19 apr

Grote mail storing Zonnet / Versatel

begintijd 18 april 2022, 23:30

eindtijd onbekend


Sinds vanochtend ondervindt het legacy e-mail platform bij Tele2 problemen. Hierdoor kunnen gebruikers met een Zonnet en/of Versatel e-mail adres storing ondervinden bij ophalen of verzenden van e-mail.

Ook webmail is hierbij getroffen en beperkt tot niet beschikbaar. De provider heeft nog geen helderheid geboden omtrent de oorzaak van de storing en oplostijd is ook vooralsnog niet bekend.

Ter info: Tele2 is eigenaar van zowel Zonnet als Versatel dienstverlening door middel van overnames die een aantal jaar geleden zijn gedaan.

Update 19 april 2022, 17:42

Volgens onze info was de de storing vanochtend vroeg opgetreden, maar verschillende gebruikers melden mail problemen sinds gisteravond. Begintijd is zodoende gecorrigeerd.

Update 19 april 2022, 22:25

Tele2 meldt dat de oorzaak van het probleem os getraceerd en de engineers nu bezig zijn het probleem te verhelpen.

Update 20 april 2022, 08:42

Eerdere berichtgeving suggereerde dat de storing al vrijwel was opgelost. Wij zien echter dat de storing helemaal niet is opgelost. De problemen zijn nog vrijwel exact hetzelfde.

Aangezien Tele2 denkt dat de storing opgelost lijkt, hebben we onze informatie richting de provider gestuurd met verzoek opnieuw de e-mail storing te bekijken.

Update 20 april 2022, 11:45

Tele2 is inmiddels de halve ochtend bezig om wederom het mail probleem op te lossen. Er is nog geen nieuwe informatie verstrekt betreft de oorzaak van de storing. Er is ook nog geen indicatie gegeven, wanneer deze storing is opgelost.

Update 20 april 2022, 18:58

De storing is nog steeds gaande en weinig extra details is beschikbaar gemaakt door de provider. Er druppelt hier en daar wat aan e-mail binnen bij gebruikers, maar niks wat wijst op een oplossing in zicht.

Update 20 april 2022, 22:50

Tele2 meldt dat de mail storing definitief is opgelost. Alle gebruikers met een Zonnet of Versatel e-mail adres moeten weer mail kunnen verzenden en/of ontvangen.

132 reacties op deze storing:

  1. Dit zijn de laatste updates van Zonnet.

    woensdag 20 april 2022 09:46 (laatst gewijzigd: donderdag 21 april 2022 10:43)
    Wij zijn op de hoogte van een storing omtrent het ontvangen en versturen van mails met een zonnet/versatel mailaccount. Het probleem is in onderzoek genomen en zal zo spoedig mogelijk worden opgelost.

    Update 9:15
    Inmiddels lijkt de binnenkomende mailqueue weer up-to-date. We zien nog wel een grote mailqueue voor uitgaande mails. Dit wordt verder onderzocht.

    Update 10:45
    De mailqueue loopt rustig af. Er zit vooralsnog een vertraging tussen het verzenden van de mail en het ontvangen van de mail. Wij houden de situatie goed in de gaten.

      • Klopt. Zij zijn alleen via support mail te bereiken. Normaal gesproken mailen ze terug met een paar dagen ivm drukte (ik heb hier goede ervaringen mee, ook als is het niet fijn ze niet te kunnen bellen natuurlijk). Ook denk ik met deze grote storing heeft het geen zin iedereen persoonlijk te woord te staan en hebben ze dus denk ik daarom vanaf het begin (01H32 19 april) alle updates op hun pagina staan en geven ze aan dat ze van de problemen op de hoogte zijn.
        (Alhoewel ze niet alle updates meer hebben staan omdat het opgelost leek en dus het hadden afgesloten denk ik en daarna nieuwe updates hebben gegeven).

      • Je kunt kijken op Zonnet, Support & Contact aanklikken bovenaan en op de volgende pagina staat dan ‘statuspagina’. Daar kun je alle updates vinden…..alhoewel ze dus de begin-updates niet meer hebben staan.

    • anneke, op dit moment komen alle oudere mails binnen en verzenden
      gaat ook weer. Hopelijk blijft het zo goed gaan.
      (vanaf 18 april is wel een super lange storing)

    • sstt, maar volgens mijn mailboxen werkt alles weer vanaf beide kanten, zelfs mijn Gmail komt binnen

  2. Jaaaaa, Versatel e-mail begint binnen te komen, zowel nieuwe e-mail als de oudere. Nu maar hopen dat alles snel binnen is.

    • bij mij ook, alleen 2 mails van dinsdag en wat van vandaag, verder niets….. hopelijk komt de rest van de mail ook nog binnen.

  3. Hier ook nog steeds helemaal niks zowel versatel als zonnet webmail… waardeloos… en je krijgt ook nergens een reactie op via hun contactformulier… dit gaat nu echt een probleem worden

  4. weet niet wat ze hebben opgelost dan maar ik heb nog steeds geen enkele mail binnen vanaf zondag dus het werkt nog steeds niet

      • Gaat Zonnet nu nog actie ondernemen? Moet offertes binnenkrijgen voor ons nieuwe huis! Wie gaat de eventuele schade betalen? Hop hop Zonnet, actie!!!!!! Er is niks opgelost!

  5. Kan hier ook nog steeds geen email ontvangen. Hoe lang gaat dit nog duren? En hoe moeilijk kan het zijn om dit op te lossen?

  6. Er komen nog steeds geen mails binnen, ook niet op de webmail.
    Wordt wel heel vervelend nu, zeker omdat het een zakelijk mailadres is.

  7. Hier ook nog steeds niets binnen Om gek van te worden Weet niet wat er opgelost is? maar storing is er nog steeds

    • inderdaad, nog steeds niets …….. terwijl er gezegd wordt dat de storing is verholpen……

    • Er is niets opgelost! Sinds maandagavond geen mail. Eerst was de melding bij inloggen: verbinding met IMAP-server mislukt. Nu kun je wel inloggen en staan je oude mails er weer in, maar nieuwe komen nog steeds niet binnen! Begint nu wel heel vervelend te worden!

  8. Wat een prutsers.
    Heeft Tele2/versatel niets eens een redundant systeem?
    Dan was het allang verholpen.
    Back-up ook nog nooit van gehoord????
    Nu al meer dan 48 Uur geen mail.
    Status update..,. nope.
    Geen enkele moeite om je klanten op de hoogte te houden.
    Niet echt professioneel

  9. Hoe is het mogelijk om geen email te ontvangen en dat al meer dan 2 dagen! Mijn versatel email is belangrijk voor mij ivm verificatie emails om bepaalde documenten en sites te kunnen bezoeken/openen. Sinds je voor je email moet betalen (om je emsiladres te behouden!) zijn er steeds meer problemen om je email te ontvangen of te versturen! Graag asap oplossen eer ik al mijn belangrijke emails verloren gaan!

    • Mee eens! Zeker nu weer hier ook al moeten betalen om ons mailadres te behouden. Dan ga je er wel van uit dat het naar behoren werkt!

  10. Jongens, dit kan écht niet! ’t Is al twee dagen prut! Ik kan niets mailen en er komt niets binnen. Nog steeds geen oplossing! Ik heb m’n mail nu nodig!

    • Ik zit dringend op mails te wachten, deze komen niet binnen. Volgens Tele2 zullen de gemiste mails ook niet terug komen..

    • Mails ontvangen lukt weer maar mails verzenden via zonnet komen met grote vertraging aan. Getest met wat vrienden. Vertraging tussen verzenden en aankomst derden gemiddeld 2 uur!

  11. Een storing kan gebeuren Maar dat er verder geen communicatie is hoelang dit gaat duren schandalig Ik verwacht een aantal mailtjes maar krijg vandaag weer niets binnen!!!!!!!

  12. Dit is echt te gek voor woorden. Geen mail kunnen ontvangen. En is er vanuit zonnet al een reactie? Hoe lang mag dit gaan duren.

  13. Het begint een nationale ziekte te worden. De overheid heeft lak aan de burger, het bedrijfsleven lak aan hun klanten.

  14. Vind het echt schandalig al vanaf 1e paasdag ontvang ik geen enkele email meer. Het versatel email adres is voor mij een zakelijk email adres…alles loopt via deze email. Ziekenhuis emails die belangrijk zijn ontvang ik niet. Echt schandalig situatie ik kreeg te horen dat ik het ziekenhuis maar moest opbellen. Ik ontvang veel meer belangrijke emails op dit account. 4 dagen zonder email ontvangen en verzenden kan absoluut niet.

  15. Jee wat irritant….geen mail kunnen ontvangen.
    Het is natuurlijk al een zeer ouderwets mailadres; moet er ook nog voor betalen.
    Misschien nu tijd om over te stappen op Gmail of Hotmail

  16. Zonnet zouden jullie niet eens op een of andere manier reageren
    Zou wel zo netjes zijn

  17. Het kan toch niet zo zijn dat je dagenlang zonder mailberichten zit. Mis nu allerlei belangrijke mailtjes van school, werk en IEDEREEN die mijn versatel mail als e-mail heeft. En niemand krijgt ook de melding dat het bericht niet ontvangen is. Zou het helpen om een claim in te dienen?

  18. Het is om moedeloos van te worden. Kan al vanaf 18 april niets ontvangen of versturen. Andere provider???

  19. WIL
    hier komt niks aan E.Mails binnen op ons versatel- en zonnet webmail erg vervelend
    zo met we een mail van het ziekenhuis krijgen wat nu dus niet binnen komt

  20. Er komt zo heel af en toe een mailtje binnen, maar op datum/tijd vandaag. Je weet dus niet van wanneer hij was. Verwacht nog heel veel meer mailtjes, hopelijk komen ze nu allemaal binnen druppelen

  21. Hier nog steeds niks op m’n versatel-én zonnet webmail… krijg helemaal niks binnen en kan niet verzenden… dit wordt nu toch wel een probleem… ik gebruik hem ook zakelijk

Reageren is niet meer mogelijk.