10 feb

Storing KPN mail (opgelost)

Na de recentelijk voorgaande storing, lijkt KPN wederom problemen te hebben met haar mail systemen. Ondervindt u (wederom) problemen met KPN mail? Hieronder graag een reactie met meer info.

Update 16:50 uur
Hackers blijken gegevens van 500 KPN gebruikers, zoals wachtwoorden en andere gevoelige gegevens, online te hebben gezet. De oorzaak ligt bij het opslaan van de wachtwoorden op één van haar systeem door KPN in zogenaamde plain text, wat neerkomt op een tekstbestand. KPN heeft daardoor zelf alle servers offline gehaald. Geen exacte verklaring van KPN tot nu toe.

Update 17:25 uur
KPN heeft een eerste korte update gegeven omtrent de inbraak op haar systemen, die geleid hebben tot het offline halen van de mail servers.

“De webmail van KPN is uit voorzorg uit de lucht gehaald om reden dat vermoedelijk klantgegevens online zijn gezet. Dit wordt nader onderzocht en uitgezocht, ook in het kader van de opsporing en het onderzoek dat sinds 27 januari loopt.”

Update 20:45 uur
Het blijft stil rond KPN. Er wordt niet aangegeven, waar KPN momenteel aan werkt en hoe lang dit nog gaat duren.

Update 22:15 uur
In het programma Nieuwsuur heeft een woordvoerder van KPN zojuist gemeld, dat de uitgaande mail binnen een uur weer operationeel moet zijn

Update 23:15 uur
De officiële reactie van KPN vanavond op NOS.

Update 23:35 uur
KPN meldt dat alle mail systemen zo spoedig als mogelijk hersteld worden, maar heeft geen oplostijd aangegeven. Om alle risico op misbruik te vermijden, raadt KPN klanten aan om hun huidige password niet meer te gebruiken. Ook niet voor andere internetdiensten zoals bijv. Facebook, Marktplaats en internetbankieren.

Update zaterdag 11 februari, 11:30 uur
Er lijkt nog geen beweging in de mail te zitten na de laatste berichtgeving. KPN had eerder beloofd rond 09:00 mail weer werkend te hebben. KPN plaatst momenteel extra capaciteit bij, om straks wachtwoord aanpassingen van klanten te kunnen verwerken. In de loop van de dag moet mail weer volledig functioneren. Hou de reacties hieronder van andere gebruikers vooral in de gaten. Die zijn uiteindelijk het meest actueel.

Update zaterdag 11 februari, 14:15 uur
KPN test momenteel de capaciteit, welke nodig is om de aanstormende hoeveelheid te kunnen verwerken. Laatste tests gaven echter aan, dat de huidige extra capaciteit niet voldoende is voor het verwachte volume aan e-mail berichten. KPN is momenteel bezig, om dit op het benodigde niveau te krijgen.

Update zaterdag 11 februari, 16:45 uur
De storing heeft zonet de 24 uur gepasseerd, maar de mail (zowel ophalen als versturen) lijkt nu op gang te komen.

Update zaterdag 11 februari, 19:00 uur
Mail moet nu weer werken. Ook webmail is door KPN opengezet. Nogmaals, het wordt met klem aangeraden uw wachtwoord direct te wijzigen. Het wijzigen van uw wachtwoord kunt u op deze pagina regelen.

Update zaterdag 11 februari, 19:15 uur
Opmerkelijk nieuws is zojuist gepubliceerd. De lijst met gebruikers, welke vrijdag op het internet verscheen, zijn niet bij KPN vandaan gestolen. Het gaat om klanten van een verkoper in babymaterialen. Meer hierover vindt u in dit artikel.

Update zondag 12 februari, 16:30 uur
De pagina voor wijzigen van het wachtwoord lijkt sinds openstelling traag en slecht bereikbaar. Mensen die nog geen wachtwoord hebben gewijzigd, wacht dit nog even tot morgen af. KPN zal daarnaast ergens morgenmiddag een formulier beschikbaar stellen, om klachten en schademeldingen in te dienen. Zodra het formulier beschikbaar is, zal de link naar het formulier hier verschijnen.

Update maandag 13 februari, 15:50 uur
KPN heeft zojuist het schade formulier open gesteld voor alle gedupeerden, welke aantoonbare schade hebben geleden door de storing. Gebruikers kunnen hun claim tot 15 maart indienen. Het indienen kan op twee manieren:

1. Het online formulier [Klik Hier]
2. Per post [Klik Hier]

1.294 reacties op deze storing:

  1. wildervank ook storing met mail verzenden oa………..kut kpn laten ze de boel eens een x goed voor mekaar krijgen!

  2. In Wateringen (Westland) geen e-mail van Planet. Ook de website is plat. Internet via dezelfde ADSL-verbinding werkt prima.

  3. Hier in Elst (GLD) ook geen ontvangst van mail.
    Lang leve KPN met hun o zo fijne klantenservice !!!

  4. Alle mogelijke plaatsen met een storing in het email verkeer zijn al voorbij gekomen. Hieraan kan nu ook Doetinchem aan toegevoegd worden.

  5. Het is weer eens zover: ook in Leiden geen mail via outlook. Tijd om over te gaan stappen naar een betrouwbare provider..

  6. Ook in Geertruidenberg geen e-mail verkeer mogelijk, juist op het moment dat
    ik gewijzigde vliegtickets moet bevestigen. Zeker een bevroren wissel of
    een ernstige hoestbui veroorzaakt door de kou. Ga naar storingen
    via mijn kpn en kom tot ontdekking dat ze van niets weten.
    KPN bedankt voor de informatie, Ook een onderdeel van de NS ????

  7. In Lelystad ook geen e-mails en ook geen contact met het net om daar de mails te kunnen lezen. Dat kon van de week wel.

  8. Hier in Oranjewoud (Heerenveen) is ook géén mailverkeer via KPN/hetnet mogelijk!
    Zeer vervelend!!!
    Weet iemand iets over hoe lang dit nu weer gaat duren?

  9. Ook in Tubbergen, geen mail, , Ga zo door KPN, tweede keer in 1 week! Nog even en ik ga naar een ander

  10. Goede middag allen !!!!

    Omgeving Malden (bij Nijmegen) ook weer problemen
    met ingaande en uitgaande post !!!!!

  11. simpel hoor. als dit nog een keer gebeurd dan stap ik lekker over. gelijk een goede reden om ook de vaste kpn lijn eruit te gooien 🙂

  12. Sinds ca. 30 minuten wederom geen mail. Ik ben het helemaal zat met de KPN, reeds de 2e keer deze week ! (omg. Zeist)

  13. Ja hoor het is weer zo ver! Voor het account Hetnet kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Het verbinding maken met de server is mislukt.

    (omgeving Leeuwarden)

Reageren is niet meer mogelijk.

storingsoverzicht-logo
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.