16 nov

Grote Eurofiber storing in Amsterdam

In de loop van deze ochtend is er een grote storing ontstaan in het netwerk van Eurofiber in de regio Amsterdam. Hierdoor kunnen vooral zakelijke Eurofiber klanten last hebben van netwerk problemen en storing met hun zakelijke glasvezel verbinding.

De provider vermoedt dat er door graafwerkzaamheden bekabeling is geraakt en deze de storing heeft veroorzaakt. Men is inmiddels ter plaatse voor onderzoek.

Update 16 november 2021, 14:00

De schade is inmiddels getraceerd. Het gaat om complexe kabelschade (in totaal 3×144 glasvezels geraakt). De onderaannemer van Eurofiber is nu met veel mankracht aanwezig om de schade te herstellen. Eerste indicatie is dat het tot na middernacht gaat duren, voordat de schade in geheel hersteld is.

Update 16 november 2021, 14:28

De onderaannemer is gestart met herstelwerkzaamheden. Worden nu 2 glasvezel kabels geblazen op nieuwe. Zo ziet inblazen van glasvezel kabels eruit:

Update 16 november 2021, 18:20

Laswerkzaamheden van de nieuwe glasvezelkabels is in gang gezet. Netwerken beginnen zich langzaam te herstellen.

Update 16 november 2021, 21:42

De onderaannemer van de herstelwerkzaamheden meldt dat de helft van het laswerk is voltooid. Men werkt nog steeds door, om alle verbindingen in de loop van de avond/nacht volledig te hebben hersteld.

Update 16 november 2021, 23:08

Alle glasvezels zijn hersteld en alle netwerkverbindingen zijn weer up. Mocht je nog netwerk problemen ondervinden, dan is het raadzaam de netwerk apparatuur waar de glasvezellijn aangesloten op zit te herstarten.

1 reactie op deze storing:

  1. Succes met het herstellen! Ik hoop dat het lukt, dan hebben ook jullie Waddinxveense klanten morgen weer een productieve dag :-). Sterkte!

Reageren is niet meer mogelijk.