10 mrt

Landelijke storing KPN fiber en ALLIP

Op dit moment is er een storing op de KPN fiber en KPN xDSL (ALLIP/Ethernet) lijnen. Onze engineers zijn bezig het probleem te onderzoeken.

Update 14:12 – KPN engineer is op lokatie aan het troubleshooten. Meer informatie volgt zodra wij deze hebben ontvangen.

Update 13:42 – De oorzaak ligt in de verdeler van KPN, deze is schijnbaar gecrashed, een engineer van KPN is reeds onderweg naar het DC2 datacenter.

Update 13:25 – Het probleem is gelokaliseerd en bevind zich in het KPN domein. KPN engineers zijn inmiddels bezig dit op te lossen.

Update 15:00 – De oorzaak van de storing is een beschadiging aan de hoofd infrastructuur.

Een core glasvezel kabel is beschadigd ergens inpandig. Men is nu de fysieke breuk aan het opzoeken. Deze zal hersteld moeten worden, hoe lang dit gaat duren is onbekend. Men verwacht niet dat dit voor 17:00 uur is opgelost

Update 16:00 – De volgende diensten zijn weer beschikbaar:

– KPN WEAS
– KPN AllIP xDSL zal op korte termijn volgen.

De diensten zijn middels een nood las weer hersteld. Er zal nog een definitieve reparatie uitgevoerd worden.

Update 18:00 – Op dit moment is er nog een gedeelte van de xDSL verbindingen niet beschikbaar. Men is druk doende om dit zo snel mogelijk te herstellen. Zodra er meer informatie beschikbaar is zal dat kenbaar worden gemaakt.

Update 20:15 – De werkzaamheden zijn op dit moment gaande. Er wordt elk moment een oplossing verwacht.

Update 21:05 – De verwachte oplostijd is 21:45 uur.

Update 22:05 – Als gevolg van de herstel werkzaamheden aan de fiberbundel zijn op dit moment de KPN Fiber verbindingen wederom onbereikbaar.

Update 23:22 – De herstelwerkzaamheden zijn gaande. Helaas is er nog geen hersteltijd af te geven.

Update 02:05 – De herstelwerkzaamheden van de RoutIT Fibers in de fiberbundel zijn afgerond. De volgende diensten zijn weer operationeel:

KPN Fiber
KPN AllIP xDSL

Indien u nog geen verbinding heeft, dient u de router te herstarten. Indien u na de herstart nog geen verbinding heeft, kunt u een ticket aanmaken in Irma.

(bron: CSP reporter)

34 reacties op deze storing:

  1. Laatste 2,5 weken internet van KPN zeer traag of werkt helemaal niet. Server niet bereikbaar, google .com tijdelijk niet beschikaar en ga zo maar door. Bij familie en kennissen hetzelfde probleem. Op veel plaatsen in Groningen overal problemen. Misschien moeten ze wat dikkere draden aanleggen, dan kan er een beetje meer door. LOL

  2. Gisteren alles op de zaak nageplozen hoe het zou komen, toch maar een telefoontje gepleegd met divinet, mijn tussenpersoon. Deze vertelde direct waar de fout lag en via hun website hield men alle klanten op de hoogte. Goede service bestaat toch nog! Nu KPN nog.

  3. Ik baal ook omdat wij gisteren dachten dat er bij ons iets fout zat, dus alles uitproberen en zoeken naar de oorzaak. veel tijd kwijt. shitzooi

  4. Nog steeds niet opgelost. Gaat lekker hoor KPN! Nu kan het zakelijk mailverkeer dus ook niet meer op gang komen, heerlijk!

  5. Poeh, dacht dat het dan vanochtend wel weer gedaan zou zijn. Krijg constant telefoon, ook uit het buitenland, die denken onderhand dat we niet meer bestaan.
    Wat een gez**k zeg, wat staat er ook weer KPN ADSL zakelijk betrouwbaar? Storing , ok kan, maar zo lang? Een beetje publiciteit zou geen kwaad kunnen, dan weet de consument tenimnste dat zakelijk plat ligt.

  6. In Heerlen ook sinds gisteren geen internetverbinding via Online! Klantenservice is niet te bereiken en op de site van Online geen enkele melding van een storing. Heel irritant dit!

  7. dat is vreemd een dergelijk minikabeltje word doorgaans in 2 uurtjes gelast, ze zullen wel een nieuw kabeltje hebben gelegd.
    @Jeroen die jongens van volker Wessels hebben idd hun roeping mis gelopen.
    Kan je zien of ze er nogsteeds zitten wand anders is er ook apperatuur die niet opkomt.

    Is er geen meer info over deze storing, lijkt wel of er vanachter niks is gebeurd.

    Mvg piet

  8. In Otterlo nog steeds geen internet van Online. Gisteren gebeld met ze ; kan wel 5 dagen duren een dergelijke reparatie kreeg ik als antwoord.

  9. ik heb xs4all, en elke keer als ik een browser open kom ik zogenaamd op het vangnet van kpn adsl, daarin staan linkjes, met de telefoon nummers van verschillende providers.

    ik krijg fout melding 2000, en na resetten nog steeds.

    komt dat door deze storing? of kan dat een andere storing zijn?

    ik snap de logica niet hoe kom ik bij kpn als vangnet terrecht?

    en hoe kan het dat ik van huis ga met internet, thuis kom, en het er vervolgens uitligt.

    hoop dat iemand wat meer duidelijkheid heeft, bij voorbaat dank.

  10. Hij doet ut weer..
    Oa impact voor Wholesale, Zakelijk internet, ATM verspreid over diverse regio’s.
    Monteurs hebben de nieuwe kabel getrokken en gaat nu verder voorbereiden voor laswerk, geschatte eindtijd ligt nu tussen 02:30 uur en 03:00 uur.

  11. Ook een normale lijn van Online ligt er al sinds de middag uit. Ook op hun website totaal geen melding, als je vraagt waarom er niets vermeld is is hun antwoord die vraag hebben we meer gehoord.

  12. Wij hebben ook verschillende klanten die al vanaf vanmiddag tot nu geen internet meer hebben (zakelijk dsl) met kpn.
    Echt heel slecht, zonder status vermeldingen enz!

  13. M’n hele bedrijf ligt al sinds 12u vanmiddag plat, alle werknemers met de vingers in de neus. Fijn zo’n single point of failure bij KPN… Goede reactietijd ook weer van ze. Nog steeds niet opgelost, ben er echt helemaal klaar mee…

  14. In deze tijd kan je echt niet meer zonder # Leiderdorp
    5 uur géén e-mail’s, nogmaals dit kan echt niet! Dit kost ons klanten,
    zeker niet als je €750,00 p/m betaald voor een glasverbinding. Had weer even e-mail voor een uurtje deze avond en na 2100 weer geen verbinding.
    Gelukkig hebben we een back-up voor de website die blijf wel online maar niet dankzij de KPN.
    Erik

  15. Hier in omgeving Leiden is er ook nog geen internet. Gelukkig kan je altijd nog enigszins vertrouwen op je mobiel als modem…

  16. Nou gaat lekker dan dus,

    hier een linkje van tweets http://twitter.com/storing
    grappig is dat ze zeggen :”Als gevolg van de herstel werkzaamheden aan de fiberbundel zijn op dit moment de KPN Fiber verbindingen wederom onbereikbaar.”

    is er dan herstel geweest? ik ben benieuwd hoelang ze nog bezig zijn, het loopt al vanaf een uur of 1 begreep ik

    • Ja, er was herstel geweest. Dat was een herstel uit nood, maar geen structureel herstel. De betreffende fiberbundel vereist structureel herstel, anders zitten gedupeerden binnen no-time weer zonder.

      Het gaat hier vooral om zakelijke verbindingen, dus KPN kan hier niet al te mild over gaan doen. Liever dat ze dan even wat langer doorgaan met structureel herstellen, zodat het in de toekomst weer vloeiend werkt.

  17. Ik heb adsl van KPN via koperdraad, dus geen glas. Ik heb begrepen dat alleen KPN klanten er last van hebben.

    • Hier in Vinkeveen al wat langer problemen.. sterker nog.. al sinds het weekend :S Maar de een wel en de ander niet heel raar….

  18. Op ASD – Rai een KPN lokatie is de storing, er kwamen tig bedrijfs auto’s van Volker Wessels die kant op reiden.
    Maar dat was al een tijd geleden uurtje of 6 blijkbaar hebben die gozers er geen sjoerger van gegeten want opgelost is het nog niet.

    Ik werk daar om de hoek zodoende… schiet niet echt op dus.
    Waar zijn de problemen allemaal ongeveer dan? welke plekken zeg maar? alleen in westerbork?

  19. Hallo, weet iemand of KPN compensatie aanbiedt voor de geleden schade en ongemak. Het lijkt me toch duidelijk dat je geen zakelijke dienst aanschaft en dat het dan acceptabel is dat je bedrijf ruim een halve dag plat ligt.

  20. De landelijke storing staat niet eens op de storingspagina van kpn zelf. en nog steeds werkt het niet.

  21. Wat mij trouwens irriteert dat het nergens staat vermeld, bijvoorbeeld in de krant, zoals Telegraaf, op internet. Dan weten klanten tenminste waarom ze de melding krijgen dat mijn mailbox vol zit. Want die is LEEG mensen, ergerniswekkend leeg.
    Ik weet het omdat er iemand zo slim was mij vanochtend te bellen dat m’n box vol zat. En dat kon dus niet.

  22. Lekker, de hele dag geen email, webshop eruit, klanten kunnen niet bestellen. Het nu na 22 u , heb net weer gebeld, zelfde bandje, nog niks klaar dus. Wachttijd om iemand aan de lijn te krijgen 15 min, ja die betaal ik dus dan ook. Als ik iets verstuur, want dat schijnt wel te werken, heb een aantal nagebeld, krijg ik dus ook geen leesbevestiging. Echt balen. Onze pinautomaat in de winkel werkt overigens wel. regio Doetinchem, meer mensen daar problemen?

  23. Het is hier inmiddels 22.11, maar nog steeds geen internet van KPN
    Dan maar vanuit huis werken.
    Blijkbaar heb je 2 verschillende providers nodig wil je 24/7 over internet kunnen beschikken.
    Hopelijk doet het morgenvroeg weer

  24. Update 21:05 – De verwachte oplostijd is 21:45 uur.

    Update 20:15 – De werkzaamheden zijn op dit moment gaande. Er wordt elk moment een oplossing verwacht.

  25. Update 18:00 – Op dit moment is er nog een gedeelte van de xDSL verbindingen niet beschikbaar. Men is druk doende om dit zo snel mogelijk te herstellen. Zodra er meer informatie beschikbaar is zal dat kenbaar worden gemaakt.

  26. Gelukkig hadden we een backuplijn liggen via Ziggo, anders hadden we weer een dag geen internet beschikbaar bij een aantal klanten van ons in Regio Den Bosch

  27. Drama, al ruim 6 uur zonder internet! Webwinkels niet bereinbaar, geem mails etc. etc. en van enig update laat KPN niets meer horen 🙁

  28. Wanneer kan er weer gepind worden in mijn winkel in Westerbork?
    Nog steeds geen internet……

Reageren is niet meer mogelijk.