20 dec

Rabobank app storing

Aan het begin van de middag is er een storing ontstaan bij de Rabobank. Hierdoor is het niet mogelijk gebruik te maken van de Rabobank app. Het inloggen lukt wel, maar daarna krijgt men een wit scherm te zien.

Door de storing is het niet mogelijk betalingen te zien dan wel uit te voeren via de app. Ook het uitvoeren van iDeal betalingen via de QR code is niet mogelijk. Hiervoor moet men tijdens de storing uitwijken naar het gebruiken van de Rabo reader.

De bank is bekend met de storing, maar heeft deze nog niet officieel bevestigd. Oorzaak van de storing is daarom ook nog niet bekend. Ook een mogelijke oplostijd is vooralsnog onbekend.

Update 22 december 2022, 13:10

Rabobank heeft de app storing inmiddels bevestigd en de app geeft ook inmiddels een melding af. De bank werkt hard aan een oplossing.

Rabobank app storing - 22 december 2022

Update 22 december 2022, 15:58

De storing omtrent de Rabobank app is nog steeds gaande. De app laat nog steeds dezelfde melding zien en ook het probleem is nog steeds niet verholpen. Oplostijd is ook op dit moment niet bekend.

Update 22 december 2022, 18:05

De app storing is nog steeds actief. Goed om te weten dat als je mobiele betalingen via de app wilt doen, momenteel Apple Pay via Rabobank wel werkt. Dit is een kosteloos alternatief voor iDeal (mits de online shop het aanbiedt). Grotere online shops en bestel platformen zoals Thuisbezorgd bieden deze optie standaard aan.

Update 22 december 2022, 22:21

De storing met de app van de Rabobank is inmiddels verholpen. Echter kunnen gebruikers problemen ervaren met het aantreffen van een wit scherm na inloggen. Vooralsnog lijken er drie oplossingen te zijn, als je nog problemen ervaart:

  1. Sluit de app eerst in geheel af en zet jouw toestel helemaal uit. Vervolgens zet je het toestel weer aan en start je de Rabobank app. Probeer opnieuw in te loggen en zie of het probleem verholpen is.
  2. Leeg de cache. Dit verschilt per telefoon en is niet bij elk toestel mogelijk met betrekking tot het legen van de cache (van de app zelf).
  3. De app in geheel van jouw toestel verwijderen. Rabobank opnieuw downloaden en registreren volgens de instructies.

6 reacties op deze storing:

  1. Wat een communicatie…
    Wacht al heel de dag, probeer in te loggen heel de dag en het lukt nog steeds niet !

    Laten niets weten..
    Moet meerdere betalingen verrichten wat dus niet mogelijk is.. boodschappen doen.. onmogelijk.. na de storing plunder ik de rekening weer.. cash werkt tenminste !

    Since kort ben ik alles digitaal aan het betalen.. kom er nu na anderhalve week al achter dat het een ellende is !

    Dadelijk na de storing meteen naar een pinautomaat en alles eraf trekken !
    Ben real weer klaar mee !

  2. Totaal geen communicatie vanuit rabobank naar de klanten. Hufterig gedrag dit hele middag mensen in het ongewisse laten zitten. Kan verdorrie niet eens boodschappen doen omdat ik geld van de rekening over moet maken naar andere rekening

    • Mee eens !

      En dan wil Nederland van contant geld af !.. echt niet !
      Dadelijk na de storing pak ik zoveel als mogelijk van de rekening af.
      Morgen een afspraak bij de bank maken voor de rest eraf te halen.. na anderhalve week online betalingen te hebben geprobeerd ben ik er alweer klaar mee ! Ik stap weer over op contant geld

    • Probleem zelf opgelost door de cache te legen, nu krijg ik op de app weer meer te zien dan alleen een wit scherm ☺️

Reageren is niet meer mogelijk.