28 mrt

Storing Surfsnel verbindingen (opgelost)

begintijd 28 maart 2014, eind middag
begintijd 31 maart 2014, eind middag

Momenteel kunt u storing ondervinden met uw Surf snel abonnement. Door deze storing kan uw internetlijn instabiel zijn.

Wij zijn bezig de storing te verhelpen. U hoeft hierover geen melding via de telefoon, webformulier of e-mail te doen.

Update 29 maart 2014, 09:26 InterNLnet heeft  een nieuwe update gegeven:

“Op dit moment ervaren wij storingen op onze Surfsnel diensten. Er wordt door engineers aan een oplossing gewerkt. Zodra wij meer nieuws hebben, melden wij dat uiteraard.”

Update 29 maart 2014, 16:29 InterNLnet heeft een nieuwe update gegeven:

“Technici van Tele2/BBned en InterNLnet zijn het probleem aan het opsporen. Op dit moment lijkt het probleem zich op een deel van het netwerk zich voor te doen. Een van de SurfSnel klanten zijn door deze storing getroffen.

– Dit is geen DNS probleem. Het instellen van een andere DNS server zal het probleem niet oplossen. -“

Update 30 maart 2014, 20:55 InterNLnet heeft een nieuwe update gegeven:

Storing lijkt opgelost. Er is een router vervangen in het netwerk.

Update 31 maart 2014, 10:30

De storing lijkt toch wederom terug te zijn. Verschillende meldingen komen binnen, waarin dit bevestigd wordt en sinds 09:00 weer voor problemen zorgt.  Wij hebben de provider direct op de hoogte gesteld. Het is verstandig hieronder te melden, als u als InterNLnet klant hier ook opnieuw problemen mee ondervindt.

Update 31 maart 2014, 10:42 InterNLnet heeft  een nieuwe update gegeven:

Helaas lijkt de storing weer terug te keren. Tele2/Bbned is reeds bezig om de storing te analyseren en op te lossen.

Update 31 maart 2014, 13:38 InterNLnet heeft  een nieuwe update gegeven:

Storing op Surfsnel netwerk. Een ander centraal onderdeel van ons Surfsnel netwerk is ook defect. Tele2 is het probleem aan het oplossen.

Update 31 maart 2014, 16:19 InterNLnet heeft  een nieuwe update gegeven:

Het probleem is opgelost. Er is een workaround geïnstalleerd.

55 reacties op deze storing:

  1. Zojuist om 11.33u heb ik weer internet. De snelheid is (nog) maar de helft van wat il normaal heb, maar het werkt vooralsnog.

  2. Tilburg: vanochtend vroeg enkele keren instabiel internet verbinding gehad. Op dit moment lijkt de situatie beter misschien is het einde van de storing nu in zicht.

  3. Ook in Lelystad heel even weer surfsnel internet gehad. Nu weer dood die verbinding. Bijna 48 uur verder inmiddels. Treurig dat InterNLnet haar klanten zo lang zonder duidelijke en eerlijle communicatie in de kou laat staan. Dat vind ik misschien wel ergerlijker dan geen internet hebben.

  4. VAnochtend wakker ongeveer 09:45 (Zomertijd) en even kunnen genieten van internet radio. Daarna viel het weer weg in Delft. Probleem kennelijk niet opgelost. Is er nieuws?

  5. Om 10.00 uur functioneerde internet enkele minuten. Er gebeurt iets. Helaas inmiddels alweer uitgevallen.

  6. Beste medewerkers van “storingsoverzicht” mijn posts waren alleen gericht aan internl.net. Uiteraard niet aan jullie organisatie. Top dat deze site bestaat. Ik raadpleeg hem direct als mijn internet uit de lucht is (uiteraard via een alternatieve verbinding.
    Jullie hebben gelijk dat jullie wat roepen over de veelheid aan frustatie posts richting internl.net. Het lost niets op….op deze plaats. Bedankt voor de service aan om ons in ieder geval op de hoogte te houden. Ik besef dat jullie voor wat betreft de mededelingen afhankelijk zijn van wat de provider jullie doorgeeft. Groet, Leon.

  7. Is er al *iemand* op het idee gekomen om een traceroute van buiten naar binnen uit te voeren…

    (eerste 4 stations geredigeerd)
    5 surfnet.sara1.nl-ix.net (193.239.116.243) 3.934 ms 3.950 ms 3.943 ms
    6 AE0.500.JNR01.Asd002A.surf.net (145.145.80.81) 13.674 ms 1.153 ms 1.138 ms
    7 * * *
    8 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 1.504 ms 1.507 ms 1.502 ms
    9 * * *
    10 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 1.659 ms 1.642 ms 1.633 ms
    11 * * *
    12 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 1.530 ms 1.529 ms 1.502 ms
    13 * * *
    14 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 1.701 ms 1.673 ms 1.588 ms
    15 * * *
    16 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 2.056 ms 1.838 ms 2.006 ms
    17 * * *
    18 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 2.094 ms 2.100 ms 2.096 ms
    19 * * *
    20 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 2.159 ms 2.145 ms 2.144 ms
    21 * * *
    22 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 2.348 ms 2.350 ms 2.235 ms
    23 * * *
    24 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 2.326 ms 2.317 ms 2.321 ms
    25 * * *
    26 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 2.697 ms 2.503 ms 2.673 ms
    27 * * *
    28 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 2.870 ms 2.893 ms 2.882 ms
    29 * * *
    30 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 2.859 ms 2.854 ms 2.848 ms

    totdat de TTL op is…

    gut. zou het een routing loop kunnen zijn?

    • Tip: gebruik altijd MTR ipv. traceroute. Traceroute zegt weinig en je kan zaken als packet-loss heel lastig spotten. MTR laat de gehele roundtrip zien en realtime waardes per packet, zodat het direct te zien is. In het geval van de gegeven traceroute lijkt het inderdaad op een connectie, welke in een loop belandt.

      • Zo ziet een MTR vanaf een UPC lijn naar de betreffende InterNLnet router eruit. Vooral hop 7 (in het rood) is opvallend, welke eerst geen response gaf en nu een aparte naam en hoog percentage op de loss laat zien.

        MTR van InterNLnet

      • wat de tijden en de packet loss is, is volstrekt irrelevant als er een routing loop is.

        Strikt genomen kan ik niet met zekerheid vaststellen *dat* er een routing loop is. Het enige wat ik zie is dat alle paketten met een even TTL groter dan 6 terugkomen van een en dezelfde router, en dat alle paketten met een oneven TTL groter dan 7 niet terug komen.

        met deze symptomen zou ik als eerste gaan kijken wat er met de router @hop7 en 8 aan de hand is. (router 9 en 10 bij het bericht van storingsoverzicht.nl).

        Dat de router bbned.surfrt.nik-asd.internl.nl
        zelf wel bereikbaar is, is irrelevant, en als er een hoge packet loss optreedt bij een versatel router daarvoor, dan is dat een probleem bij versatel dat volledig ongerelateerd is. *ik* passeer deze router niet, en heb daar dus geen last van. Je moet de traceroute uitvoeren naar een punt in de route voorbij bbned.surfrt.nik-asd.internl.nl, bijvoorbeeld 145.99.210.225 (random surfsnel IP adres)

  8. Probleem met de private sector i t t de publieke is dat
    je niemand ter verantwoording kunt roepen!
    Wie is/zijn hier nalatig geweest? Geen minister of lid van parlementslid kun je ter verantwoording roepen!

    • Het is nu wel even mooi geweest. Graag on-topic blijven, uw mening is inmiddels dubbel en dwars over meerdere berichten gedeeld. Het is vervelend dat u last van de storing heeft, maar u dit gaat helemaal nergens over.

      U kunt ten alle tijden zelf bepalen met welke provider u zaken doet. Momenteel heeft InterNLnet een storing en men is bezig het op te lossen, zoals reeds vermeld. Een vervelende situatie waar de provider alles aan doet om zo snel als mogelijk op te lossen, aangezien zowel u als klant als de provider zelf niet op zitten te wachten. Uiteraard is het begrijpelijk dat u om uitleg vraagt, maar het oplossen lijkt nu meer prio te hebben. Zodra er meer bekend is, update de provider zelf het direct hier op deze pagina.

      On-topic reacties zijn altijd welkom, maar bij te ver afdwalen worden ze vanaf nu verwijderd.

  9. Waarom leggen de techneuten niet uit wat de moeilijkheden zijn
    BeIg zijn met “zoeken” na 24 uur is wel heel erg!

  10. Zo, technici van drie partijen zijn met het probleem bezig. Dit klinkt hoopvol. Als ze onderling net zo goed communiceren als jullie richting “Een (?) van de surfsnel klanten zijn door de storing getroffen”……dan komt het wel goed. Gelukkig is het maar een deel van de klanten. Wellicht zijn dat er de volgende keer nog minder…zou niet weten waarom ….zo maar een gevoel….Tja bij wie zit nou de fout…tele2….bbned….internl.net….

  11. Technici van Tele2/Bbned en InterNLnet zijn het probleem aan het opsporen. Op dit moment lijkt het probleem zich op een deel van het netwerk zich voor te doen. Een van de SurfSnel klanten zijn door deze storing getroffen.

    – Dit is geen DNS probleem. Het instellen van een andere DNS server zal het probleem niet oplossen. –

  12. Ik heb een tijd geleden gehad dat ik internlnet belde (na een dag zonder verbinding) en doodleuk te horen kreeg dat ik de enige was – terwijl internet er al al dik een dag uit lag en er op de diverse fora al een shitstorm was losgebroken.

    Ik vermoed dat de hoeveelheid klachten en commentaar die ze krijgen een stuk lager is dan het zou moeten zijn – niet alle klanten hebben immers een “reserveprovider” achter de hand, en buiten kantooruren krijg je over de telefoon toch een bandje.

    Ik zit nu online met een *bliep sim. beretraag maar wel betrouwbaar.

  13. Welk een geweldige snelheid bij het herstellen van de storing. Zou Tele2 niet even kunnen aangeven wanneer die storing verholpen is? Dat is pas klantvriendelijkheid.

  14. Wat raar. Nu sinds gisteren 16:30 storing. Wat vage mededelingen, we gaan naar bijna 24uur storing. Voor mij waren de extra ip adressen de reden om voor internlnet te kiezen. Gelukkig nog een xs4all lijn achter de hand. Afgelopen jaar al een keer of drie storing gehad. Bij xs4all in jaren geen enkel probleem. Misschien maar op twitter gaan klagen ..

  15. dit is geen DNS storing want ook op IP adres is extern niks bereikbaar. Internet ligt er gewoon helemaal uit.

    Ronduit belachelijk dat tig keer per jaar de internetverbinding er voor langere tijd uitligt.

    Ik heb al heel lang surfsnel, met name omdat je er meerdere externe IP adressen bij kon krijgen en daarop services mag draaien. Los van de slechte kwaliteit meegeleverde modems (een na een jaar stuk en een met firmware die het iedereen toestond vanaf internet het modem te resetten) had ik er tot ~3 jaar geleden max 2 keer per jaar gedoe mee. Inmiddels heb ik vanwege de vele storingen de afgelopen twee jaar de mailserver die ik had noodgedwongen extern ondergebracht. Daarmee zijn de externe IP adressen voor mij effectief niks meer waard en is de verbinding verworden tot een onbetrouwbare, slome en daarmee te dure ADSL verbinding.

    Ik ga met m’n met m’n portemonee stemmen. Surfsnel/interNLnet mag wat mij betreft in de stront zakken. De “service” die ze momenteel leveren is volstrekt waardeloos.

  16. Waarom pikken we dit?
    Waarom geen reactie per twitter? Kennelijk werkt niemand in het weekend? De technici wel?

  17. Wat ben ik blij met een onbeveiligd wifi netwerk in mijn buurt. Kan ik nog iets doen. Voor werk en studie valt mijn weekend planning ieder geval nu al in het honderd. Kom op engineers ff opschakelen…dan kan je daarna lekker in de tuin zitten.

  18. In deze hoog technologische tijd kan een internet storing toch niet zolang duren. Behalve als er een behoorlijke brand is ontstaan in jullie enige servercentrum. Een goede serieuze provider heeft toch zeker redundante systemen? Heb het gevoel dat het weer lang gaat duren deze keer. Leuk om eens eerlijk terug te koppelen wat er aan de hand is geeest als de storing is opgelost. We zijn niet allemaal domme klanten!

  19. Concrete eerlijke informatie verstrekking is niet hun ding. Hou het maar vaag dat helpt de klanten weg te gaan…….

  20. al sinds gisteravond heb ik niet via internlnet kunnen internetten. Wat is er aan de hand

  21. Op dit moment ervaren wij storingen op onze Surfsnel diensten. Er wordt door engineers aan een oplossing gewerkt. Zodra wij meer nieuws hebben, melden wij dat uiteraard.

  22. In Groningen al 17 uur geen internet. Service desk alleen bereikbaar op werkdagen….
    Zal inderdaad wel weer tot maandag duren net zoals met kerst 2012…
    En dat in 2014.

  23. Hier ook geen verbinding vanmorgen
    Wat ik vervelend vindt is dat telefonisch geen melding wordt
    gemaakt van deze storing
    Ik moet nu bij de buren verbinding maken met deze site

  24. Ik las ergens dat je (bij Ziggo) de dns server van Google kunt gebruiken.:
    dns primary 8.8.8.8 dns secondary 8.8.4.4 cmd ipconfig/flushdns
    Helaas werkt dit bij niet. Heeft dit bij iemand wel een goed resultaat of heeft iemand een andere (tijdelijke) oplossing?

  25. In Tilburg heeft InterNLnet ook alweer problemen. Hoewel de website meldt dat de storing is opgelost werkt het in Tilburg ook niet. Sinds de overname door Tele2 nemen de storingen enorm toe. Helaas herken ik ook dat de storingen vaak pas in de loop van de week worden opgelost. De helpdesk is onbereikbaar vaak ook na het weekeinde. Ik verlang naar de tijd dat InterNLnet de perfecte provider van NL was.

  26. Ook hier in Delft sinds ik thuiskwam (maar wellicht al eerder)(weer eens) geen internet….en ja via de website laten weten dat het maar een paar klanten betrof :-(….en dat het verholpen is…..) Maar eens denken om terug te gaan naar ziggo. Minstens even snel en voordeliger. Helaas dan geen vast Ip adres. Gelukkig kon ik nog iets op een onbeveiligd wifi neteerk 🙂

  27. Dit jaar toch regelmatig langdurige storingen. Ben benieuwd naar de achtergrond van deze instabiliteit. Zou Tele2, als moederbedrijf, dat kunnen toelichten?

  28. Volgens de website van InterNLnet zou de storing met surfsnel inmiddels verholpen zijn. Hier in Lelystad zit ik al sinds 17.15 uur zonder internet. Het is nu 23.00 uur. InterNLnet kennende zal ik pas maandag in de loop van de dag weer internet hebben omdat ze ’s avonds en in het weekend op geen enkele manier bereikbaar zijn voor hun klanten en ook volgens mij geen storingsdienst hebben die buiten kantoortijden hun eigen netwerk monitort. Zo heb ik in 2012 de hele kerst zonder internet gezeten nadat op kerstavond een storing plaatsvond. De 27e rond 9.30 uur (eerste werkdag) werkte het toen weer. Tijd voor wat anders…

  29. De storing duurt nu al bijna 5 uur. Gestart 17.30. De afgelopen maanden toch wel erg vaak DNS storingen.

Reageren is niet meer mogelijk.