03 mrt

Internet storing (opgelost)

Begintijd 3 maart 2014, rond 19:00
Eindtijd 4 maart 2014, 00:12

Er komen veel meldingen binnen van InterNLnet gebruikers, die geen internetverbinding meer hebben. Ondervindt u ook een storing met InterNLnet? Graag hieronder een reactie achterlaten.

Update 21:20 De provider heeft zojuist hier een update gegeven:

“Op dit moment is er wederom een storing op ons storage platform. We werken samen met specialisten van de leverancier aan een oplossing. Zodra wij zicht hebben op een oplostijd dan zullen we dat hier melden.”

Wat is een storage platform? Uw computer heeft een harde schijf, waar alle data wordt bewaard. Bij grotere providers zit de harde schijf van de computer, beter bekend als server soms niet in de fysieke machine zelf, maar in een aparte machine met vrijwel enkel harde schijven, de storage. Servers zijn verbonden met deze storage kast en slaan daar alles op. Dit doet men om massa opslag efficient te laten verlopen. Echter bij storing, zitten de servers dus zonder hun harde schijf en functioneren daardoor niet meer (terwijl deze servers zelf in principe in orde kunnen zijn). Het internet kan dan uitvallen, als bijvoorbeeld de servers waar de modems aan moeten melden niet meer bereikbaar zijn.

Update 22:51 De provider heeft zojuist een nieuwe update gegeven:

“Op dit moment zijn de technische problemen opgelost. Dit betekend echter nog niet dat alle diensten per direct zullen werken. Wij verwachten in het aankomende uur alle diensten weer online te krijgen.”

Update 00:12 De provider heeft zojuist een nieuwe update gegeven:

“Op dit moment zijn alle problemen opgelost.”

62 reacties op deze storing:

  1. in Barendrecht nog steeds geen internet. DNS server down lijkt het.
    Op zich baal ik van storingen maar die gebeuren nu eenmaal. De uptime van nlnet is nog niet zo slecht.
    wat bedroevend is, is het gebrek aan communicatie. Een klein berichtje op de website of een verwijzing naar deze site zou wel zo netjes zijn

  2. 21 uur 49 Gelukkig heeft de buurman een andere provider en kan ik mijn werk voor morgen afhandelen.
    Wat een gedoe en weer die nikszeggende mededeling “we hebben een storing”ja dat weten wij ook. Ook antwoordapparaat geeft geen info
    Grroet uit Amsterdam Centrum

  3. Hier in het Oostelijk Havengebied in Amsterdam geen internet, in ieder geval geen DNS. Niets over te vinden op de site van InterNLnet. Nooit een verklaring of excuus gezien voor de eerdere storingen. Telefonisch onbereikbaar. Laatste tweet op hun officiële account uit 2012. Wat een intens incompetente middeleeuwse kutprovider. Waar is het toch misgegaan met InterNLnet?

  4. In Castricum en Alkmaar ook geen internet, redelijk bedroevend.
    Het was altijd goed, maar de prijs/kwaliteit wordt steeds slechter.

  5. InterNLnet: is het uw gewoonte om via een website van derden te communiceren?

    Bovendien is het natuurlijk vreemd dat een helpdesk tbv internet gewoon dicht is na kantooruren.

    • Meerdere providers kijken/melden hier soms storingen, eerder dan op hun eigen site. Gewoonweg omdat de snelheid van informatie verspreiding in sommige gevallen sneller is op andere plekken en gebruikers graag geïnformeerd worden, daar waar ze zitten.

      Het doel blijft om mensen up-to-date te houden, waarvoor complimenten aan de provider.

  6. Ik weet niet de ‘knappe koppen’ van DELL gedaan hebben, maar ik kan weer niet mijn zakelijke email, van belang voor morgen, er uit krijgen. Hier thuis kan ik het tij niet meer keren. We gaan zeker over, na ruim 20jr, op een andere provider. Zelfs na 18.00 uur is er niemand meer te bereiken voor info. Dan is wel eens anders geweest.

  7. Hier in rotterdam ook sinds 19.00 uur geen internet verbinding. Dat is lastig maar ik moet we kwijr dat dat voor het eerst in deruim 20 jaar dat ik bij internlnet ben voorkomt. Dus geen gemopper maar wel succes toegewenst bij het verhelpen.

  8. Op dit is er wederom een storing op ons storage platform. We werken samen met specialisten van de leverancier aan een oplossing. Zodra wij zicht hebben op een oplos-tijd dan zullen we dat hier melden.

  9. Hier in Amsterdam Oost ook geen Internet verbinding vanaf een uur of 20:00. Fijn dat deze site er is. InterNLNet zelf biedt geen enkele informatie, ook niet via Twitter.

  10. Was het gisteren alleen mail verkeer wat stil lag, nu hebben wij hier (Oisterwijk) geen internet, geen mail maar ook onze telefoon doet het niet meer. Mensen die ons bellen krijgen te horen een niet bestaand nummer te draaien. En inderdaad geen enkele info vanuit InterNLnet naar hun klanten. Heel jammer en teleurstellend.

  11. Hier in Groningen ook helaas geen internet van InterNLnet. Jammer dat er geen storingsnummer voor buiten kantoortijden is. Wellicht tijd voor een andere provider.

  12. Opnieuw ligt alles eruit bij interNLnet! Was het gisteren alleen de mail, nu ligt ook internet eruit. En weer geen bericht op hun, dit keer wèl bereikbare, website.
    Communiceer nou eens mensen. Je laat je klanten toch niet in het ongewisse!!

  13. Hier nu ook al (de zoveelste) x onbereikbaar via mail en evenmin internet via internl. Het is de vierde keer in een maand. Is dat normaal??

  14. Ook hier in Eindhoven geen internet!! Wel verbinding modem en opnieuw opgestart, géén resultaat!

  15. Fysiek wel verbinding maar totaal geen internet. Ook restart router helpt niet. DDoS aanval heeft blijkbaar veel impact.
    Tot 18:00h nog verbinding gehad. Hoop dat hier sprake is van supportteam.

  16. Gister geen last, nu helemaal geen internet verbinding! Ik zie wel mijn wifi netwerk maar geen connection. Asap oplossen aub!

  17. Al 2 dagen mail problemen…nu ligt de hele internet er uit! Internlnet doe er alsjeblieft iets aan!

Reageren is niet meer mogelijk.