03 mrt

Internet storing (opgelost)

Begintijd 3 maart 2014, rond 19:00
Eindtijd 4 maart 2014, 00:12

Er komen veel meldingen binnen van InterNLnet gebruikers, die geen internetverbinding meer hebben. Ondervindt u ook een storing met InterNLnet? Graag hieronder een reactie achterlaten.

Update 21:20 De provider heeft zojuist hier een update gegeven:

“Op dit moment is er wederom een storing op ons storage platform. We werken samen met specialisten van de leverancier aan een oplossing. Zodra wij zicht hebben op een oplostijd dan zullen we dat hier melden.”

Wat is een storage platform? Uw computer heeft een harde schijf, waar alle data wordt bewaard. Bij grotere providers zit de harde schijf van de computer, beter bekend als server soms niet in de fysieke machine zelf, maar in een aparte machine met vrijwel enkel harde schijven, de storage. Servers zijn verbonden met deze storage kast en slaan daar alles op. Dit doet men om massa opslag efficient te laten verlopen. Echter bij storing, zitten de servers dus zonder hun harde schijf en functioneren daardoor niet meer (terwijl deze servers zelf in principe in orde kunnen zijn). Het internet kan dan uitvallen, als bijvoorbeeld de servers waar de modems aan moeten melden niet meer bereikbaar zijn.

Update 22:51 De provider heeft zojuist een nieuwe update gegeven:

“Op dit moment zijn de technische problemen opgelost. Dit betekend echter nog niet dat alle diensten per direct zullen werken. Wij verwachten in het aankomende uur alle diensten weer online te krijgen.”

Update 00:12 De provider heeft zojuist een nieuwe update gegeven:

“Op dit moment zijn alle problemen opgelost.”

62 reacties op deze storing:

  1. Ik ervaar nog steeds problemen hier in Amsterdam zeeburg!!! Internet knalt er om de haverklap uit, zowel gister als vanochtend. Telefoon werkt soms wel soms niet of de verbinding wordt midden in een telefoongesprek afgekapt. Met mijn optibel telefoon krijg ik de klantenservice van InterNLnet niet te pakken dus met mobiel bellen….na 15 minuten nog steeds in de wacht…krijg je de optie om voicemail in te spreken zodat ze je op een rustiger tijdstip kunnen terugbellen…ik wil er gebruik van maken…wordt zo de verbinding verbroken!!!
    Ben altijd heel tevreden geweest maar de laatste tijd is het knudde met deze provider en slecht bereikbaar.

  2. Oh nee: alweer geen internet.
    Ochtend van woensdag 5 maart in de Oosterparkbuurt van Amsterdam. Derde dag op rij 🙁

  3. In Rotterdam werkt het ook nog steeds niet… Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden.

  4. Hier in Nieuwegein ook al twee dagen problemen. Maar daarvoor ook bij tijd en wijle. De helpdesk scheepte me af met een verwijzing naar de handleiding van mijn modem. Maar volgens een geraadpleegde computerexpert had internlnet problemen met de DNS-server. Dit heb ik toen per mail gemeld. Geen reactie. Vele jaren geleden koos ik voor internlnet vanwege de toen geroemde goede service en deskundige helpdesk. Maar daarvan is nu blijkbaar geen sprake meer. Misschien tijd om een andere provider te zoeken.

  5. Vele jaren geleden heb ik voor internlnet gekozen vanwege de op dat moment geroemde goede service en zeer deskundige helpdesk. Daarmee heb ik destijds ook goede ervaringen gehad. Maar de recente twee keer dat ik de helpdesk nodig had vanwege onder meer verbindingsprobemen werd ik afgescheept met een verwijzing naar de handleiding van mijn modem. Een computerexpert die ik toen zelf te hulp riep constateerde dat er een probleem was met de DNS server van internlnet. Dit heb ik per mail gemeld. Hierop geen enkele reactie. Misschien toch tijd om over te stappen naar een andere provider? Zeker gezien de problemen van afgelopen tijd.

  6. Op dit moment zijn de technische problemen opgelost. Dit betekend echter nog niet dat alle diensten per direct zullen werken. Wij verwachten in het aankomende uur alle diensten weer online te krijgen.

  7. 22.29 uur Veenendaal
    Er is weer leven op de lijn. Mail en internet weer up and running.

  8. Behalve in de zeldzame gevallen dat ook geen telefoonverbinding mogelijk is: een op de band ingesproken boodschap in anderhalf woord kan erg behulpzaam zijn. Eenvoudig: ‘We weten het en werken eraan’.

  9. Bevestigd, A-Dam Oost sings ~20u geen verbinding. Laten we hopen dat het snel opgelost is. Wat storage met routers te maken heeft is nog de vraag. Normaal gesproken is InterNL een topprovider en service was al jaren goed (paar keer per jaar modem herstarten en that’s it).

  10. Amsterdam Oostelijk Havengebied glasvezel, al de hele avond geen sjoege. Net modem herstart maar maakt geen verschil.

  11. InterNLnet is een onderdeel van Tele2 nu.
    Misschien daar klagen?
    Of is de helpdesk daar ook alleen tijdens
    kantooruren bereikbaar?

    Nog steeds niks hier in A’dam Zeeburg

Reageren is niet meer mogelijk.