11 okt

Storing ADSL van KPN (landelijk)

Als gevolg van een storing aan het ADSL van KPN netwerk kan het zijn dat er geen verbinding
gemaakt kan worden met het internet.

Technici zijn op de hoogte van deze storing en werken zo hard mogelijk aan een oplossing.

Update:  “Regio’s door het hele land worden getroffen door de storing, omdat een knooppunt in het netwerk de problemen veroorzaakt”, aldus een woordvoerder van KPN. “Tot een paar honderdduizend gebruikers hebben er last van.” (bron: Nu.nl)

123 reacties op deze storing:

  1. Sinds de landelijke storing heb ik nog steeds traag internet met uitval.
    Zit in de regio Rotterdam Ommoord

  2. Na 4 dagen nog steeds zonder internet (Xs4all, Apeldoorn). We bellen iedere dag naar xs4all, maar ze zeggen telkens dat ze het nog niet gevonden hebben.

    Nieuwe klanten garanderen ze dat die geen dag offline zijn. Hiervoor stellen ze een UMTS stick beschikbaar. Bestaande klanten laten ze gewoon dagen lang zonder internet zitten. We gaan er vandaag maar weer om vragen.
    Dacht dat XS4all duurder was omdat het zo’n goede provider is. Nou, denk dat het tijd wordt om eens naar een andere te gaan voor minder geld.
    Maar laten ze eerst maar het internet op orde maken.

  3. Storing in Ede ook nog niet verholpen. Kan niet draadloss internetten. Wel bedraad. Telefoon geeftgesprekstoon.
    Kan iemand van kpn even de moeite nemen om te reageren en een emailadres beschikbaar geven om klachten te melden?
    Of eigenlijk in eerste instantie om de storing te melden?!

    • Als er geen storing staat, betekent het hoogstwaarschijnlijk dat enkel uw verbinding niet in orde is. Voor individuele storingen wordt er natuurlijk geen melding gemaakt. U dient echter eerst altijd telefonisch contact op te nemen met uw provider.

  4. Gisteren, 12 okt.viel de tv een paar keer spontaan uit tussen 18 u en 20 u. Wij ons zorgen maken of onze het Zou begeven. Gelukkig,na het lezen van deze berichten is de storing dus veroorzaakt door KPN. Opluchting. Nu…….

  5. Zwolle en omstreken ook nog steeds niet opgelost! Nu al 3 dagen zonder internet, ben er helemaal klaar mee

  6. Mijn telefoon kraakt of hij doet het helemaal niet, geen problemen met het internet..
    Sommige buren hebben ook krakende telefoons…waardeloos.
    Wij wonen in Noordwijk ZH

  7. Plaats: Groningen.
    Ik heb vanaf maandagmorgen geen toegang tot het internet.
    Melding Speedtouch router/modem: DSL connection is down ….
    Behoort alles nu weer goed te werken? Ligt het probleem nu bij mij?
    Wat is de stand van zaken??

  8. Dat doe ik de hele tijd al, maar ook dan blijven de ‘Internet’ en de ‘Voice’-lampjes uit en kan ik het modem niet bereiken…

  9. Het vreemdste vind ik nog wel dat ik ook niet meer verbinding kan maken met het modem zelf. Tot vanmorgen was wel gewoon het wireless netwerk (SSID/netwerksleutel) online, en lag alleen de verbinding met buiten eruit. Helpdesk adviseerde het modem geheel te resetten, nu heet hij weer ‘ThomsonXXXXXX’, maar de bijbehorende netwerksleutel invoeren (staat op zijn achterkant) levert ook niets op. ‘Wachten op het netwerk…’ zegt de computer, na een tijdje geeft hij op en ben je nog steeds niet verbonden. En hoe vaak je dat ook probeert (ook met wireless ontvanger ‘Herstellen’ en uit en aan zetten), niets werkt.

    Ook vanmorgen ‘gedraad’ geprobeerd, maar ook dan krijg je op geen enkele manier verbinding met zelfs maar de modem-interface.

    • Dan is de reset blijkbaar niet helemaal goed gegaan. Verstandig is om de reset nogmaals goed uit te voeren. Als de computer draadloos en bedraad de interface van de modem niet kan bereiken, zal de verbinding ook niet werken.

  10. Kon vanaf vrijdag t.m. vandaag niet gebeld worden op vaste telefoonlijn.Ook 2 dagen gene internet.Ook vandaga niet mogelijk om gebeld te worden.
    Regio Strijne (Zuid Holland)

  11. krijg constant foutmeldingen bij het verzenden van mails.
    Foutmelder geeft geen details.
    Kan wel ontvangen, niet verzenden. Soms ineens tien dezelfde mailtjes tegelijk.
    Heel vervelend.

  12. Sinds een harde reset van modem krijg ik trouwens ook geen verbinding meer met modem vanaf de computers (draadloos netwerk). Hij is teruggegaan naar fabrieksinstellingen, maar als je wachtwoord invult dat achterop modem staat, krijg je gewoon GEEN verbinding met dat modem (wat je ook probeert).

Reageren is niet meer mogelijk.