11 okt

Storing ADSL van KPN (landelijk)

Als gevolg van een storing aan het ADSL van KPN netwerk kan het zijn dat er geen verbinding
gemaakt kan worden met het internet.

Technici zijn op de hoogte van deze storing en werken zo hard mogelijk aan een oplossing.

Update:  “Regio’s door het hele land worden getroffen door de storing, omdat een knooppunt in het netwerk de problemen veroorzaakt”, aldus een woordvoerder van KPN. “Tot een paar honderdduizend gebruikers hebben er last van.” (bron: Nu.nl)

123 reacties op deze storing:

  1. Groningen/Lewenborg
    Alles heeft het de hele nacht gedaan, nu weer proberen de poorten open te zeten, hopen dat het goed gaat…

  2. Hier in Krommenie wel internet sinds gistermiddag, maar telefoon geeft alleen ingesprektoon aan. Zijn er meer klanten met belle&surfen die nog steeds geen telefoon hebben? Ik hoor het graag.

  3. Vanochtend weer tot 3 ker toe viel internet weg hier in Rotterdam Ommoord en niet alleen bij mij ook bij mijn buren.En mijn zoon en dochter die in d e omgeving wonen.
    .

  4. ze hebben mij 3 keer gebeld om te verlenging… Ik ben al 8 jaar klant bij KPN, dit jaar was de laatste… Want service, kwaliteit wordt slechter bij KPN.. Ik heb op mijn bedrijf telfort abonnement, nooit probleem gehad. ik betaal veel minder geld voor 20 MB.. Waarom betalen we meer bij KPN??
    Vroeger hadden ze grijze modems, was veel beter, nu sturen ze van die zwarte modem..gaat na 6 maanden zeker kapot. Grijze had 2 antenne, zwarte maar 1.
    Ik vind gewoon niet meer normaal en ik ben blij mee dat ik opgezegd heb..

    SUcces allemaal met internet storingen

    • Als je echt verder met Tele2 wil gaan dan kan ik je vertellen dat de service lang niet in de buurt komt van KPN… Ik heb 2 jaar lang gewerkt voor Tele2 en geloof mij… je zal beter af zijn met KPN dan met Tele2. List en bedrog is niks nieuws van Tele2.

      Maar goed, iedereen zijn eigen keuze niet…

      • De service van kpn wordt de laatstetijd slechter. Ik ga een jaar tele2 proberen, als het me niet bevalt, ga ik dan iets anders zoeken…
        Maar absoluut geen KPN meer. Je betaalt meer bij kpn, en zo vaak storingen.

      • Robert, Wat jij zegt klopt van geen kanten. Tele2 is absoluut gen list en bedrog.
        Welk bedrijf verhoogt constant de prijzen >? juist KPN. Dat is list en bedrog.

  5. Ik heb vandaag mijn abonnement bij KPN opgezegd. Ik vind echt niet normaal meer van kpn…Ik heb internetplusbellen extra. Ik krijg 8 MB internet thuis, ik woon heel dichtbij centraal. DUs wat ik niet snap, waarom betaal ik volle extra abonnement?
    2de reden, Ik heb vorigemaand mijn abonnement verlengd, ik zou volgens hun 5 euro korting krijgen in de maand en binnen 14 dagen bevestigingbrief, al een maand heb ik niks gehad…

    Vandaag heb ik hun gebeld over die storing en ondertussen heb ik die bevestigingsbrief gevraagd, wat ik van hun hoorde, dat mijn abonnement terugging naar internetplusbellen BASIS.. en staat geen korting vermeld.. en toen ik zei toen, gelijk opzeggen…. Ik heb nu tele2 aangevraagd. 60MB internet voor zelfde prijs.. als ik 50 MB binnen krijg is wel genoeg… WEG MET DIE KPN……

  6. wij zitten sinds vanmorgen vroeg al zonder internet. Wij wonen in bleiswijk. Het is gek dat er een paar straten verder wel internet is van kpn. Kunnen wij nou het beste resetten? Wij hebben interactieve tv en internet plus bellen. Tv en telefoon werken wel.hoe lang gaatt dit nog duren? Gelukkig heb ik internet op mijn mobiele telefoon.

  7. Heeft digitenne van kpn ook te maken met de storing?? Heb op dit moment geen ontvangst! Brand is overigens erger hoor!! Het zal allemaal wel goed komen!
    Gr. Erwin

  8. houten nog steeds geen verbinding hoop dat het snel wordt opgelost kan nu reageren omdat ik een vodafone stik heb staat los van adsl

    • Hey Petra,

      Dat was mijn vraag ook eigenlijk, bij mij stoort het als de mieter! (Enschede)
      Is het bij jullie al opgelost?
      Groeten Erwin.

  9. In Maastricht ook al de hele dag geen internet, en daar baal ik behoorlijk van aangezien ik van huis uit werk en internet dus onmisbaar is. Gebrek aan informatievoorziening vanuit KPN is een bijzonder slechte zaak. Nee hiermee scoren ze geen punten.

  10. had ook het probleem niet bellen en gebeld worden
    heb modum aan en uitgezet en internet via pc opnieuw opgestart
    kreeg melding probleem internet deze opnieuw gestart en toen werkte internet
    weer en kon ik weer bellen tevens brande alle lampjes weer groen op de modum
    veel succes

    Leon

  11. Sorry, ben maar simpele eindgebruiker, dit gaat mij boven de pet. Ik denk dat ik de automatische betaling aan KPN maar stopzet.

    • Helpt je alleen meer in de problemen en verder van de oplossing. Juridisch staat KPN in haar recht om alsnog het maandbedrag te innen (desnoods via incassobureau). Als de draadloze router door KPN geleverd is, dan moeten ze helpen met het herstellen van de draadloze verbinding. Is het apparaat zelf aangeschaft, dan ben je volledig zelf verantwoordelijk voor de werking ervan. Meestal heeft de fabrikant een helpdesk en kan evengoed de verbinding met wat instructies herstellen.

      Daarnaast kan een internetprovider juridisch gezien in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden voor het niet werken van draadloos internet. Wel moeten ze voor een goed functionerende draadloze router zorgen, mits de router door de provider geleverd is bij het betreffende abonnement en binnen de garantie/bruikleen valt.

  12. Sinds de storing werkt mijn draadloos internet niet meer. Kan geen netwerk vinden enz. Met een touwtje ertussen werkt wel, maar ik wil draadloos. En nu?

    • Makkelijkste oplossing: haal de stekkers van zowel de draadloze router als het modem uit het stopcontact. Wacht even en stop vervolgens alleen de stekker van het modem terug in het stopcontact. Wacht totdat het modem volledig weer volledig is opgestart en stop dan de stekker van de router erin.

      Minder makkelijke oplossing: router terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren.

    • Kan wel zijn, maar als je wil internetten via je mobiel? Bij mij werkt dat in ieder geval niet. Misschien is het dat wat Li bedoelde met zijn/haar vraag…

      • Dan is het misschien een ander technisch probleem… Kan wel internetten via m’n mobiel, maar ben telefonisch niet bereikbaar..??? Morgen maar eens verder kijken… In ieder geval bedankt voor de reactie

    • Die mogelijkheid bestaat. Interactieve TV maakt gebruikt van het IP netwerk (= alles wat over internet protocol loopt) van KPN. Het enige wat je kan doen is even afwachten of het uit zichzelf oplost. Daarnaast kan je in de loop van de avond een herstart van de digitale tv-ontvanger proberen, mocht er niks veranderen.

  13. Hier (Groningen) ook al de gehele dag geen internet, is al bekend wanneer dze dit hopen opgelost te hebben? De site van kpn geeft bar weinig informatie…

  14. Internet intussen wel mogelijk (zie deze reactie) maar bellen met de vaste lijn nog steeds niet in Eindhoven (Woensel)

    • modem aan en uitzetten en verbinding internet modum opnieuw
      opstarten en toen kon ik weer bellen en gebeld worden
      heb ADSL

  15. Na een week vol met uitvallen van bellen en internet (is vorige week maandag 4 okt al begonnen) en het betalen van een ,door de kpn ingehuurde monteur ,kosten 110 euro, want het zou zogenaamd aan ons liggen, zijn we vrijdag gebeld door de servicemonteur dat het eaan hun ligt . Nu nog steeds geen goede telefoon en internet (internet is ontzettend traag) en nu maar hopen dat we ons geld terug krijgen

  16. In Tiel nog steeds geen internet. Na een weekend vol met korte storingen is dit toch wel het toppunt. Tijd voor een nieuwe provider!

  17. Nou het advies (antwoord) om te resetten is flut. Internet is na reset nog steeds niet aanwezig.

    • Hihi,

      Dus ik hoef geen verlof op te nemen om het modem te gaan resetten in Valkenburg a/d Geul.

  18. Hele dag al geen Internet. Op teletext 121 wel bericht maar niets over een mogelijke oplossing. Uitgerekend vandaag dat il vanwege een mogelijk sterfgeval vanalles moet regelen.
    Succes iedereen.
    Rob

  19. Goddank werkt het eindelijk weer, ik heb nou al 3x in een paar maanden last gehad van internet storingen.
    Wat een gekloot altijd weer, precies als ik m’n data van thuis nodig heb doet het internet het weer niet.

  20. Hier al sinds ik wakker ben ongeveer 8.30.
    Steeds is de verbinding weg. En doet ie het wel is het zeer onstabiel.
    Daar betaal je je centen dan voor. Bellen naar de klantenservice haalt niks uit.
    Die weten zogenaamd nergens van

    Slecht zaak van KPN

  21. Aan allen het advies om in ieder geval een modem herstart te proberen. Haal de stekker van de modem uit het stopcontact, wacht 1 minuut en stop vervolgens weer de stekker in het stopcontact.

Reageren is niet meer mogelijk.