04 aug

Storing internet, bellen, interactieve tv in meerdere regio’s (opgelost)

begintijd 15:20
eindtijd onbekend

Er is op dit moment een storing in meerdere regio’s op de glasvezel verbinding. Hierdoor is het mogelijk dat u geen internet, interactive tv en of vast bellen heeft. We werken aan een oplossing.

Update 19:30
De monteur zal naar verwachting rond 20.00 uur op locatie zijn en zal onderzoek doen naar het probleem.

Update 20:00 uur
De monteur is momenteel op locatie en is begonnen aan het onderzoek naar de oorzaak van het probleem.

Update 21:00 uur
De monteur heeft de oorzaak nog niet kunnen achterhalen en het onderzoek is nog in volle gang.

Update 22:20 uur
Er is op een stuk glasvezel abnormale demping waarde ontdekt. Hierdoor treedt er signaal verlies op in de kabel. Men is aan het onderzoeken wat de oorzaak hiervan is. Daarnaast gaat men nu kijken naar het omleiden van internetverkeer, om dit als tijdelijke oplossing te hebben.

Update 23:15 uur
Oplossing is in zicht. Men is nu stap voor stap verbindingen aan het laten opkomen.

De storing treft onderstaande regio’s:

Almelo
Amersfoort
Amsterdam
Apeldoorn
Coevorden
Deurne
Den Bosch
Deventer
Diemen
Dieren
Driebergen
Druten
Eindhoven
Eindhoven
Elburg
Emmen
Enschede
Groningen
Harderwijk
Helmond
Hengelo
Huizen
Lochem
Maastricht
Nieuwegein
Nijmegen
Oldenzaal
Raalte
Sliedrecht
Tilburg
Utrecht
Venlo
Venray

59 reacties op deze storing:

  1. Bravo, na al die tijd ontdekken dat er een demping onderweg is. Dit kan veel sneller, en raar dat Telfort niet over een redundant netwerk beschikt.

    Dit duurt heel lang, ik kan het weten, ik ben zelf namelijk glasvezelmonteur. Met een beetje pech moet er een nieuwe kabel geblazen worden en dan nog aflassen.

  2. Toch vreemd dat het zo lang duurt en dat er niet eens een backup systeem voorhanden is. Zo goedkoop is Vodafone nou ook weer niet.

    • Omdat zoiets bakken met geld kost en ze gewoonweg dat niet economisch rendabel krijgen op normale prijzen. Glasvezel de grond in krijgen is kostbaar en hangt een aardig prijskaartje aan. Daarnaast is de kans dat er iets mis is met de glasvezel erg klein. Vaak ligt het aan apparatuur en is zo vervangen.

    • Er gaat vaak maar letterlijk 1 of 2 heen. Pas als er echt zwaar materiaal vervangen moet worden, komt er een heel team aan. Dat is meestal wanneer een groot stuk kabel of dergelijke vervangen moet worden.

      Als het werkt in een kast is, dan meestal niet. Je kan immers moeilijk met 10 man voor een kast gaan staan.

  3. Voor het eerst te maken met een echte storing van telfort, jammer maar niets aan te doen lijkt mij. Men geeft aan ermee bezig te zijn, dus, lekker lang met de hond wandelen en morgen vroeg hopen dat alles weer als vanouds is….

  4. In die zin is het wel onacceptable omdat door storing noch noodoproep via telefoon kunt doen noch kun je nooduitzendingen op ned 1,2 en 3 zien in geval van lokaal of natinaal noodsituaties. Onze providers (Vodafone) zijn nogal makkelijk met het zeggen dat hun partners netwerk beheren. Wij hebben een overeenkomst met provider dat hij diensten en produkten levererd zoals afspraak. Dat provider diensten uitbesteed zal niks aan verantwoordelijk veranderen.

    • Kinderdijk wordt ook niet genoemd. Gisteravond maar weer eens een breiwerkje gepakt. Storing kan altijd voorkomen, hoop fdat het voorlopig niet meer voor zal komen. Het is een peperduur abonnement van Telfort.

  5. Ik snap sommige reacties niet: ‘onacceptabel!’,’geen backup’ etc etc. Als je wil dat het volledig fail-proof is dan zou je meer dan het dubbele voor het abonnement betalen.

    Uit eigen ervaring weet ik dat het zoeken naar de oorzaak de meeste tijd kost, zeker als het diep in het netwerk mis gaat. Dat er een monteur na 4 uur onderweg is zou ook kunnen komen dat voor die tijd gezocht is waar het probleem zit. En als je niet weet waar het mis gaat – waar stuur je dan de monteur heen?

  6. Storing Arnhem

    Ook in Arnhem is er storing! Na een 3 keer bellen (a €0,50 per minuut) kreeg ik net voor negenen een bandje dat de klantenservice bereikbaar is tot 21.00 uur.

    #lame #service? #kostenmakenvoorhulp?

  7. Regio Brummen (eerbeek) heeft ook storing hoor! Belachelijk dat de storing om half 4 bekend is en er pas om half 8 een monteur naartoe is gestuurd..

  8. Ongelofelijk dat dit zo lang kan duren! Waarschijnlijk is iedereen met vakantie.. Kan echt niet zo lang een storing!
    Mijn personeel vanmiddag om 15 noodgedwongen naar huis gestuurd omdat alles plat ligt en dus niet bereikbaar per mail, telefoon etc. Bij thuiskomst blijkt KPN Glasvezel gewoon perfect te werken. Zakelijk maar weer terug asap.

  9. Net afgelopen week over een nieuw contract met Telfort getelefoneerd, kan gelukkig binnen 14 dagen afzeggen. Glasvezel leek mooi maar nog nooit zoveel problemen gehad. Het grootste nadeel is dat je bij een storing dan alles (tv, internet en telefonie) kwijt bent. Overweeg sterk weer separate abo’s te nemen zodat er in ieder geval nog iets functioneert.

    • Als het vaker voorkomt, ga ik daar zeker ook over nadenken. 65,00 euro in de maand mag je wel wat verwachten. Telfort.

  10. Glasvezel gereed op de toekomst.
    1 datacenter down en half Nederland zit zonder diensten.
    Begrijp niet dat er geen backup is.

  11. Met name voor mensen die (werk)afhankelijk zijn van internet is het een must om klanten min. per 30 min. op de hoogte te houden over de vorderingen en een inschatting te geven van hoe lang het vermoedelijk nog duurt. Net werd een update gegeven zo’n 3 uur na de vorige. En dat het 4 uur moet duren voordat een monteur ter plaatse is vind ik gezien de grote omvang onacceptabel

  12. Wierden ook al vanaf vanmiddag zonder internet, tv en telefoon.

    Straatje schoon van provider? helaas is dat de partij waarmee ik een contract heb. Gelukkig nog maar 27 dagen

  13. Deed me tv aan doet het niet alle stekkers eruit gehaald paar minuten wachten en het doet niets , zit nog steeds te wachten op verbinding erg vervelend geen tv

  14. Beste mensen, het is geen probleem van 1 provider, maar van 1 netwerkprovider. Op uw werk loopt het systeem ook nooi vast natuurlijk. En ja dan mag je blij zijn dat je collega van ICT alle updates ‘s-nachts doet, anders was het vaker raak. kortom ga lekker in de tuin aan de slag of praat eens met uw vrouw. Het is net een file, je hebt er geen invloed op, maar wel tijd voor jezelf.

  15. Hier in Zwartemeer (regio emmen) vanaf 3 uur vanmiddag ook storing
    Hier werkt helemaal niets van telfort glasvezel…

  16. Vanaf 15:00 geen verbinding via Vodafone in Amsterdam.
    Het duurt dus 5 uur voordat een monteur onderweg gaat! Die is er vervolgens is na een half uur!!
    En ik maar denken dat UPC erg was!

    Voor mij heeft glasvezel nu wel zijn langste tijd gehad! Dit is onacceptabel !!

  17. Fijn als je voor de zaak afhankelijk bent hiervan en je leest dat Telfort pas na 4 uur in actie komt :-(( dit kost mij veel 3G mb’s. Toch maar weer terug naar KPN zodra het kan.

  18. Duurt het 4uur voordat monteur gaat kijken?! Neem vooral al de tijd laat je niet haasten …….

  19. Dit ligt niet perse aan Telfort. Meerdere providers waaronder Vodafone, Fiber, Lijbrandt en Solcon hebben bevestigd ook last van deze glasvezel storing. Deze nemen glasvezel van een netwerkprovider af en deze dient het ook op te lossen. Daar kunnen de providers helaas weinig zelf aan doen, dat het bijvoorbeeld een aantal uren heeft geduurd om een monteur op de juiste plek te krijgen.

  20. In Amsterdam vanaf vanmiddag geen vaste telefoon, geen internet en geen tv meer mogelijk via Telfort Glasvezel. Waarom duurt het 4 uur voordat er iemand naar gaat kijken? Had net alles werkend na veel ellende en nu dit!

  21. Ook provider Fiber.nl heeft storing vanaf 14.30u. Klantenservice lan niet zeggen wanneer dit is opgelost? Onacceptabel.

Reageren is niet meer mogelijk.