Je zou ook verwachten dat je mail dan bewaard wordt en zodra alles werkt, netjes nagezonden wordt. Nou vergeet het maar.
    Ik heb een mail vanuit mijn werk naar huis gestuurd en kreeg hem netjes terug omdat ie niet bezorgd kon worden.
    Nou ben benieuwd wat ik vandaag allemaal mis.
    Heb vanmiddag ook iets besteld en dat zou bevestigd worden per email…oeps…gaat dat wel goedkomen? Heb met Ideal betaald.
    Kom op Online, al bijna 15 uur storing, dat is niet anno 2011.

  24. Mensen, niemand vindt dit leuk, en niemand maar dan ook echt niemand doet dit expres. De mensen bij online vinden dit waarschijnlijk nog vervelender dan wij… Succes daar! (als het maar met een uurtje is opgelost 😉

  25. Tot op heden geen enkel probleem gehad met online. Prima.
    Ik vind echter wel dat een probleem als vandaag niet mag voorkomen. Ruim 12 uur uit de lucht. Dit is echt te lang.

  26. Vind dat dit echt niet kan in deze tijd… ik moet via google vernemen wat er aan de hand is aangezien online gewoon totaal onbereikbaar is via mail en telefoon.. en ja dan moet je nog als je belt de hoofdrpijs betalen… wat een service maar niet heus…

  27. Na vandaag ben ik het zat met online. Altijd als je ze belt voor een klacht of storing ligt het NOOIT aan hun. Het feit dat ze de telefoon al niet eens meer aannemen bij de klantenservice is een teken aan de wand. Ik hoop dat er dit keer wel een compensatie beschikbaar word gesteld want ik ben alweer een hoop geld kwijt aan belletjes naar de klantenservice. Bestaat er overigens een mogelijkheid om voortijdig van je abonnement af te komen?

  28. Heel erg onprofessioneel. Hele dag werkt e-mail niet. En durfen ze nog mensen gerust te stellen, dat 50% vanaf 15.00 uur werkt. De site voor het inloggen is niet eens bereikbaar! Ze houden hun klaten gewoon voor de gekken!

  29. Waarom zeggen ze dat je geen mail kan ontvangen, maar WEL mail kan sturen. Ik weet niet hoor, maar ik kan nog eens inloggen, laat staan een mailtje versturen. We zijn nu ruim 12 uur verder, zou zo ongeveer toch wel mogen verwachten dat het weer werkt allemaal.

  30. Het is inderdaad vervelend. Ik ben begonnen bij Wanadoo daarna Orange en daarna Online dus al meer dan 12 jaar zit ik bij deze provider. De problemen die ik heb gehad in al deze jaren kan ik nog steeds op een hand tellen. Gewoon even geduld en alles komt vanzelf weer inorde.
    Succes allemaal!

  31. Te schofterig voor woorden wat een amateuristische pruts provider!
    Hopen geld innen en wij elke keer klanten en handel missen door die klote storingen.
    En schadevergoeding proberen te krijgen kost meer tijd dan wat t oplevert.
    Laat iemand een paar ramen ingooien bij de eigenaar T-Mobile!!!!!!! want die callcenter mutsen kunnen der ook niets aan doen.

  32. onvoorstelbaar de hele dag mail servers plat mensen hoe kan je dit verkopen schadevergoeding betalen aan klanten was wel terecht en geef maar eens een flinke vergoeding is nog bagger

  33. Ronduit schofterig en schandalig om de mailserver er vanaf half zeven vanmorgen eruit te laten liggen. Echt een waardeloze provider. Een router die ik 3x per dag moet resetten. Van de 20 Mb behaal ik er maximaal 12. Nee ik ben er klaar mee, geen ” Offline” meer voor mij. Meteen abo opgezegd en binnenkort zit ik op glasvezel. Bye bye flut online.

  34. Bij klantenservice hebben zij blijkbaar besloten om niet meer op te nemen. Zo gaat Orange met hun klanten om. Nu alweer een hele dag een mailstoring en ook telefonisch opzeggen wordt je onmogelijk gemaakt. Zogauw mail of telefoon weer opgenomen wordt ben ik weg bij Orange. Ik heb het nu wel helemaal met hun gehad na de zoveelste storing

  35. Sinds 8 uur vanmorgen niet bereikbaar; het nu bijna 18.45 u dus bijna 11 uur later; de klantenservice geeft al uren bezettoon; t duurt wel heel erg lang inmiddels.

  36. Het is inderdaad weer online. Vele malen heb ik problemen gehad met de internet verbinding de beloofde 20 mb kwam uit op 3,5 mb en toch de volle mep betalen. Ik heb nu alleen nog het email adres behouden en zelfs dit kunnen zij niet managen.

    Jippie het is 2011 en geen controle bij de ISP.

  37. Ik vind het ongehoord dat een ISP een storing heeft van meer dan 8 uur!!!!!!!! Nogmaals, ongehoord!! Een goede ISP heeft voorzieningen die dit voorkomen. En er zijn bijzonder veel voorzieningen mogelijk…..

    Ik ga ondanks al het gedoe dus waarschijnlijk ook over op een andere ISP

Reageren is niet meer mogelijk.