21 okt

ADSL-netwerk (Internet en vast bellen), verschillende locaties

Momenteel kunt u problemen ondervinden in de onderstaande regio’s met internet en vast bellen:

– Almere,
– Amersfoort,
– Leusden,
– Amerongen,
– Almelo,
– Best,
– Doorn,
– Eindhoven,
– Harderwijk,
– Helmond,
– Ijsselstein,
– Maarssen,
– Maastricht,
– Spakenburg,
– Sittard,
– Uden,
– Weert
– Valkenswaard

Update (zaterdag 22 oktober 2011, 16:00): “Vrijdagmiddag rond 14.15 uur werd de kabel beschadigd door werk op een terrein van ProRail. Omdat er zand over de kabel was gestort, duurde het lang voor de herstelwerkzaamheden konden beginnen.” (bron: RTV Utrecht)

Update (zaterdag 22 oktober 2011, 20:00): Volgens Telfort wordt in de loop van de avond het herstel verwacht.

24 reacties op deze storing:

  1. excuses voor het ongemak ……..

    nog steeds geen internet , lastig hoor !!!
    gelukkig werkt mobiele internet wel , en heb ik me gsm als modem in gerbuik op mn laptop , dat kan nu nog straks als ik moet verlengen wordt ook dat een ander verhaal!!

    In afwachtinge van werkend internet ……… 🙂

  2. Inmiddels meldt Telfort (eindelijk) wat er aan de hand is en wanneer ze denken dat het is opgelost. Zaterdagavond.

  3. Ik erger me nog het meest aan de klungel die de kabel beschadigd heeft daar bij Prorail, en dan vrolijk er weer zand overheen gooit.

    @Kor, Telfort =KPN=XS4all=???? Dus wie?

  4. Ik erger me nog het meest aan de klungel die de kabel beschadigd heeft daar bij Prorail, en dan vrolijk er weer zand overheen gooit.

  5. Heb snel prepaid internetkaart gehaald voor € 5 bij vodafone met 22,50 tegoed enne dat werkt tenminste……….

    Maar klopt het dat zelfs het dsl lampje nu uitblijft?

  6. Koop anders gewoon een prepaid dongeltje bij Albert Hein voor dit soort gevallen en declareer zo nu en dan even een factuur bij de provider. Werkt prima!!!

  7. ik heb internet+vast bellen. Sinds donderdag problemen met telefoon (ruis en lange pauzes tijdens bellen) en uitvallen van internet. Ik woon in amsterdam. Nog meer mensen uit deze stad die er last van hebben?

  8. IJsselstein reg Utrecht al sinds gisteren storing netwerk. Wij hebben een Vodafone abbo. Ik denk ook idd dat het een netwerkprobleem is en niet een provider probleem. Iemand al nieuws?

  9. Het is een algemenere storing aan de backbone. Op een zeer lastige plaats (onder een spoortraject) moet de kabel opnieuw worden gelast.
    Ik neem aan dat die mensen nu niet zitten koffie te drinken, maar uitermate goed hun best doen.

    Mijn probleem is met Telfort, daar heb ik een contract mee. En zij informeren, zoals altijd hun klanten niet. Deze moeten op forums en andere sites zelf achter de status aan zoeken. Telfort heeft vaker beloofd haar klanten goed op de hoogte te houden, juist in deze situaties. Maar de praktijk wijst uit dat zij weer zwaar aan het verzuimen zijn.
    Tijd om morgen eens te gaan shoppen voor een nieuwe provider.
    Heeft er iemand leuke aanbiedingen gezien?
    Zijn er providers die mij wel graag als klant willen hebben?

  10. Ik moet zeggen dat ik weinig last van storingen heb met telfort, behalve nu en een jaar ofzo geleden toen was er een grote kabel kapot gegraven. Nu zal er ook wel iets ernstigs zijn. Mensen, het is mooi weer, als je internet alleen voor prive hebt is het toch niet zo’n ramp?
    Maar ik hoop ook wel dat het vlug hersteld is.

  11. Zit al vanaf donderdag zonder internet. Telfort, centrum Eindhoven. Mijn ouders hebben kabel UPC, nooit problemen, terwijl het bij Telfort wel erg vaak te doen is.

  12. het is niet alleen telfort maar alle adsl providers in deze regios eerder een probleem bij de netbeheerder dan bij de providers

  13. Ik snap niet dat ze hun bericht niet updaten. Wie, wat, waar, wanneer… daar heb je als betalende klant toch recht op?! Al 20 uur geen internet en 20 uur ’tzelfde bericht

  14. duurt wel erg lang. en idd nergens te vinden hoe lang het ongeveer gaat duren. snap best dat je er een keer een tijdje storing hebt maar zolang!!! ik ga me ook eens verdiepen in andere providers.

  15. Ik ga het advies van Cor volgen. Het is goed geweest. Storingen zijn altijd mogelijk, maar je klanten niet op de hoogte houden is onvergefelijk. We liggen er nu 20 uur uit en nog steeds maar een bericht op de telfort website. Caberg maastricht.

  16. Ook ik wil graag meer info…. of het al duidelijk is hoe lang dit gaat duren bijvoorbeeld.

    Bij voorbaat dank

  17. Heb al sinds gistermiddag half drie problemen. Nergens te vinden hoe lang dit nog gaat duren. Is er in sommige regio’s alweer internet?

  18. Dit is al de 3e keer dit jaar. Zodra telfort weer online is zeg ik mn abbo op in ruil voor een betrouwbare provider. Voor my NOOIT meer een zg goedkope provider als Telfort.

Reageren is niet meer mogelijk.