28 mrt

Storing Surfsnel verbindingen (opgelost)

begintijd 28 maart 2014, eind middag
begintijd 31 maart 2014, eind middag

Momenteel kunt u storing ondervinden met uw Surf snel abonnement. Door deze storing kan uw internetlijn instabiel zijn.

Wij zijn bezig de storing te verhelpen. U hoeft hierover geen melding via de telefoon, webformulier of e-mail te doen.

Update 29 maart 2014, 09:26 InterNLnet heeft  een nieuwe update gegeven:

“Op dit moment ervaren wij storingen op onze Surfsnel diensten. Er wordt door engineers aan een oplossing gewerkt. Zodra wij meer nieuws hebben, melden wij dat uiteraard.”

Update 29 maart 2014, 16:29 InterNLnet heeft een nieuwe update gegeven:

“Technici van Tele2/BBned en InterNLnet zijn het probleem aan het opsporen. Op dit moment lijkt het probleem zich op een deel van het netwerk zich voor te doen. Een van de SurfSnel klanten zijn door deze storing getroffen.

– Dit is geen DNS probleem. Het instellen van een andere DNS server zal het probleem niet oplossen. -“

Update 30 maart 2014, 20:55 InterNLnet heeft een nieuwe update gegeven:

Storing lijkt opgelost. Er is een router vervangen in het netwerk.

Update 31 maart 2014, 10:30

De storing lijkt toch wederom terug te zijn. Verschillende meldingen komen binnen, waarin dit bevestigd wordt en sinds 09:00 weer voor problemen zorgt.  Wij hebben de provider direct op de hoogte gesteld. Het is verstandig hieronder te melden, als u als InterNLnet klant hier ook opnieuw problemen mee ondervindt.

Update 31 maart 2014, 10:42 InterNLnet heeft  een nieuwe update gegeven:

Helaas lijkt de storing weer terug te keren. Tele2/Bbned is reeds bezig om de storing te analyseren en op te lossen.

Update 31 maart 2014, 13:38 InterNLnet heeft  een nieuwe update gegeven:

Storing op Surfsnel netwerk. Een ander centraal onderdeel van ons Surfsnel netwerk is ook defect. Tele2 is het probleem aan het oplossen.

Update 31 maart 2014, 16:19 InterNLnet heeft  een nieuwe update gegeven:

Het probleem is opgelost. Er is een workaround geïnstalleerd.

03 mrt

Internet storing (opgelost)

Begintijd 3 maart 2014, rond 19:00
Eindtijd 4 maart 2014, 00:12

Er komen veel meldingen binnen van InterNLnet gebruikers, die geen internetverbinding meer hebben. Ondervindt u ook een storing met InterNLnet? Graag hieronder een reactie achterlaten.

Update 21:20 De provider heeft zojuist hier een update gegeven:

“Op dit moment is er wederom een storing op ons storage platform. We werken samen met specialisten van de leverancier aan een oplossing. Zodra wij zicht hebben op een oplostijd dan zullen we dat hier melden.”

Wat is een storage platform? Uw computer heeft een harde schijf, waar alle data wordt bewaard. Bij grotere providers zit de harde schijf van de computer, beter bekend als server soms niet in de fysieke machine zelf, maar in een aparte machine met vrijwel enkel harde schijven, de storage. Servers zijn verbonden met deze storage kast en slaan daar alles op. Dit doet men om massa opslag efficient te laten verlopen. Echter bij storing, zitten de servers dus zonder hun harde schijf en functioneren daardoor niet meer (terwijl deze servers zelf in principe in orde kunnen zijn). Het internet kan dan uitvallen, als bijvoorbeeld de servers waar de modems aan moeten melden niet meer bereikbaar zijn.

Update 22:51 De provider heeft zojuist een nieuwe update gegeven:

“Op dit moment zijn de technische problemen opgelost. Dit betekend echter nog niet dat alle diensten per direct zullen werken. Wij verwachten in het aankomende uur alle diensten weer online te krijgen.”

Update 00:12 De provider heeft zojuist een nieuwe update gegeven:

“Op dit moment zijn alle problemen opgelost.”

02 mrt

Mail en websites storing (opgelost)

Begintijd ochtenduren

Wij krijgen veel meldingen binnen over een mail storing bij InterNLnet.  Ook de website van de provider lijkt momenteel problemen te hebben. Ervaart u ook problemen met de mail of andere diensten van InterNLnet? Laat hieronder een reactie achter.

Update 13:15 Sites die gebruik maken van de DNS servers van InterNLnet zijn op dit moment ook onbereikbaar.

Update 16:50 Er lijkt nog geen verbetering in de situatie. Ook lijkt de provider op geen enkele manier qua communicatie bereikbaar.

Update 18:45 Nog steeds geen verandering in de gehele situatie.

Update 19:25 InterNLnet heeft zojuist hier een update gegeven:

“Op dit moment ervaren wij een grote storing aan ons storage platform. Hierdoor worden diensten als hosting, DNS, email en internet geraakt.

Samen met specialisten van Dell zijn wij naarstig op zoek naar een oplossing. Zodra wij enig zicht hebben op een geschatte oplos-tijd, zullen wij u dit direct melden.”

Update 20:55 De site van InterNLnet is zojuist weer online gekomen. Graag nagaan of mail ook weer functioneert.

Update 21:15 InterNLnet heeft zojuist opnieuw een update gegeven:

“Op dit moment zijn de technische problemen opgelost. Dit betekend echter nog dat alle diensten per direct zullen werken. Wij verwachten in de aankomende uren alle diensten weer online te krijgen.”

Update 23:59 InterNLnet heeft de storing afgemeld:

“Hierbij kunnen wij de storing afmelden. Alle problemen zijn weer opgelost.”

10 feb

Netwerk problemen (opgelost)

Op dit moment ervaart InterNLnet nog steeds hinderlijke gevolgen van de DDOS aanval op haar netwerk. In samenwerking met experts en andere providers is men op zoek naar tegenmaatregelen om dit probleem zo snel als mogelijk op te lossen.

Update 16 februari 2014
Helaas is het nog steeds mogelijk dat u met uw internet, e-mail, website, Optibel last ondervind van deze situatie.

02 jul

Foutmelding bij mailen

Mogelijk dat u een foutmelding krijgt als u beveiligd via POP of SMTP mailt.
Deze foutmelding mag genegeerd worden, u kunt gewoon mail ophalen en verzenden.

Foutmelding:
The server you are connected to is using a security certificate that cannot be verified.

12 apr

Netwerk werkzaamheden

mogelijk minder capaciteit internet

In de avond/nacht van woensdag 13 april en donderdag 14 april vinden er door de KPN werkzaamheden plaats aan het netwerk van InterNLnet. Door deze werkzaamheden is het mogelijk dat u problemen kunt ondervinden met het internet en de e-mail.
Onze excuses voor de eventuele overlast.