19 apr

Grote mail storing Zonnet / Versatel

begintijd 18 april 2022, 23:30

eindtijd onbekend


Sinds vanochtend ondervindt het legacy e-mail platform bij Tele2 problemen. Hierdoor kunnen gebruikers met een Zonnet en/of Versatel e-mail adres storing ondervinden bij ophalen of verzenden van e-mail.

Ook webmail is hierbij getroffen en beperkt tot niet beschikbaar. De provider heeft nog geen helderheid geboden omtrent de oorzaak van de storing en oplostijd is ook vooralsnog niet bekend.

Ter info: Tele2 is eigenaar van zowel Zonnet als Versatel dienstverlening door middel van overnames die een aantal jaar geleden zijn gedaan.

Update 19 april 2022, 17:42

Volgens onze info was de de storing vanochtend vroeg opgetreden, maar verschillende gebruikers melden mail problemen sinds gisteravond. Begintijd is zodoende gecorrigeerd.

Update 19 april 2022, 22:25

Tele2 meldt dat de oorzaak van het probleem os getraceerd en de engineers nu bezig zijn het probleem te verhelpen.

Update 20 april 2022, 08:42

Eerdere berichtgeving suggereerde dat de storing al vrijwel was opgelost. Wij zien echter dat de storing helemaal niet is opgelost. De problemen zijn nog vrijwel exact hetzelfde.

Aangezien Tele2 denkt dat de storing opgelost lijkt, hebben we onze informatie richting de provider gestuurd met verzoek opnieuw de e-mail storing te bekijken.

Update 20 april 2022, 11:45

Tele2 is inmiddels de halve ochtend bezig om wederom het mail probleem op te lossen. Er is nog geen nieuwe informatie verstrekt betreft de oorzaak van de storing. Er is ook nog geen indicatie gegeven, wanneer deze storing is opgelost.

Update 20 april 2022, 18:58

De storing is nog steeds gaande en weinig extra details is beschikbaar gemaakt door de provider. Er druppelt hier en daar wat aan e-mail binnen bij gebruikers, maar niks wat wijst op een oplossing in zicht.

Update 20 april 2022, 22:50

Tele2 meldt dat de mail storing definitief is opgelost. Alle gebruikers met een Zonnet of Versatel e-mail adres moeten weer mail kunnen verzenden en/of ontvangen.

132 reacties op deze storing:

  1. Via Control Panel kwam ik achter het telefoonnummer in Duiven,026-384 4944. Degene die opnam beweerde doodleuk dat ze niets met zonnet te maken hebben en dat ik de provider maar moest bellen. Hij kon me ook geen enkele informatie geven waar ik dan wel terecht kon. Wel heb ik een e-mail verzonden aan Zonnet via hun contactpagina, maar geen enkele reactie daarop. Waarom geen mededeling op hun site dat er een storing is?
    Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest al mijn e-mail om te zetten naar mijn gmail-account, ook al omdat ik vaker een (kortere) storing heb gehad.

    • Hier idem dito. Het telefoonnummer is van E-synergy (Totaalnet Internet Services B.V.) te Duiven. Desgevraagd (ook telefonisch) werd medegedeeld dat dit bedrijf enkel de software heeft gebouwd voor Zonnet. Werd onvriendelijk te woord gestaan, zonder het tonen van enige hulpvaardigheid. Zonnet reageert inderdaad nergens op. Heb ook via de contactpagina opheldering gevraagd. Wel staat sinds vanochtend een status-updat op de pagina van Zonnet: https://status.zonnet.nl/

    • In Duiven zit een onvriendelijke telefonist, ik snap ook niet dat dit adres op de site van Zonnet staat.
      Ik begrijp wel, dat Tele2 nog steeds iets te maken heeft met Zonnet, dan zou zo’n storing door hen verholpen moeten worden. Meteen een reden om nooit in zee te gaan met Tele2

    • Deze melding staat nu op hun site: https://status.zonnet.nl/index.php
      Storing zonnet mail
      woensdag 20 april 2022 09:46
      Wij zijn op de hoogte van een storing omtrent het ontvangen en versturen van mails met een zonnet/versatel mailaccount. Het probleem is in onderzoek genomen en zal zo spoedig mogelijk worden opgelost.

      Merkwaardig dat begintijd 9:46 is terwijl het probleem al sinds maandag aanwezig is

      • Ze hebben vanaf het begin hier alle updates gegeven, waarvan de laatste was dat alles grotendeels weer zou werken en de oorzaak in onderzoek zou worden genomen. Denk dat ze het daarom hebben afgesloten, maar nu blijkt dat er geen mails kunnen worden verstuurd en ontvangen beginnen ze ‘opnieuw’.
        Het was idd beter geweest het nog niet af te sluiten en gewoon met de nieuwe melding de oude laten staan.

    • Omzetten naar gmail heb ik ook al eerder gedaan bij eerdere problemen. 1 tot 2 weken wachten is normaal. Meestal moet je dan je e-mail ww. vernieuwen. Hoe dat kan begrijp ik niet. Nu kon ik eerst niet meer inloggen maar de melding die ik kreeg was dat de imap server niet werkte. Later kon ik wel weer inloggen maar kreeg geen e-mail door. Heb via gmail een test mail naar versatel gestuurd gestuurd en andersom naar gmail. Versatel is nooit aangekomen en de van versatel naar gmail duurde +\- 3 uur voor ik hem ontving.

  2. heel vervelend zit op een bevestings mail te wachten voor mijn bitcoin transfer hoop dat het gauw opgelost is zodat me betaling door kan gaan

  3. Zeer vervelend,
    Al sinds maandag-avond (18-4) geen beweging in.
    Webmail werkt ook al niet.
    Belachelijk dat dit clubje niet te bereiken is, het enige dat je vindt, is dat het bekend is, en dat er aan gewerkt wordt.
    Zwaar benedenmaats.

    • Hier precies hetzelfde. En niet voor t eerst. Is er niet op vooruit gegaan sinds dat er voor betaald moet worden. Ga opzoek naar andere

  4. Je zou toch verwachten dat een professioneel bedrijf een backup-systeem heeft? Ik verwacht al twee dagen een belangrijk contract! Ik overweeg serieus om over te stappen naar gmail. Dat werkt altijd en heeft ook geen limiet aan de grootte van bijlagen.

    • Wie weet hoe je bij overstap naar een andere provider bij email die nog naar jouw zonnet account gestuurd wordt automatisch een tijdlang een email via je oude zonnet account kunt sturen met jouw nieuwe email adres?

  5. Als dit de gewone manier van doen is bij de zonnet-mensen, is het wel een grote ‘wake-up-call’ voor mij, en een reden om serieus over te stappen. Niet zozeer dat de storing er is (zoiets kan gebeuren); wél dat er geen enkele communicatie met hen mogelijk is en dat men ook niet bereikbaar is. nu dus een soort luchtledig waarbij het maar afwachten is óf en wanneer de mail binnenkomt. En dan ook nog de vraag of daarmee de mail van de afgelopen dagen dan ook binnenkomt of verdwenen is.

    • Ben al bezig met een lijst te maken van mijn contacten dat mijn zo account eruit gaat…………Enig idee waarom

  6. kunnen jullie niet een up date geven?
    dit duurt wel erg lang, in deze tijden zonder je mail!!!

  7. ik vind het nu wel echt vervelend worden… ik verwacht wat belangerijke mails en nu dit… hoelang gaat dit nog duren??? Je kan ook niet zien als er al vooruitgang in zit!!!

  8. Je kunt zelfs geen mails versturen/ontvangen via de webmail.
    Berichtgeving over de status van de storing is ook heel slecht, en een antwoord op een vraag via het contactformulier werkt ook niet.
    We worden hier helaas niet vrolijk van

  9. Het vooral niet communiceren van zonnet is voor mij een reden met zonnet te stoppen. Ik hoop dat vele ook deze conclusie trekken.

    • Zo slecht dat Zonnet geen status update geeft. Sinds gisteravond geven ze aan dat bijna alle problemen zijn opgelost. Maar het werkt nog steeds niet. Geef dan meer info!!

  10. Was toch bijna opgelost?
    Nou niet dus.
    Hoe lang gaat dit geintje nog duren en zou toch wat klantvriendelijker moeten kunnen. Bv. Telefonische bereikbaarheid bij Zonnet

  11. Gister kreeg ik plots toch nog 3 mails binnen maar ik mis van alles. Hoopte vandaag dat het weer zou werken maar helaas ik kan wel weer inloggen maar er zijn geen mails dus die moeten ergens zijn. Hoop echt dat dit snel wordt opgelost.

  12. Ik krijg nog steeds niets binnen. Wat is dit klote zeg. En nu? Hoe kom ik in contact met Zonnet?

    • ik heb helaas ook nog steeds geen emails binnen. Waarom geeft Zonnet geen statusupdate/verwachting af wanneer eea opgelost kan zijn en of alle mails van afgelopen dag alsnog afgeleverd gaan worden?

      • Hier ook nog geen email mogelijk van zonnet. Zonnet zelf zegt op haar storing update dat problemen grotendeels zijn opgelost. Niet dus…

      • René, hierboven staat dat ze gisteravond om 22:25 het probleem getraceerd hebben en de engineers sindsdien bezig zijn het probleem te verhelpen.

        Ik heb inmiddels ook 2 testjes gedaan. Eentje kwam 3,5 uur later aan en die van vanochtend kwam na 20 min. aan. Geen inkomende mails nog helaas.

      • Die testjes heb ik gestuurd naar een ander emaiadres dus niet dat ik alsnog inkomende mails kan ontvangen.

  13. Kan nu wel inloggen maar alle email sinds maandagavond zijn verdwenen.
    K U T
    Komt Uitgesproken Teleurstelling.

    • Ik kan ook inloggen en alles lijkt oké, maar kan geen mails ontvangen of versturen. Zodra alles weer loopt, komen je mails binnen denk ik. Deze blijven toch altijd nog drie dagen ‘zweven’?

      • Ik kan sinds gisteren avond inloggen bij zonnet. Maar heb ook geen mail ontvangen op 19 april. Heb een testje gestuurd. Maar krijg ook geen foutmelding.

  14. Voor alle klagers, vooral degenen die hun Zonnet.nl mailadres zakelijk gebruiken. Het is een bijna gratis dienst, en daarvan mag je verwachten wat uit de prijs blijkt. Het is jammer dat e-mails niet aankomen, maar als je bedrijf/VvE en inkomsten ervan afhangen neem je toch zeker een professionelere provider met een betere SLA. En voor degenen die het niet geleden hebben, dit staat er in de voorwaarden waarmee iedereen akkoord gegaan is:

    10 Aansprakelijkheid

    10.1 De aansprakelijkheid van Zonnet voor directe schade geleden door klant als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming door Zonnet van zijn verplichtingen onder deze overeenkomst, daaronder uitdrukkelijk ook begrepen iedere tekortkoming in de nakoming van een met klant overeengekomen garantieverplichting, dan wel door een onrechtmatig handelen van Zonnet, diens werknemers of door hem ingeschakelde derden, is per gebeurtenis dan wel een reeks van samenhangende gebeurtenissen beperkt tot een bedrag, gelijk aan de vergoedingen die klant onder deze overeenkomst per jaar verschuldigd is (exclusief btw). In geen geval zal echter de totale vergoeding voor directe schade meer bedragen dan EUR. 500,- (exclusief btw).

    10.2 Aansprakelijkheid van Zonnet voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verlies van (bedrijfs)gegevens en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.

  15. Wat een zooitje. Kan al de hele dag geen mails binnenhalen. Dit terwijl er voor mij belangrijke mails tussen zitten!

  16. Oude mails ontvangen/verzenden nu binnen. 20.12 uur. Alleen geen inkomende mail van 19-04-2022 Als deze dag niets binnenkomt en uitgaat, zijn er niet gederfde inkomsten/orders, wie gaat dat betalen? Ga verhuizen naar silicon valy/Haha

  17. Zonnet, neem je verantwoordelijkheid en zorg dat je ook telefonisch bereikbaar bent, zeker als er problemen zijn met e-mails en de mails door jullie niet goed gelezen worden en de reacties zinloos zijn en ook lang op zich laten wachten. Ik wil best meer betalen maar verbeter jullie bereikbaarheid en service. Het regent van klachten en jullie behoren uiteindelijk nog steeds na overname tot Tele2. Dus tele2 doe hier alsjeblieft iets aan. Ik reageer uit wanhoop.

  18. ze zijn ook zo lekker bereikbaar…en reageren ook zo adequaat op hulpvragen. De andere aanbieders kun je gewoon bellen of contact zoeken via de chatbox. mocht het straks opgelost zijn dan ga ik toch uitkijken naar een andere mailserver. tegenwoordig is ook zonnet niet gratis maar de service is bedroevend slecht.

  19. Paul Brouns..
    Helaas al de hele dag geen mail, terwijl ik bezig ben met aankoop nieuw huis.
    Dan heb je geen tijd en behoefte om meerdere keren te controleren of er iets veranderd aan de status.
    zeer vervelend dit… duurt naar mijn mening veel te lang.

  20. wij krijgen sinds zaterdagochtend al geen emails meer.
    wel lekker rustig maar vervelend als je op bepaalde mails zit te wachten!

  21. De field engineer is zeker de paashaas zonder tom/tom. Bijna 24 uur eruit liggen is niet normaal. Doe hier wat aan.

  22. Wij ook al de hele dag geen mails, wel internet ! Heel vervelend als je op een brief van de arts wacht…. pffff…..

  23. Kunnen ze gewoon niet een reset geven. Jeetje, en dat noemen zich nou techneuten. Kunnen probleem niet eens oplossen. Ik ben betalende klant en heb voor het werk mijn mail nodig, 1 dag geen werk,mag Zonnet vergoeden.

  24. Otto, kan vanaf 11 uur mijn mail niet ophalen. klantenservice meldt telefonisch dat er (nog) en storing is, knap vervelend een hele dag plat

  25. Nu snap ik waarom ik sinds gisteravond geen mail meer ontvang. Zonnet is ook totaal onbereikbaar voor vragen. Hopelijk wordt dit snel opgelost. Erg vervelend dit omdat ik op belangrijke mails zit te wachten.

  26. AUB Zonnet, los dit snel op! Het is geen doen! Hele dag geen mailtjes binnen gekregen, ook belangrijke waar je op zit te wachten….Ik betaal nu zes euro wil best 12 betalen als het maar werkt!

  27. voor de zoveelste keer.ik heb een ander emailadres die wel stabiel is,geen gezeur met die zonnet keer op keer. is om je dood te ergeren.

  28. Hele dag al geen mailverkeer mogelijk. Is ellendig voor een VvE vlak voor de ALV!!

Reageren is niet meer mogelijk.