02 mrt

Mail en websites storing (opgelost)

Begintijd ochtenduren

Wij krijgen veel meldingen binnen over een mail storing bij InterNLnet.  Ook de website van de provider lijkt momenteel problemen te hebben. Ervaart u ook problemen met de mail of andere diensten van InterNLnet? Laat hieronder een reactie achter.

Update 13:15 Sites die gebruik maken van de DNS servers van InterNLnet zijn op dit moment ook onbereikbaar.

Update 16:50 Er lijkt nog geen verbetering in de situatie. Ook lijkt de provider op geen enkele manier qua communicatie bereikbaar.

Update 18:45 Nog steeds geen verandering in de gehele situatie.

Update 19:25 InterNLnet heeft zojuist hier een update gegeven:

“Op dit moment ervaren wij een grote storing aan ons storage platform. Hierdoor worden diensten als hosting, DNS, email en internet geraakt.

Samen met specialisten van Dell zijn wij naarstig op zoek naar een oplossing. Zodra wij enig zicht hebben op een geschatte oplos-tijd, zullen wij u dit direct melden.”

Update 20:55 De site van InterNLnet is zojuist weer online gekomen. Graag nagaan of mail ook weer functioneert.

Update 21:15 InterNLnet heeft zojuist opnieuw een update gegeven:

“Op dit moment zijn de technische problemen opgelost. Dit betekend echter nog dat alle diensten per direct zullen werken. Wij verwachten in de aankomende uren alle diensten weer online te krijgen.”

Update 23:59 InterNLnet heeft de storing afgemeld:

“Hierbij kunnen wij de storing afmelden. Alle problemen zijn weer opgelost.”

42 reacties op deze storing:

  1. Heb mijn gmail adres nu aan al mijn contacten doorgegeven. Dat er een storing is, kan voorkomen. Maar dat er niemand bereikbaar is en dat er geen boodschap ingesproken is op hun bandje is onbegrijpelijk. Gebruik hun mail sinds 18 jaar maar dit is nog nooit voorgekomen. Teleurstellend.

    • ter info: email doet het weer, maar via de webmail nog niet… zelfs geen inlogscherm webmail meer

  2. Bij mij doet alles het weer gelukkig. Ik hoop dat deze storing monder gevolgen heeft dan de Ddos aanval van vorige maand!

  3. Ik heb interNLnet al héél lang als provider. Zelfs al in de uunet tijd. IK kan me niet herinneren ooit een storing van deze omvang te hebben gehad. Vervelend voor jullie en dank voor het feit dat bij mij nu alls weer werkt,,,,

    • werkt bij mij nog steeds niet
      reuze onhandig als je probeert een afspraak te maken om spullen die je op marktplaats hebt staan op te laten halen
      inmiddels gmail-account aangemaakt, dus ik ben binnekort vertrokken
      bert

  4. Mijn mail doet het weer , iedereen die aan het herstel meegewerkt heeft bedankt voor uw inzet !
    Groet-je,
    Bart

  5. Op dit moment zijn de technische problemen opgelost. Dit betekend echter nog dat alle diensten per direct zullen werken. Wij verwachten in de aankomende uren alle diensten weer online te krijgen.

  6. E-mail werkt niet.
    Ik heb kaartjes voor het Rijksmuseum besteld , maar kan de entreekaarten niet uitprinten. Zomaar een voorbeeld.
    Succes met het oplossen van de storing.
    Ik had op vrijdag al problemen met het inloggen bij InterNLned om te kijken wat mijn mogelijkheden voor uitbreiding van mijn website waren.
    Succes met het oplossen van de storing. Ik neem aan dat het morgen werk, want anders ga ik in mei mijn website ergens anders en goedkoper hosten.

  7. De hele dag al problemen met het verzenden en/of ontvangen van e-mail via internlnet. Wij zijn al jaren klant en hebben niet alles ondergebracht bij 1 provider, omdat wij nooit problemen hebben gehad. Dit is de eerste keer, maar het duurt wel heel erg lang. Misschien moeten we toch naar een andere provider, maar welke ???

  8. Service gaat er niet op vooruit. Heb wel nu mijn langste tijd gehad bij deze provider.

  9. Het verzenden van email is niet mogelijk. Vroeger was er ook op zondag contact te krijgen. Heb redelijk vaak storing itt vroeger. Heb al mijn emailadressen ak overgezet naar een andere provider. Denk dat ik de langste tijd heb gehad bij inter nl net.

  10. Ook ik kan geen mail ontvangen. Heb een hele tijd zitten zoeken naar een probleem op mijn pc, maar kon niks vinden. Zonde van mijn tijd. Had ik maar eerder even gegoogled…Gisteren werd ik er ook al vaak ‘uit’ gegooid. Hoop dat jullie het snel oplossen.

  11. ik ben blij met deze site, hier is nog enige info te vinden. Het was fijn geweest als provider informatie zou geven. Kan vanaf 10.00 uur geen mail ontvangen en verzenden. Vanmiddag een tijd geen internet gehad. Telefonisch zijn ze in het weekend niet bereikbaar en het antwoordapparaat geeft ook geen verdere duidelijkheid.

  12. Ben ook al de heel dag vrolijk aan het proberen.
    webmail.internl.net geeft wel inlogpg, maar herkent geen combnatie usn/pswrd.
    Kwalijk dat er geen enkele info is. Dat bandje van we zijn open van 9-6 door de week kan echt iet.

  13. Beste lezer,

    Op dit moment ervaren wij een grote storing aan ons storage platform. Hierdoor worden diensten als hosting, DNS, email en internet geraakt.

    Samen met specialisten van Dell zijn wij naarstig op zoek naar een oplossing. Zodra wij enig zicht hebben op een geschatte oplos-tijd, zullen wij u dit direct melden.

  14. Storing merkte ik vannacht rond 01:30u al. Ben maar naar bed gegaan maar vandaag is het niet veel beter. Sommige sites waren vanochtend wel bereikbaar (oa booking.com), maar http://www.internl.net website niet.

    Vanmiddag is ook de DSL uitgevallen (router reset hielp natuurlijk niet), maar die is inmiddels weer terug. internlnet is nog steeds niet bereikbaar. Deze site geeft tenminste wél nog enige info.

  15. de storing is sinds ± 7 uur vanmorgen, inkomende mail niet mogelijk, een uitgaand mailtje naar eigen gmail-account lukt wel. Normale werkende internetverbinding, via upc of kpn.
    InterNL.net telefonisch niet bereikbaar (alleen op werkdagen?????) storingsnummer niet bekend gemaakt in het telefoonbandje.
    via via gevonden storingsnummer à 0,80€ per minuut 0900-8088 constant in gesprek

  16. Voor mij betreft de storing niet alleen de mail server maar ook de internet verbinding zelf. Als tijdelijke oplossing een andere internet verbinding in gebruik genomen. Dit begon ergens rond de middag dat mijn modem geen internet verbinding meer had.

  17. Ook ik kan momenteel geen mails ontvangen of verzenden. De webpagina van INTERNLNET is ook niet bereikbaar. Internet doet het wel gewoon.

  18. Nog steeds geen e-mail van internl.net. Wel internet via Ziggo.
    Op geen enkele manier telefonische te bereiken of via hotmail. Ook hun site doet het niet.
    Zou netjes zijn als internl net hier een reactie achterlaat met verwachting hoe lang het nog duurt

  19. Wel internet, maar geen mail bij internl.net. Het duurt veel te lang.
    De laatste tijd veel meldingen gehad over problemen met de DNS servers van internl.net
    Geen melding aangemaakt bij de helpdesk, want het ligt altijd aan mijn niet gecertificeerde router ;-(

  20. Vanmorgen melding gemaakt bij storingsoverzicht.nl nadat ik de verschillende nummers van InterNLnet heb gebeld en een bericht heb achtergelaten. Onderstaande nummers heb ik gebeld, helaas niemand kunnen spreken:

    024-7070500
    024-7070707
    0900-0700

  21. Al vrijwel hele dag email storing. Waarom duurt het zo lang voordat grootste provider van ADSL deze DDOS aanval heeft afgeslagen? Notabene: raakt ook Surfnet.

  22. Emailclient (thunderbird) haalt geen email binnen, zonder verder enige (fout)melding. Webmail en interNLnet website niet te bereiken. Weer (of nog steeds) die DDOS-aanval? Zo ja, zouden die mensen niets beters te doen hebben op een zondagmiddag?

  23. Vanaf vanmorgen circa 10 uur geen mailverkeer meer mogelijk met melding 0x80042108. Site van internlnet onbereikbaar.
    Laatste tijd vaker problemen met het binnenhalen van mailverkeer. Meestal toch wel snel opgelost. Nu dus niet.

  24. Al enige tijd geen e-mail verkeer mogelijk. Onze website(s) zijn ook onbereikbaar, evenals de site van interNLnet.

  25. Geen email verkeer met Internl.net mogelijk. Ook webmail doet niks meer. Internl.net is telefonisch onbereikbaar. Lastig zo’n privider. Is er een noodnummer te bellen?

  26. vanaf hedenochtend 10 uur geen mogelijkheid om mail op te halen en de website bezoeken. Dit is de laatste tijd wel vaker het geval.

  27. Kreeg melding bij binnenhalen mail “4×80042108: er kan geen verbinding gemaakt worden met server”. Webmail is ook niet bereikbaar.

  28. Al sinds vanmorgen geen mailverkeer mogelijk. Ook de website en webmail van InterNLnet liggen eruit.

  29. Zowel website van internl.net als webmail onbereikbaar. Voorzover ik weet al meer dan een uur.

  30. Krijg melding ‘off line’. Geen mailverkeer mogelijk, zowel thuis als mobiel.

    Vr. Groet

Reageren is niet meer mogelijk.